De CSE's komen eraan!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 21:57

Wij zijn van de hiero en daaro, daarnaast heeft mijn vader altijd erge moeite met;
Ik kan hem, zij kunnen hem.

Ik kan me altijd wel onwijs irriteren aan hun hebben en hoe duur kost dat.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 22:00

Mijn moeder enschede, vader somewhere in Drenthe, en ik in Enschede haha. Nooit twents gepraat (kan het ook niet :+ ) tot dit jaar haha, wat wil je als je met allemaal boeren op school zit :')

MarlindeRooz

Re: De CSE's komen eraan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 22:01

Ik krijg het van huis uit mee maar op school praat ik juist heel netjes AN.
Maar ik denk wel anders dan dat ik praat.

Ik denk: Maak eens aan
Ik zeg: Schiet eens op

:')

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 22:03

In de familie praat iedereen twents, en zit op t aoc dus dat zegt waarschijnlijk ook al genoeg :')

Ghostattack

Ik kan er zo slecht tegen als mensen 'Ik kon hem' zeggen :') Ja wat kon je hem? Kon je hem wel opeten ofzo? Oh wacht, je KENT hem? Of mensen die als in een verkeerde context gebruiken := 'Hij vroeg als ik mee ging' ipv 'Hij vroeg of ik mee ging'. Op welke manier is dat normaal Nederlands? :+

Ik ben trouwens best wel gesloopt door vandaag.. Combinatie van 6 uur lang examen en daarbij ook nog wiskunde verpesten maakt je echt moe :(

Sterre98

Ik denk engels haha, praat lelijk :+
Telt dat ook? :')

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 22:10

Hahaha :')
Ik moet zeggen dat ik kwa dat wel veel taalfouten maak, want ik heb wel erg een twens accent :')

mzara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 22:11

Ghostattack schreef:
Ik kan er zo slecht tegen als mensen 'Ik kon hem' zeggen :') Ja wat kon je hem? Kon je hem wel opeten ofzo? Oh wacht, je KENT hem? Of mensen die als in een verkeerde context gebruiken := 'Hij vroeg als ik mee ging' ipv 'Hij vroeg of ik mee ging'. Op welke manier is dat normaal Nederlands? :+

Ik ben trouwens best wel gesloopt door vandaag.. Combinatie van 6 uur lang examen en daarbij ook nog wiskunde verpesten maakt je echt moe :(

ja, of ik hong mijn jas op. huh ??? o, je hing je jas op!
ik ben vorige zomer een tijdje bij vrienden in Overijsel geweest (vlakbij deventer) geweest. en het is altijd weer leuk om ze daar te horen praten. en als je er langer zit kom je ook leuke dingen tegen: wanneer rijden we aan? huh, wie is aangereden?? ik wist niet dat dat iets Brabants was :o aanrijden, dus vertrekken. of afdraaien, was ook zoiets.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 22:11

In die zin zit al een fout. _O-

Oh dat meeeeen je niet, ook gek op cooooola van de jumboooooooooooo. :')
Dat doet mijn moeder oooooook. :+

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 22:12

Faya__ schreef:
Voor HAVO is er een erratum verschenen voor Wiskunde A! Naar mijn idee schiet je er niet heel veel mee op , maar het is wel op 3 opgaven, dus jullie misschien wel!

Waar is deze informatie te vinden :)?

Caaroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 22:13

Mijn vertrouwen stijgt weer een beetje, morgen Frans en voor examen 2012 een 9 *\o/*

Ik kan me voorstellen met een accent dat Nederlands er anders uitziet/anders klinkt, ik moet eerlijk toegeven dat ik Drents/Gronings/Brabants/Limburgs vaak niet zo goed kan volgen :+ zelf behoorlijk ABN met, toegegeven, een beetje Amsterdams haha.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 22:13

Herfstwind schreef:
Ayla schreef:
Sorry, dat heb ik nooit bij nederlands gehad dus ik twijfel altijd wat het nou moet zijn haha :o

Als je twijfelt moet je er gewoon 'ben' achter plakken! :) 'Jij bent groter dan ik ben' kan wel, 'jij bent groter dan mij ben' niet
Oh handig, thanks :D

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 22:14

Ghostattack schreef:

Precies dit!!! Daar word ik echt agressief van als mensen dat zeggen :')

Errata staan op examenblad.nl en examenklacht.nl

Ghostattack

Aanrijden ken ik dan weer wel :') Maar ik ben geboren in Brabant en woon er nu niet zo ver vandaan :P Hier in mijn omgeving praat iedereen nogal plat Tiels. 'Da dors ik nie!' Eerste keer dacht ik ehm wat? :') Maar dat is dus gewoon 'Ik durf dat niet' _O-

@Memories: -shake hands- Samen agressief zijn? :))
Laatst bijgewerkt door Ghostattack op 20-05-14 22:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Debbels

HeleneDas schreef:
Faya__ schreef:
Voor HAVO is er een erratum verschenen voor Wiskunde A! Naar mijn idee schiet je er niet heel veel mee op , maar het is wel op 3 opgaven, dus jullie misschien wel!

Waar is deze informatie te vinden :)?

examenblad.nl

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 22:16

Als ik mijn zusje (15) verbeter met de ik ben groter als jij etc fouten.
Dan zegt ze: Je denkt echt dat je slimmer bent als mij.

:x :x :x
Dat denk ik niet alleen. :x :x :x

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 22:16

Al gezien, heb ik helaas niks aan, had ik al goed of volledig fout!
Bedankt!

Scheikunde vond ik wel te vergelijken met onze SE's maar die zijn over het algemeen al heel moeilijk en m'n CSE ging ook slecht dus zegt vrij weinig!

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 22:17

Laatst tijdens NL twents geleerd :')

Ik als abn :') Was echt hilarisch haha

linnnde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 22:18

HeleneDas schreef:
Al gezien, heb ik helaas niks aan, had ik al goed of volledig fout!
Bedankt!

Scheikunde vond ik wel te vergelijken met onze SE's maar die zijn over het algemeen al heel moeilijk en m'n CSE ging ook slecht dus zegt vrij weinig!

Helly niet bokken, bio leren }:) }:) }:)

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 22:18

sterreke98 schreef:
Laatst tijdens NL twents geleerd :')

Ik als abn :') Was echt hilarisch haha

Jij praat indd heel erg abn :')

Brinta12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 22:19

Ghostattack schreef:
Dat laatste klopt ja, in ieder geval voor een aantal vakken. Er komen inderdaad nieuwe programma's. Maar ik snap niet waarom ze dan niet alles in 1x omgooien? Dat ze bijvoorbeeld stellen: in 2016 alle examens nieuw programma. En dan iedereen die nu in de bovenbouw zit, daar alvast op voorbereiden.

Ik heb ook heel veel geoefend met examenopgaven, veel examens gemaakt en overal elke keer een voldoende voor gehaald. Ik vraag me echt af waarom ik het dan ineens zo slecht doe op het echte examen. Cito (?) zegt zelf ook: Als een kandidaat voor voorgaande examens een goed cijfer kan halen, moet hij dat dit jaar ook kunnen. Ehm. Nou niet dus. Alleen Grieks heb ik overduidelijk goed gemaakt. Dat is ook het enige examen waar ik geen klacht over heb. Dat was gewoon een prima, goed in elkaar gezet examen van goed niveau. Niet te moeilijk, niet te makkelijk. Van alle andere examens denk ik: Te moeilijk, te lang, te verschillend met voorgaande jaren :(

Ja, je hebt helemaal gelijk. Vooral de laatste zin! Maar ik hoor elk jaar wel van andere mensen dat het moeilijk was. Ik krijg het idee dat ze het soms bewust te moeilijk of te lang maken. Het is vaak ook omdat ze een bepaald gemiddelde willen handhaven, volgens een lerares op mijn school.

mzara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 22:19

Ghostattack schreef:
Aanrijden ken ik dan weer wel :') Maar ik ben geboren in Brabant en woon er nu niet zo ver vandaan :P Hier in mijn omgeving praat iedereen nogal plat Tiels. 'Da dors ik nie!' Eerste keer dacht ik ehm wat? :') Maar dat is dus gewoon 'Ik durf dat niet' _O-

@Memories: -shake hands- Samen agressief zijn? :))

ja ik geloof dat het in omgeving Brabant ook niet zo gek is.

Ik ben in Brabant geboren en woon nog steeds gezellig tussen de boeren. maar ik praat redelijk ABN. komt wss omdat mijn vader vroeger vlakbij den Haag wonen en steeds verder deze kant op verhuisd zijn.
ik had in het begin moeite om mijn baas te verstaan die behoorlijk plat praat. en sommige uitspraken van mijn vriend snapte ik ook niet. bijv wat ollinge was, ik dacht eerst een typfout op whatsapp. maar in het echt zei die het ook. Het betekende dus de hele, dus de ollinge dag is de hele dag :')

ik merk wel echt als je een tijd met mensen doorbrengt die een ander accent hebben dat je dat over begint te nemen. tegen je wil. op vakantie bijvoorbeeld

Grr ik moet echt leren maar het lukt niet meer.....

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 22:20

Jaa streektalen, leuk! :D Brabander hier ik kan er ook wat van :')
Sowieso is alles hier hij en hem... eerst dacht dus ook iedereen dat m'n verzorgpaard een ruin was :(:) :')

Dat ik kon hoor ik gelukkig nooit :+ Wel 'me' als in me paard echt :r daar kan ik dus niet tegen _O-

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 22:20

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 22:21

Maar ik kan alleen abn of lelijk (lelek :P)