Elan_GV schreef:Dat vind ik ook nogal wat.. dus je bent pérfect voor de job, maar alleen als je een bepaalde geloofsovertuiging hebt. Of gewoon daar open voor staat. Kijk bij dominee kan ik me er wat bij voorstellen, maar ik zie het bij sommige banen ook staan waarbij ik denk dat het totaal niet belangrijk is voor het functioneren.
Toch wel, als een bedrijf zegt; wij hebben een christelijke identiteit, dat stralen wij uit in praktisch álles wat wij doen (Of het nou een christelijke school is of 'het leger' ) dan is het logisch dat de werknemers ook diezelfde identiteit hebben en uitdragen. De mensen vormen immers het bedrijf en bepalen ook de identiteit en cultuur.
Tegenwoordig ook keus genoeg, zitten zat mensen tussen die perfect voor de baan zijn incl overtuiging.
Vraag mij ook af of een overtuigd atheïst zich echt thuis voelt op een bedrijf waar de rest overtuigd christen is en dat ook uit zal dragen op de werkvloer. (Bijvoorbeeld) of dat een overtuigd atheïst überhaupt zal solliciteren op zo'n functie waarbij het als eis staat. (En hoeveel doen alsof ze opeens in to the lord zijn
)