Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 09:53

Zip-bestanden zijn irritant -O-

Maar WeTransfer is wel fijn inderdaad, gaat als een speer :j

Zucht, ik heb gisteren m'n linkerspiegel van het busje aan gort gereden... zo even kijken of dat zelf te vervangen is zo'n ding...

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 10:00

Dat doe ik ook wel voortaan. Damn wat voor een rekening was dat zeg!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 10:09

Ja? :=

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 10:11

150 euro excl btw en werkuren voor een nieuwe spiegel bij peugeot partner, had hem er verleden week zaterdag af gereden.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 10:21

Was het een gewone ouderwetse of zo eentje met knipperlicht erin en van binnenuit verstelbaar?

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 10:26

Pff... dat is vervelend!

Zip bestanden gaat idd niet altijd goed... Maar als dat het probleem is, zet ik alles even in m'n dropbox en kunnen ze ze daar downloaden.
Maar als dat het probleem is, maakt het ook niet uit of je ze met WeTransfer verstuurd hebt of als een ZIP bestand op je eigen website gezet hebt, want dan zit het probleem in het upzippen op de computer zelf.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 10:35

*oef* Foxy....zonde geld zeg....

Ik heb er al 1 op Marktplaats zien staan voor 45 euro, is alleen de vraag of het de goede is :P

Goed, ik heb de mail voor vanochtend weer weggewerkt en ga eens even uit de pyjama ( :') ) en in de kluskleren, kijken of ik die spiegel er af kan krijgen....zucht.

Auto gewassen gisteren, moest een paar keer steken om hem beneden voor het huis te krijgen, niks aan de hand. Maar dus ook weer terugsteken, normaal ook niks aan de hand. Ik sta op de afrit omhoog, dacht dat ik tijd zat had om tijdens het terug laten zakken van de auto weg te sturen van de gemetselde pilaar voor de stal, laat m'n rem los om de auto terug te laten zakken, stuur in....maar was al te laat blijkbaar, zakte wel erg snel ineens terwijl ik toch vrijwel dagelijks het afritje af zak maar het zal wel.

Zie zo de spiegel tussen auto en pilaar gecruncht worden :P

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 10:51

Ik reed deze week met mijn slaapdronken kop bijna onze garagedeur eruit. Had hem niet compleet omhoog geschoven toen ik hem open deed, en mijn partner is natuurlijk hoger dan een personenwagen, dat ging meer net goed. Onze brievenbus staat ook vlak naast de oprit, dus dat is ook uitkijken, is van hardsteen dus die geeft niet mee...

Spiegel is een ouderwetse met zo' n pinnetje binnenin om aan te draaien, dus niet eens elektronisch of verwarmd of lichtje erop, gewoon basic. Volgende keer autokerkhof maar eens eerst bezoeken.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 10:54

Pfoe 150 euro voor een spiegel, zuur geld!

Altijd balen als je het moment van 'schade' heel bewust meemaakt, heb zo ook een keer een heel mooi strepenpatroon in m'n deur gereden en of ik nu vooruit of achteruit ging, het werd alleen erger :D

Zo, gisteren onze eerste open zondag gehad. Het was alleen ook Flanders Horse Expo in Gent dus weinig klanten gehad, maar wel 1 met een flinke rekening dus dat maakte al weer wat goed.
Volgende zondag komt mijn 'hulp' voor de eerste keer :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 11:18

Okee....deze van mij heeft zo'n knopje aan de binnenkant, moet je hem eerst naar links of rechts draaien om de linker- of rechterspiegel te "selecteren" zeg maar, en dan kun je met het knopje rommelen en wordt de positoe van de geselecteerde spiegel aangepast...elektrsich dus.

Net gebeld met de Fiat-garage en alleen de spiegel zelf gaat dus al 157 euro kosten, zonder arbeidsloon -O-

Ik geloof dat ik die omhuizing dan maar lekker ga plakken, is gescheurd maar geen stuk er uit ofzo, dan kunnen we het misschien wel met alleen een nieuw spiegeltje af :)

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 11:32

11AFotograaf schreef:
Ik heb idd ook nog nooit problemen gehad met WeTransfer. Soms krijg je geen download bevestiging, maar ik vind het de ideale optie om foto's mee te verzenden. Wat voor een problemen zou je er mee moeten krijgen? Als je klant ze niet binnen die 2 weken gedownload heeft, upload je ze toch gewoon een keer opnieuw... Ik verwijder mijn foto's tenminste niet na aflevering.

Wie zegt dat ik mijn fotowerk verwijder na levering van de foto's? Fotowerk van het laatste half jaar staat 3voudig weg opgeslagen op meerdere computer schijven...

Anyways: Persoonlijk heb ik liever dat ik 1x de fotos lever en weet dat vanuit mijn kant alles gedaan is voor de klant. Ik heb geen zin/tijd om na twee weken wéér fotos te moeten uploaden, heb daar genoeg problemen mee gezien bij andere fotografen. Niet elke klant (in mijn doelgroep) is zo technisch of heeft tijd om binnen 2 weken zoveel fotos binnen te halen. En wat kost het mij als fotograaf nu om een alles naar de klant toe te sturen? 1 envelop bevat een DVD met sticker, plat hoesje, rekening, envelop met bordrug en porto.... IMO is dat een kleine bijdrage om te zorgen dat de klant helemaal happy is.
Na jaren dit werk te doen ontwikkelt ieder zijn eigen werk methode en ik ben ontzettend happy met die van mij. :)

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 11:43

Ik zeg ook niet dat jij je foto's verwijderd na aflevering! Ik zeg dat ik ze niet verwijder.
Aangezien ik al snel een half uur bezig ben met het maken van de dvd en hoesje en er geen brievenbus binnen 500m staat hier, vind ik het versturen via WeTransfer ideaal! Kost me 2 min om de foto's te selecteren, een leuk berichtje bij te sturen en te verzenden.

Maar klopt, ieder z'n eigen manier en ik verstuur ook wel eens een dvd, maar dan is het meestal omdat het niet past op WeTransfer!

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 11:51

In mijn off-season (nu dus) zorg ik dat er een grote stapel DVD's met stickers klaar ligt en zordra ik ze nodig heb staan er binnen 2 minuten foto's op. Een DVD klaar maken kost bijna geen tijd... Ook hier zit het /brienbuspostkantoor niet dichtbij, zit zelfs op 4km afstand. Maar aangezien daar ook mijn postbus zit kom ik daar regelmatig. Als een bestelling klaar ligt om naar de klant te gaan verzamel ik vaak van 2 á 3 dagen bij elkaar. 1 van de nadelen om op het plattenland te wonen.
Als klanten een foto ala minute nodig hebben wordt deze in eerste instantie wel gelijk via mijn eigen ftp-server naar de klant geleverd. Ik zorg alleen als extra stukje service dat ze de foto ook op DVD hebben.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 12:16

Dat is ook wel een manier idd... Ik hoef eigenlijk niet snel bij het postkantoor/brievenbus te zijn, maar als je er idd wel regelmatig komt, dan is het makkelijker.
Ik print zelf de dvd's met een mooie voorkant en maak er een aparte hoes bij, dus dat vraagt dan wel extra tijd.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 13:20

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 13:48

Hier een vriend die heel lang automonteur is geweest, dus dat is idd ideaal!

Vandaag een druk dagje, maar praktisch allemaal dingen die niet met de webshop te maken hebben ;) Ik heb vandaag mijn eerste dag als huishoudelijk hulp. Vanochtend 3 uur schoongemaakt, nu naar de fysio en daarna nog 2 uurtjes schoonmaken bij een kennis.

Verder lijkt er eindelijk weer wat licht aan het eind van de tunnel te zijn op werkgebied. Ik wou het eigenlijk niet vertellen (bang voor "bad luck"), maar iedereen leeft zo mee dat ik het toch even deel :D Vrijdag ben ik op gesprek geweest bij een vastgoedbeheerder, die zoekt iemand die een stukje sales op zich neemt (verhuren van appartementen) en verder bestaat de functie voor een groot deel uit marketing/PR. Ze hebben me uitgenodigd aan de hand van mijn In de Media pagina van de webshop, dus het is mazzel dat ik die link in mijn brief had gezet, anders hadden ze me niet eens uitgenodigd. Maar ze waren erg onder de indruk van wat ik als "groentje" binnen een jaar voor elkaar had gekregen qua publiciteit! Ik krijg waarschijnlijk morgen te horen of ik ben aangenomen, of dat ze toch liever voor een ervaren iemand gaan.

Maaarrrr, stel dat het niets wordt, dan heb ik vrijdag weer een nieuwe kans. Ik werd net namelijk gebeld of ik vrijdag langs kan komen voor een gesprek bij een tandarts, voor een functie als baliemedewerkster. Best een spannende week dus...

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 14:21

Owwww wat een spannende week Joyce! Ik duim iig voor je!!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 14:22

Spannend Joyce, klinkt allebei wel als prima vacatures, we duimen voor je!!

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-13 14:44

Spannend Joyce!

Hebben jullie de HBD rekening al binnen >;) :oo _-:(

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 15:18

Spannend, Joyce, ik duim ook voor je! Die marketing/PR baan klinkt wel gaaf!!

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 15:25

Spannend hoor Joyce!! Succes!! Ik duim voor je!

Ik ben afgelopen vrijdag aangenomen bij een nieuwe job! 11e van Maart beginnen :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 15:34

Gaaf Mear, gefeliciteerd! Misschien heb ik er overheen gelezen, maar in wat voor een functie?

Enne, iedereen alvast bedankt voor het duimen, dan kan het daar in elk geval niet meer aan liggen straks ;)

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 15:35

Hihi nee!

Ik ga lekker op de klantenservice werken, retentie. 24 uur per week :)

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 15:41

Sorry dat ik zo kom binnenvallen, maar ik ben voor school bezig met een project.
En de hamvraag is waar beginnende ondernemers tegen aanlopen en hoe deze problemen zijn opgelost. (denk hierbij aan financieringen, personeel, werkruimte etc)

Als jullie deze vraag voor mij zouden willen beantwoorden, heel erg bedankt!!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 15:48

holly schreef:
Spannend Joyce!

Hebben jullie de HBD rekening al binnen >;) :oo _-:(

*VLOEK*, is het weer zover???!! -:(-

Ze hebben er weer wat bij verzonnen zeker om het bedrag nog hoger te maken? Etters _-:(