Ik hoop dat er niet zoveel van die moessons en ITCZ inzit, dat blijf ik lastig vinden.
Zijn jullie trouwens ook zo moe?
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

XNienke_ schreef:Citaat:Net nog even Engels van 2013 gemaakt, 7,8 voor.
Wil wel hoger halen vanmiddag maar was een beetje slordig met lezen net, waren allemaal domme fouten
heb je nog tips voor Engels?
Ik heb niks gedaan joh.. Ben bang dat ik het heel erg onderschat

Duijfje schreef:Als er 1 vraag is eerst de vraag lezen dan de tekst. Anders andersom.
Ik moet er volgende week ook nog 3 helaas

DaisyDarling schreef:Duijfje schreef:Als er 1 vraag is eerst de vraag lezen dan de tekst. Anders andersom.
Ik moet er volgende week ook nog 3 helaas
Ik zou wat jij aanraad juist afraden. Eerst de vraag, NIET de antwoorden, en dan de tekst. Zelf je antwoord formuleren en het beste erbij zoeken. Lukt dat niet, dan elimineren. Om zelf te formuleren heb je vaak wel een beetje taalgevoel nodig.
Eerst de hele tekst lezen geeft je vaak meer informatie dan je nodig hebt en dat brengt je vaak in problemen met vragen die verbanden tussen alinea's zoeken.
Dit is iig wat werkt voor mij en ik sta een 9.6
Iedereen heeft natuurlijk zijn eigen manier, maar ik merk vaak aan mijn bijlessers dat vraag en gericht zoeken beter werkt dan ze ineens overspoelen met een hele tekst. Ook details vergeet je dan vaak, of haal je juist door elkaar.
Vandaag gaan we dus ook voor de 10, of maximaal 1 fout

Duijfje schreef:Ik zeg toch ook NIKS over de antwoorden?
Ik zeg precies hetzelfde als dat jij zegt
Ik zeg als er 1 vraag is, is(eerst bedoel je?) de vraag lezen dan de tekst. Anders eerst de tekst....

In iedere situatie.