Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anneert

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 17:52

Zo, dat is nog eens een nette afwijzing zeg! Ik heb dat ook eens gehad, een nette afwijzing, ze gaven niet mijn ontbrekende ervaring of opleiding de ' schuld' maar benoemden dat hun functie niet past bij mijn kwaliteiten, klinkt ineens veel positiever.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-15 18:52

Ik denk ook oprecht dat ze veel goede kandidaten krijgen/zien.

De arbeidsmarkt is tenslotte verzadigd en veel goede mensen zitten thuis (kijk naar ons! :P )

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 18:56

Ik vermoed dat ik een keer ben afgewezen bij een drogist vanwege mijn dierverzorging studie, ik denk dat ze dierverzorging mensen misschien vies vonden voor een nette winkel als een drogist?? :o?

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-15 19:41

Nou dat zou heel kortzichtig zijn. Maar ik geloof dat mensen om van alles worden afgewezen.

Ik zou wel eens een dagje bij een recruiter willen meekijken. Volgens mij zien die ook de raarste dingen voorbij komen. :+

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 20:21

Zo had de recruiter van ons werk laatst een motivatiebrief gehad vol met smileys, voor een functie van communicatie medewerker :')

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-15 20:24

Oh echt?? Geweldig! Dan pies je ook in je broek! _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 00:04

Je moet wat om op te vallen :')

Hier gewoon niks te vinden. Echt frustrerend!

En zelfde situatie als bij jou Bambix. Thuiswonend vanaf/na de zomer weer. Want zonder inkomsten kan je niks huren. En zonder wat te huren en dus uitwonend te worden geen bijstand. Waardeloos! De 30 is g.v.d. (excuse me) in zicht en dan moet ik terug thuis wonen. Super goed voor de band met mijn ouders AHUM! Hoe dichterbij de zomer hoe waardelozer ik mij voel. Van winterdepressie rollen ee vrolijk door naar de zomerse weer-thuis-wonen depressie..

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 09:26

Dimple jouw posts springen er echt uit! Wat een doorzetter, hoop echt voor je dat je snel iets hoort en je weer lekker aan de slag kan!

Idinn frustrerend vooruitzicht, lijkt mij ook vreselijk om terug te moeten naar moeders warme nest ;)

Tijdje terug poste ik hier al dat ik op de schopstoel zat, de situatie is inmiddels veranderd en niet direct rooskleuriger. Ze gaan de fabriek hier sluiten begin 2016, 137 arbeidsplaatsen komen daarbij te vervallen %) Hele gezinnen werken hier in de productie. Maargoed het treft mij zelf natuurlijk ook. Ik heb gelukkig twee fijne gesprekken gehad van de week. Van de 1 krijg ik deze week als het goed is al een voorstel (dan blijf ik in mijn zelfde functie in eerste instantie) en van de ander hoor ik begin volgende week of ik op tweede gesprek mag komen.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 09:50

Percyleen wat een schrok zal dat zijn geweest! Fijn dat je iets anders op het oog hebt.

Dimple ik deel ook mijn mening over je positiviteit! Topper :j

De sfeer is hier bagger. Niemand die me aanspreekt. Is toch te erg voor woorden....
Wellicht draait de sfeer nog bij, maar heb er een hard hoofd in.....

Ondertussen maar besloten om een typecursus te volgen en mijn studie boekhouden op te pakken. Zit er hard aan te denken om wellicht voor mijzelf te beginnen hoe en wat weet ik echt nog niet. Maar sta er wel Open voor!

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 10:00

Ja niemand zag dit aankomen..

Vreselijk Kaatje, dan duren je dagen lang!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 10:27

Vervelend hoor Kaatje. Ik zit ook in een situatie dat ik graag weg wil en dan duren dagen soms erg lang. Al is de sfeer hier beter geworden nadat ik me er een paar keer kwaad over heb gemaakt ;-)

Dimple, hoop zo dat er positieve ontwikkelingen blijven voor je!! Dat zou toch super zijn?

Ik moet vandaag nodig weer eens alle sites langs om kleine verandering te maken zodat mijn gegevens weer bovenaan komen te staan, vanmiddag maar eens even naar kijken!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 10:30

idinn schreef:
Je moet wat om op te vallen :')

Hier gewoon niks te vinden. Echt frustrerend!

En zelfde situatie als bij jou Bambix. Thuiswonend vanaf/na de zomer weer. Want zonder inkomsten kan je niks huren. En zonder wat te huren en dus uitwonend te worden geen bijstand. Waardeloos! De 30 is g.v.d. (excuse me) in zicht en dan moet ik terug thuis wonen. Super goed voor de band met mijn ouders AHUM! Hoe dichterbij de zomer hoe waardelozer ik mij voel. Van winterdepressie rollen ee vrolijk door naar de zomerse weer-thuis-wonen depressie..

Jep, herkenbaar. Ik ben (terug) alleenstaand en woon ook terug thuis. Heb al soms idiote blikken gekregen dat ik 27 moet worden dit jaar en "nog niet op eigen benen sta".
Ja hoe ging ik dat doen? Geen woning die je kan kopen zonder vast contract, en verhuurders zijn tegenwoordig ook niet min in hun eisen. En op voordelen hoef ik niet te rekenen, want daarvoor verdien ik natuurlijk weer net te veel :+ .
Nu heb ik gelukkig wel een contract onbepaalde duur, maar ik ben ook nog jong en mijn loon is wel beter dan het minimum maar nog steeds niet schitterend. Dus mijn opties zijn nog steeds beperkt en moet nog altijd heel hard zoeken om iets te vinden wat ik als alleenstaande kan betalen (en dan bedoel ik betalen als de maand rondkomen, niet ik wil drie keer per jaar op vakantie).

Stond hier laatst in de krant de titel "onverwacht: huizenprijzen stijgen ondanks afschaffing woonbonus". Dacht echt joh echt, onverwacht? :+ .

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 10:54

Zie ik een leuke functie, staat er onder voor 20 uur... hmmm dat is toch echt echt te weinig. Jammer hoor!

Thuiswonen en nog niet veel verdienen lijkt me idd niet makkelijk, de economische situatie moet gewoon nog sterk verbeteren .. zit er wel aan te komen denk ik.
En vaak is het toch dat je samen beter iets kunt huren of kopen, geen leuke vriendin om wat mee te zoeken of een leuke vriend op het oog ;-) ??
Laatst bijgewerkt door fargo op 17-04-15 11:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 11:03

Ik heb mijn eerste uit uitnodiging in jaren gekregen!ik mag as dinsdag op gesprek bij Isec als luchthaven beveiliger *\o/*

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-15 11:43

Percy, wat ontzettend lief dat je dat zegt! Doet me echt goed.
Moet ook eerlijk zeggen dat ik het best zwaar heb gehad, maar zoals ik al eerder schreef wel hulp heb gehad om er mee om te gaan.
Heb ook moppies thuis zitten en die willen geen chaggi of depri mama.
Deze dame heeft mij in laten zien dat ik veel meer ben dan een afwijzing of wat dan ook. Heeft me echt geholpen.

Idinn, ik kan me jouw situatie en gevoel dan ook zó goed voorstellen. Het is niet voor niks dat er mensen depressief worden van lang thuis zitten en ene afwijzing na de ander. Daarom vond ik de afwijzing van ZIJ dan ook veel positiever ingestoken. Zo goed gedaan, je voelt je dan veel minder beroerd zeg maar.

Kaatje........ik dacht dat er wel collega's achter jou stonden? Die toch ook zeiden dat ze gek waren dat ze jou lieten gaan? Waar zijn deze nu dan gebleven? Gedragen zij zich dan ook nu zo beroerd tegen jou?
Denk je dat ze opdracht hebben gekregen om jou te negeren als een soort van 'wegpesten'? Want ik weet wel dat mensen er aan onderdoor kunnen gaan als ze dat gaan doen. Hou je zelf dus goed in de gaten oke!

Fargo, 20 uur is net niks zeg ik altijd maar. Schiet ook niet op!

Kwanyin, het is voor jou ook niet ideaal helaas. Veel mensen zitten met hetzelfde probleem. Het is gewoon echt klote............

Ik heb verder nog niks vernomen, dus ga er vanmiddag achteraan bellen.

Ik kwam die supermarkt vacature ook tegen via LinkedIn en daar stond wel degelijk dat het om een leidinggevende positie gaat. Heel wat anders dan het uzb verteld. Slechte zaak vind ik dat. Zo wist die man van het uzb ook niks te vertellen over de afdeling. Ik vind dat wel belangrijk om te weten, hoe groot, hoeveel mensen, hoe ingedeeld, wie geeft mij leiding etc.
Misser van het uzb, maar ik geef ze nog een kans :P

Eerst zo huis aan kant maken als de kids uit school zijn (zelf hun kamer doen) en genieten van het weekend!!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 12:05

Dimple, topper!!!!

Ja, die achter mij staan die doen gewoon, maar de rest :x Die houden zich al bijna 3 weken stil........dus ook geen reactie toen mij het ontslag aan werd gezegt, incl. 2 van de 3 directeuren.

Misschien zie ik wel spoken, heb geen idee. :o

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 12:54

Fargo, over dat samen huren met een vriendin (kopen sowieso niet, dat is echt te veel miserie) heb ik ook al eens nagedacht, heb een hele leuke vriendin van dezelfde regio met net hetzelfde probleem als ik. Maar toch, heb dat al verschillende keren mis zien gaan dat ik er zelf een beetje huiverig voor ben. Uiteindelijk moet je ook met die persoon samenwonen. En wat als iemands situatie veranderd? Ik heb het al een paar keer zien misgaan in mijn omgeving. Een beetje zoals een paard delen :+ .

Kaatje, gewoon je kop omhoog en je schouders recht, jij hebt hun mooi genaaid en niet omgekeerd (nu ja, jij hebt het niet eens gedaan, dan hebben ze zichzelf aangedaan :D ) . In elk geval heb je een veel betere uitgangspositie om iets anders te zoeken. Maar laat je niet gek maken, je hebt alle tijd om iets moois te zoeken.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-15 12:58

Ik denk dat ze zich gewoon geen houding weten te geven omdat je ze gewoon VET tuk bij de neus had met je slimme actie.
Directeuren zijn mensen die daar niet van houden. Die hebben iets bedacht en dat moet zo gebeuren. Dat iemand slimmer is dan zij kunnen ze niet indenken.
Denk dat ze gewoon niet weten hoe ze moeten reageren. Dus.......gewoon je ding doen en anders stap je gewoon eens op ze af. Stoer doen en vragen of er iets is omdat je het gevoel krijgt dat er iets is of zo.
Dan staan ze helemaal met de b ek vol tanden :D :D

Ik heb dat ook wel eens gedaan en toen was het ijs weer gebroken. Kostte me even wat moed, maar het resultaat mocht er zijn }>

Net voor een andere functie een afwijzing (geen idee wat ik allemaal nog heb lopen) Werden redenen opgenoemd waarom ik evt niet uitgenodigd zou zijn..............Aan welke eisen ik niet voldeed. Ik voldeed aan alle 3 die ze opnoemde :')
Pannenkoeken daar bij dat bedrijf :+

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 13:33

Olee oleee oleee oleee, ik had toch laatst i.p.v. mijn lange cv dat ik al eens gestuurd had mijn korte krachtige versie opnieuw naar een bureau gestuurd n.a.v. een oproep/advertentie? Ik ben net gebeld en ze nodigen me nu uit voor een gesprek! Conclusie uzb's en dergelijke vallen in principe meer voor de korte bondige versie van mijn CV ;-) Nou fijn, des te meer gesprekken des te meer kansen zullen we maar denken *\o/* *\o/*

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-15 13:37

Ja! Dat herinner ik me nog wel. En wat goed dat je uitgenodigd bent zeg. Yeah!!! *\o/*

Ik gebruik ze ook beide nog, maar heb ik nog een andere gemaakt waarbij ik begin met een persoonlijk profiel.
Vaak kijken ze niet eens naar de brief maar meteen naar de CV.

Laat maar weten als iemand een voorbeeld wil zien. Op de eerste pagina staat bij mij niks te vinden over werkervaring of opleiding :P

Wanneer mag je op gesprek Fargo?

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 13:47

Volgende week do, op mijn vrije dag vond ze prima.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 13:57

Zitten hier trouwens mensen met kennis over opvolgend werkgeverschap?

De situatie is als volgt. Ik ben op dit moment in dienst van uitzendbureau X (als intercedent) bij DHF. DHF gaat dus volgend jaar sluiten maar maakt onderdeel uit van RFC. Uitzendbureau Y gaat het hier overnemen van bureau X en zullen mij ook overnemen. In eerste instantie blijf ik dan hier op locatie zitten en hebben ze de intentie om mij straks door te plaatsen naar een andere locatie van RFC.

Is hier sprake van opvolgend werkgeverschap?

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 15:52

Ik zou het echt niet weten, misschien een juridisch loket proberen?

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 16:27

Ik zou ook bij het juridisch loket informatie inwinnen :j

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-15 16:35

Ik denk dat het ook lastig is om daar specifiek een antwoord op te geven omdat we de details niet kennen.

Ik zou nl zeggen van wel, maar wellicht heeft de werkgever dat fiscaal wel heel anders geregeld.

Volgende week duik ik in mijn boeken en heb ik daar wellicht wel een passend antwoord op.

Wellicht kan Cowboy daar wat zinnigs over zeggen.

Ik heb beide bureau's even gemaild. Ze zitten beide nog te wachten op terugkoppeling van de opdrachtgever. Mijn profiel is besproken dus het is nu even afwachten. Ik moet zeggen dat ik er veel rustiger in zit dan voorheen. Ik heb nu geen spanning (of zou dat door mijn glaasje wijn komen :Y) :+ )
Maandag weer een dag!
Dan ga ik ook afspraken maken bij die vrijwilligersfunctie. Ik krijg het druk!! :):)