Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

fargo

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 16:49

Nou dat is in ieder geval rustig het weekend in Dimple, da's mooi, er zijn nu in ieder geval steeds ontwikkelingen gaande!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-15 17:11

Precies! En ik solliciteer nog steeds stug door :+

Yonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 17:34

Blingh hoe was je gesprek?

Wauw wat een super nette en eerlijke afwijzing Dimple, fijn dat het zo ook nog kan! :)

Vriendin van mij is recruiter (Op IT-gebied dus geen overvloed aan aanbod). En die zegt ook dat doorsturen van sollicitaties of in portefeuille houden echt valse beloftes zijn. Daar was ik overigens zelf ook al achter :=

Hier ook thuiswonend, zal voorlopig nog wel even zo blijven ben ik bang -O-

Percy, hopelijk heb je gewoon snel iets nieuws! Al een voorstel gekregen?

Kaatje :(:) voor jou

Goed bezig Lifaya en Fargo!

Hoop dat je snel iets hoort Dimple *\o/* goed bezig!

Ik ben twee weken terug op gesprek geweest voor een werkervaringsplek (soort extra stage) maar afgewezen vanwege gebrek aan ervaring -O- Echt belachelijk natuurlijk aangezien ik daar kom solliciteren om ervaring op te doen. Ze zagen wel potentie maar wilde liever iemand die stage had gelopen in de jeugdpsychiatrie in plaats van de gehandicaptenzorg. Ze zou mijn gegevens wel nog doorsturen maar inmiddels vernomen dat zij ook niks voor me kunnen doen. Zo erg is het op dit moment. Even een flinke dip gehad maar ga er weer tegenaan! Vandaag een uitnodiging voor een gesprek voor werk op een woongroep. Wie weet wat dat gaat opleveren...

Dit weekend nog wat sollicitaties eruit doen *\o/*

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 17:40

Inderdaad nette afwijzing Dimple! En hopelijk hoor je snel wat meer over je gesprekken :j

Yonne, wat jammer dat het zo'n zooitje is bij dat bedrijf waar je huiswerkbegeleiding doet. En balen van die werkervaringsplek, zo'n plek moet juist zijn om ervaring op te doen :') en dan afgewezen worden omdat je te weinig ervaring hebt, erg jammer!
Wanneer heb je gesprek voor de woongroep?

Ik heb vandaag een ontzettend leuk gesprek gehad en ben heel enthousiast.
Kreeg ook nog een stel complimenten van de gesprekspartners, dus als het niks wordt, dan is mijn zelfvertrouwen in ieder geval weer gegroeid :))
Oh en langs mijn oude werk gegaan, behoorlijk wat veranderd door de bezuinigingen, ik heb nogmaals maar mezelf aangeboden als ze hulp nodig hebben ;)

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 22:50

Dimple schreef:
Ik denk dat het ook lastig is om daar specifiek een antwoord op te geven omdat we de details niet kennen.

Ik zou nl zeggen van wel, maar wellicht heeft de werkgever dat fiscaal wel heel anders geregeld.

Volgende week duik ik in mijn boeken en heb ik daar wellicht wel een passend antwoord op.

Wellicht kan Cowboy daar wat zinnigs over zeggen. <knip>)

Te veel variabelen om van achter mijn IPad iets te kunnen roepen. Je wil het niet ongeveer weten, je wil het precies weten. Dus ik pas even. Gewoon effe bij een jurist(enclub) checken.

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 23:41

PercyLeen schreef:
Zitten hier trouwens mensen met kennis over opvolgend werkgeverschap?

De situatie is als volgt. Ik ben op dit moment in dienst van uitzendbureau X (als intercedent) bij DHF. DHF gaat dus volgend jaar sluiten maar maakt onderdeel uit van RFC. Uitzendbureau Y gaat het hier overnemen van bureau X en zullen mij ook overnemen. In eerste instantie blijf ik dan hier op locatie zitten en hebben ze de intentie om mij straks door te plaatsen naar een andere locatie van RFC.

Is hier sprake van opvolgend werkgeverschap?

Wij kunnen daar weinig van zeggen.. Ik neem aan dat je een (nieuwe) overeenkomst met RFC zal sluiten. En daar zal vast benoemd worden of je jaren van uitzendbureau x blijven gelden of niet.. Tip; als er niks in vermeld staat, vragen of ze het willen meenemen als je jaren blijven gelden. Je kan het maar beter zwart op wit hebben.

Yonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 12:29

Darah3 schreef:
Inderdaad nette afwijzing Dimple! En hopelijk hoor je snel wat meer over je gesprekken :j

Yonne, wat jammer dat het zo'n zooitje is bij dat bedrijf waar je huiswerkbegeleiding doet. En balen van die werkervaringsplek, zo'n plek moet juist zijn om ervaring op te doen :') en dan afgewezen worden omdat je te weinig ervaring hebt, erg jammer!
Wanneer heb je gesprek voor de woongroep?

Ik heb vandaag een ontzettend leuk gesprek gehad en ben heel enthousiast.
Kreeg ook nog een stel complimenten van de gesprekspartners, dus als het niks wordt, dan is mijn zelfvertrouwen in ieder geval weer gegroeid :))
Oh en langs mijn oude werk gegaan, behoorlijk wat veranderd door de bezuinigingen, ik heb nogmaals maar mezelf aangeboden als ze hulp nodig hebben ;)

Ja raar he.. maarja ik probeer gewoon weer verder! Vrijdag heb ik gesprek.
Wat goed van je gesprek! Klinkt heel positief *\o/* Was dit voor een woongroep en dan een oproepcontract?

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 14:27

Ik heb lang niets meer gepost, omdat ik enorm druk was met werken, solliciteren, dingen regelen enzo.

Maar... Er zit eindelijk schot in!
Maandag tweede gesprek voor een onwijs leuk traineeship en tot die tijd sowieso uitzendwerk voor 40 u per week :)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-15 10:15

Spannend!
In ieder geval lekker bezig ;)

Chill dagje vandaag........komen vast wel weer wat brieven uit naar voren hoop ik. :+

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 10:17

Yonne schreef:
Ja raar he.. maarja ik probeer gewoon weer verder! Vrijdag heb ik gesprek.
Wat goed van je gesprek! Klinkt heel positief *\o/* Was dit voor een woongroep en dan een oproepcontract?

Ja precies, gewoon lekker verder zoeken :j Spannend, vrijdag gesprek!!
Voor een woonvoorziening inderdaad (welke wisten ze nog niet, hebben meerdere posities op meerdere locaties) en dan een jaarcontract.
Jaarcontract komt precies goed uit, want volgend jaar in de zomer ga ik toch voor minimaal 6 maanden weg :D

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 11:57

Ik heb trouwens gemerkt dat ik het meeste succes had met het passief plaatsen van mijn cv op websites. Dat heeft me mijn huidige uitzendwerk opgeleverd, waar mij (en de andere uitzendkrachten) ook gevraagd is om te reageren op de vacature die online kwam.

Mocht het nu niets worden met deze functie, ga ik zeker weer mijn CV opnieuw plaatsen op websites :)
Heb ook weleens een aanbod gekregen wat totaal niet paste bij mij (verkopen van afvaldingen, ik heb nauwelijks commerciële ervaring en niets met diëtiek/eten)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 12:00

Ook hier zijn weer twee sollicitaties de deur uit. Dat klinkt weinig, maar ik ben erg blij dat ik 2 vacatures heb gevonden in mijn vakgebied. Wat nu dus mijn vakgebied nog niet is, maar binnenkort wel.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-15 12:40

Ingeschreven online bij een bureau en meteen een brief gestuurd voor een teammanager functie.
Pittige job (met bijpassend pittig salaris }> ) maar wel een uitdaging.

Ben benieuwd!

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 13:05

Heb ook weer een paar sollicitatie brieven de deur uit

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 13:08

Succes Dimple en Bambi! :)

Ik wil ook een leuk salaris :'). Ligt het aan mij of kun je regio Amsterdam eigenlijk geen huis huren als je alleenstaand bent en een 'gewoon' salaris hebt? :n

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-15 13:14

Nee ik denk het niet. Amsterdam is de duurste stad. Zelfs als je met ze 2e iets wilt moet je nog een fiks salaris hebben.

Je komt vaak niet verder dan een kamer zeg ...........van 3x4 mtr....... triest maar waar.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 23:10

dat is ook precies de reden dat ik voor die twee jaar niet naar Amsterdam verhuisd ben, maar in Groningen ben gebleven. Ik had mijn paarden daar echt niet kunnen betalen :o Hele inkomen was dan in de vaste lasten gaan zitten :=

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 00:31

Nee, paarden sowieso niet :=. Niet normaal hierzo! Daarom staat de mijne nog steeds bij mijn ouders in Deventer...

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 10:31

Hey meiden :wave:

Dimple, topper! :Y) Hoop dat je snel een uitdagende functie kunt aanvaarden :j

Komt net de "oude" directeur bij me: Wat heb ik gehoord Karin, ga je weg?
Ik zo: Ik dacht dat u dat allang wist, maar ik blijk nu een vast contract te hebben.
Oh zegt hij: gelukkig maar! Hij was een beetje verbaasd, maar superblij voor me.

En ik 3 weken geleden vragen of hij ervan af wist en er werd tegen mij gezegt: ja.

Morgen het andere directielid maar even erop aanspreken hoe of wat, ik wil nu echt wel duidelijkheid....pfffffff

Ondanks dat blijkt dat ik een vast contract heb is de sfeer echt bagger hier..... :x

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 11:08

Heb je een beetje zekerheid krijg je er een kl*te sfeer bij Kaatje, sterkte!
Een vriendin van mij is onlangs naar Amsterdam verhuisd, echt bizarre prijzen daar :(:)

Ik heb vrijdag nog contact gehad, de procesmanager heeft akkoord van haar regiomanager en nu is het wachten nog op de regio directeur. Ik heb dus nog geen voorstel, en hoe langer het op zich laat wachten hoe klammere handjes ik krijg ;(

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 11:14

Oh wat een onzeke situatie zeg, had ik een tijd geleden met jou ook contact over een baan? Omdat je hier naar twente was verhuisd? O:)

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 11:15

Zo te lezen waren niet alle directeuren op de hoogte Kaatje en stonden ze er waarschijnlijk dus ook niet persé achter..

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 11:19

kaatje77 schreef:
Oh wat een onzeke situatie zeg, had ik een tijd geleden met jou ook contact over een baan? Omdat je hier naar twente was verhuisd? O:)

Hmm, geloof het niet. Heb altijd al in Twente gewoond :D

Ja niks waard, wil gewoon weten waar ik aan toe ben en geduld is ook niet mijn beste eigenschap :7

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-15 12:47

Eens met Fargo. Die ene directeur is gewoon vet op zijn bek gegaan. }>
En de rest wist er niks van af, die gaat ff lekker nat :')

Vind je dapper Kaatje! Volhouden hoor meid!!

Ik heb nog niks vernomen, zal allemaal nog druk gaande zijn. Wacht geduldig af.

Nu snel merrie doen en kids weer halen, klets straks even verder over mijn ochtendje als vrijwilliger ;)

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 14:51

Sommige bedrijven word ik ook wel weer moe van, wil je reageren moet er persé motivatie bij waarom je bij dat bedrijf of wel "bij ons" wilt werken.. Ik wil gewoon een leuke baan, dit lijkt een leuke baan.. klaar ;-)
En nee ik ben niet persé fan van uw bedrijf of idolaat van wat jullie doen, dat hoeft ook niet om mijn werk goed te doen .. Dat was vroeger toen ik bij Exact werkte, dan moest je DANKBAAR zijn dat je bij Exact mocht werken zo ongeveer ..