Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Ja wat kon je hem? Kon je hem wel opeten ofzo? Oh wacht, je KENT hem? Of mensen die als in een verkeerde context gebruiken
'Hij vroeg als ik mee ging' ipv 'Hij vroeg of ik mee ging'. Op welke manier is dat normaal Nederlands?

Ghostattack schreef:Ik kan er zo slecht tegen als mensen 'Ik kon hem' zeggenJa wat kon je hem? Kon je hem wel opeten ofzo? Oh wacht, je KENT hem? Of mensen die als in een verkeerde context gebruiken
'Hij vroeg als ik mee ging' ipv 'Hij vroeg of ik mee ging'. Op welke manier is dat normaal Nederlands?
![]()
Ik ben trouwens best wel gesloopt door vandaag.. Combinatie van 6 uur lang examen en daarbij ook nog wiskunde verpesten maakt je echt moe
aanrijden, dus vertrekken. of afdraaien, was ook zoiets. 
zelf behoorlijk ABN met, toegegeven, een beetje Amsterdams haha. Ghostattack schreef:Ik kan er zo slecht tegen als mensen 'Ik kon hem' zeggenJa wat kon je hem? Kon je hem wel opeten ofzo? Oh wacht, je KENT hem? Of mensen die als in een verkeerde context gebruiken
![]()
Ik ben trouwens best wel gesloopt door vandaag.. Combinatie van 6 uur lang examen en daarbij ook nog wiskunde verpesten maakt je echt moe

Maar ik ben geboren in Brabant en woon er nu niet zo ver vandaan
Hier in mijn omgeving praat iedereen nogal plat Tiels. 'Da dors ik nie!' Eerste keer dacht ik ehm wat?
Maar dat is dus gewoon 'Ik durf dat niet' 
Ghostattack schreef:Dat laatste klopt ja, in ieder geval voor een aantal vakken. Er komen inderdaad nieuwe programma's. Maar ik snap niet waarom ze dan niet alles in 1x omgooien? Dat ze bijvoorbeeld stellen: in 2016 alle examens nieuw programma. En dan iedereen die nu in de bovenbouw zit, daar alvast op voorbereiden.
Ik heb ook heel veel geoefend met examenopgaven, veel examens gemaakt en overal elke keer een voldoende voor gehaald. Ik vraag me echt af waarom ik het dan ineens zo slecht doe op het echte examen. Cito (?) zegt zelf ook: Als een kandidaat voor voorgaande examens een goed cijfer kan halen, moet hij dat dit jaar ook kunnen. Ehm. Nou niet dus. Alleen Grieks heb ik overduidelijk goed gemaakt. Dat is ook het enige examen waar ik geen klacht over heb. Dat was gewoon een prima, goed in elkaar gezet examen van goed niveau. Niet te moeilijk, niet te makkelijk. Van alle andere examens denk ik: Te moeilijk, te lang, te verschillend met voorgaande jaren
Ghostattack schreef:Aanrijden ken ik dan weer welMaar ik ben geboren in Brabant en woon er nu niet zo ver vandaan
Hier in mijn omgeving praat iedereen nogal plat Tiels. 'Da dors ik nie!' Eerste keer dacht ik ehm wat?
Maar dat is dus gewoon 'Ik durf dat niet'
@Memories: -shake hands- Samen agressief zijn?