Toekomstige studenten HBO

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Birgit__

Re: Toekomstige studenten HBO

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 22:01

Fijn dat de het bij de meeste goed gaat!

Ik heb een hele flinke domper gehad vandaag.. Mijn herkansing niet gehaald en ik kan dus mijn propedeuse niet meer halen dit jaar :(

RonavhN

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 22:36

EllisL schreef:
Ik heb ook geen idee!

Oh fijn Rona, wat had je voor Nederlands? Die heb ik nog niet terug :(

6,4!
Wat had je voor Rekenen, ben echt dolgelukkig met mijn 7,4 haha.

Oh, Birgit dat is echt heeel erg balen inderdaad. Ik heb ook een herkansing niet gehaald dus weet hoe je je voelt. echt klote...

EllisL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 07:12

Lekker! Ik had een 8,1 voor Rekenen, was helemaal overdonderd!

RonavhN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 12:14

Wauw goed zeg!

Ik ben onderweg naar school, vandaag 2 lessen, morgen 2 lessen. En ga donderdag met stage mee op kamp :D

EllisL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 12:16

Haha relaxt!

Vandaag vrij
Ik zit morgen van 10:45 tot 17:45 en donderdag van 09:00 tot 16:15 (blegh met tussenuren)

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 16:25

Komende periode heb ik maar 2 à 3 dagen per week school. :D

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 16:32

Ohh, nou ben ik jaloers!!

Ik heb echt enorm rot rooster, elke dag 1 of 2 college's (en dan ook nog de eerste uren). Dus ruim 5 uur onder weg voor max 4 uur les... Baal er flink van. :+

Wordt denk ik maar heel wat uren in gaan plannen in de mediatheek/bibliotheek na de college's, misschien ook wel goed voor mij, thuis is er zoveel afleiding. :')

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 19:40

Quir zo was vorige periode mijn rooster. Alleen dan van vroeg tot laat en dan veel tussen uren. Ook heel veel uren achter de computers door gebracht.l of in een praktijk lokaal.

Deze periode gelukkig maar 3 dagen per week school en vrijweinig tussen uren. Zo lekker :D

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 19:47

Pff dat is helemaal rot!
Wat dat betreft gelukkig wel de weinig college's direct achter elkaar, daarna studeren en gaan wanneer ik klaar ben... Of inderdaad de praktijk lokalen, maar die zitten toch ook aardig vol nu we richting de eind vaardigheidstoetsen gaan. Spannend en is pas over 10 weken of zo, ik hoop nu al zo op geen nucleaire acquisitie, hahaha.

Heb je alles nog gehaald?

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 20:25

Oo balen dat die nu al vol zijn. Wij hebben okk eind van de periode een praktijk toets voor 2 vakken. Opzich is ng best te doen als dat ding al aan staat. Hoe die aan moet is echt een raadsel voor me. Instellen gaat opzich wel goed.

Nee heb 1 ondeedeel van de 4 niet gehaald. 9mei de herkansing. Was ziek en dacht dat botten in het tentamen van medicevakken hoorde, waardoor ik 5 van de 25 punten zoiezo al misde :( herkansing ga ik gewoon knallen :)

Jij wel alles heel goed gehaald toch? Ben je al aangenomen voor duaal?

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 20:25

Aankomende periode ga ik 32 uur in de week stage lopen. Begin volgende week woensdag, dus heb er echt zin in :D

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 21:18

Ja inderdaad, maar goed vaak als je langs loopt en lokaal is leeg is het ook goed. En we mogen de stralende lokalen tot 19.00 en de rest tot 21.00 uur oefenen, dus dat is ook wel goed te doen.

Oh gammacamera aanzetten lukt me nog wel, camera zelf in stellen ook, maar al die acquisities juist invoeren, juiste radiofarmacon met de juiste energieën, matrix, etc., etc. Radiodiagnostiek en radiotherapie (zowel planning als simuleren) vind ik wel erg makkelijk, echo ook, maar pancreas is gewoon rot te vinden, haha.

Oh dat is wel balen zeg, maar dat komt vast helemaal goed met de herkansing dan!
Inderdaad alles gehaald nu, stralingsdeskundigheid foutloos afgelopen vrijdag en gisteren van de 150 vragen 15 vragen fout, dus uiteindelijk 120 punten en dus 80% (35% is een 6... een 11/12 dus, haha). Morgen toets van deze periode (vind medische vakken veel deze keer!) en als het goed is morgen punt terug van scriptie. Als die voldoende is dinsdag nog presentatie en dan mag de nieuwe periode weer beginnen....

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 21:40

Oo jullie hebben ook ruime tijden voor de praktijk lokalen wij alle lokalen van 8 tot 8 en als het vrij is mag je gewoon. Maar je kan ook reserveren.

De juiste acquisities(wat een rot woord) en farmacon kan ik juist weer wel goed. Camera zelf heb ik gewoon te weinig aangezet. Staat bijna altijd al aan.

Pancreas hebben we nog niet gehad bij echo. Alleen aorta en aftakinign, vena cafa inverior en aanmondingen, het portale systeem met de komma enzo. Deze periode de vena hepatica en de nieren. Wat hebben jullie al gedaan?

Jaa echt balen. Mv had ik ook nog niet geleerd die hebben we pas in juni van allebij de periodes.
Haha een 12, lekker bezig :)
Hoop dat je scriptie goed is, voor je gevoel een goed eindresultaat gekregen?
Hier is de 4de periode al begonnen. Morgen weer een dagje praktijk lessen :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 22:21

goldenarrow schreef:
Aankomende periode ga ik 32 uur in de week stage lopen. Begin volgende week woensdag, dus heb er echt zin in :D

Waar ga je stage lopen? :)

Hier alles behaald en moet nog 1 verslag terug krijgen.
Nieuwe periode begonnen en helaas in een vervelend groepje waarvan er 2 al gaan stoppen ..waarom dan nog mee doen aan samenwerkingsopdrachten? Gelukkig is het een redelijk makkelijke opdracht :)

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 22:30

Ik ga bij de Maartenshoeve stage lopen. Is onderdeel van de St. Maartenskliniek in Nijmegen en een soort manege voor mensen met een verstandelijke en lichamelijke beperking. Ze geven ook dierverzorgingslessen enzo. En daarnaast komen er nog moeilijk opvoedbare kinderen en revaliderenden vanuit het ziekenhuis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 23:09

goldenarrow schreef:
Ik ga bij de Maartenshoeve stage lopen. Is onderdeel van de St. Maartenskliniek in Nijmegen en een soort manege voor mensen met een verstandelijke en lichamelijke beperking. Ze geven ook dierverzorgingslessen enzo. En daarnaast komen er nog moeilijk opvoedbare kinderen en revaliderenden vanuit het ziekenhuis.

Gaaf! :)
Welke opleiding deed je ook alweer?

Was in eerste instantie van plan om duaal te gaan studeren, maar helaas ben ik het niet geworden. Er waren 80 sollicitatiebrieven en 3 rondes.. Uiteindelijk ronde 3 meegemaakt en helaas hebben ze mij niet gekozen.. Ik was 1 van de 4 laatste overgebleven voor 1 van de 2 plekken die ze hadden.

Nu dus verder kijken met betrekking tot de studie die ik momenteel volg en oriënteren op een stage voor volgend jaar :)

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 23:15

Ik doe SPH :)

Had vandaag ook meegeholpen met de meeloopdag. Was erg leuk, maar mijn stem was nogal verrot. Had afgelopen weekend een heel gaaf concert dus mijn stem is echt helemaal naar de piep. En moet morgen nog presenteren xD In combinatie met veel praten vandaag ben ik heel benieuwd hoe dat zal gaan... :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 23:37

goldenarrow schreef:
Ik doe SPH :)

Had vandaag ook meegeholpen met de meeloopdag. Was erg leuk, maar mijn stem was nogal verrot. Had afgelopen weekend een heel gaaf concert dus mijn stem is echt helemaal naar de piep. En moet morgen nog presenteren xD In combinatie met veel praten vandaag ben ik heel benieuwd hoe dat zal gaan... :')

Hahah kan gebeuren toch :p

Ik doe mwd, maar mocht van mijn mentor niet op zon bedrijf werken.... Echt heel apart van der.
Veel succes met je stage! :)

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 20:05

Helemaal happy hier!!

Een 8.4 voor mijn scriptie (literatuur studie), in mijn klas heeft niemand m gehaald en sowieso heel weinig die m behaald hebben en als ze m hebben, dan maar net... Best streng beoordeeld dus.
Dinsdag presenteren, mag iedereen voor alleen mijn presentatie komen. Je mag alleen presenteren als je m behaald hebt en de rest die dinsdag moet heeft m niet. Gezellig.

Echter mag ik nu wel op gesprek komen volgende week... Commentaar was ook: "Goed, wellicht té goed voor een eerste jaars HBO student" en nog meer van dat soort commentaar (niet negatief, maar misschien wel iets te positief...). Ben benieuwd waarom dat gesprek, misschien twijfelt ie of ik het wel zelf gemaakt heb haha.

Peca wat jammer dat je niet aangenomen bent voor duaal! Ga je nu verder met je huidige opleiding?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 20:10

Bij wie moet je op gesprek dan Quir?

Tja, ik ga waarschijnlijk nog wel meedoen aan de decentrale loting, maar ik weet het even niet meer zo goed allemaal.
Ik moet een studie afmaken en met mijn huidige studie kan ik erg veel kanten op die ik ook leuk vind ( eventueel dus ook in het ziekenhuis). Zit dus in een conflict wat betreft studies
( heb al 4 jaar studie na dit jaar erop doordat ik niet precies wist wat ik wilde, en deze afwijafwijzing is toch weer even een inslag helaas. Zeker omdat ik bij de laatste4 zat...)

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 20:15

Bij mijn tutor (die verloop van de scriptie begeleid heeft en uiteindelijk ook beoordeeld heeft).

Decentrale voor mbrt? Is dat er? Bij ons in ieder geval niet, maar denk dat je niet naar Eindhoven gaat toch?

Ik herken het wel hoor, ben onder tussen ook 25 en ook al heel wat studies achter de rug. ;)
Maar zit nu wel goed op mn plek! Heel blij mee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 20:57

Ja, in haarlem heb je alleen maar decentraal. Geen centrale loting.

Heb jij je studies wel afgemaakt? Ik heb nu dus alleen mijn Havo, Vwo, propedeuse hbo opleiding en nog paar kleine cursus diploma's. Nu komt dus propedeus van deze opleiding erbij als het goed is, maar heb ondertussen 4 verschillende opleidingen gezien/gedaan... |o word een beetje moe van mezelf :+ :7

Wel goed dat je nu op je plek zit :)

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 20:59

Nee geen hbo diploma, wel propedeuse en mbo diploma (paraveterinair verkort in 1.5 jaar gedaan). Eigenlijk dus beetje t zelfde.

Oh Oke, haarlem was vorig jaar nog geen loting vandaar. :)
Eindhoven alleen centraal inderdaad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 21:29

Mag ik vragen welke opleidingen je allemaal hebt geproefd?

Paraveterinair heb ik ook gedaan een half jaar, maar vond het te makkelijk en toen dus vwo gedaan en uitgeloot voor diergeneeskunde..

Haarlem is sinds dit jaar loting inderdaad.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 21:38

Mooi cijfer quir, leuk is dat he als je een van de weinige bent die het heeft gehaald. Had ik vorige periode ik was 1 van de 14 die de mbrt toets had gehaald van de 220.

Apart dat ze een gesprek willen als het goed gaat. Maarja zal vast niet erg zijn toch?

Peca, gewoon doen :) je kan dan ook eerste jaar normaal doen en erna duaal. Haarlem is een leuke school. Zit er nu in het eerste jaar dus geen loting gehad. De selectie voor de loting is goed te doen als je je voorbereid. Hen geholpen bij de open dagen enzo.