Juffen en meesters verzamelen!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 10:50

Hi mercury, welkom, hier nog een docent Engels :D

Ik had vanmorgen lesbezoek van mijn directeur, ik heb hem laten komen bij mijn TTO-klasje. Hij was echt superenthousiast over de les, dus dat was erg fijn om te horen ;D

Eilandmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 14:26

He! Even stil van mijn kant geweest, vooral meegelezen.
Maar niet stil gezeten. Ben eindelijk afgestudeerd en straks mijn diploma ophalen.
Helaas nog geen baan voor de klas, maar wel aangenomen als huiswerkbegeleider! Daar ga ik volgende week beginnen. Ben erg benieuwd.

Hebben jullie ervaring in huiswerkbegeleiding?

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 14:34

Ja ik, vanuit het PGB. Een jaar of 4 met plezier gedaan, helaas ben ik bij mijn laatste pupil flink opgelicht door diens ouders. Ga je vanuit een instituut werken?

Enne, gefeliciteerd met je diploma! :D

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 14:35

Alleen met bijles. Gefeliciteerd met je diploma!

Heeft iemand tips voor open sollicitatiebrieven? Ik moet weer gaan solliciteren maar zoek graag iets in de buurt van mijn woonplaats. Dus ik ga wat open sollicitaties versturen maar heb dat nog nooit gedaan.

Eilandmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 17:34

Ja ga bij een instituut werken. Deze is vrij nieuw, dus moet nog wel groeien.

En dankje!!

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 12:31

Goof schreef:
Hi mercury, welkom, hier nog een docent Engels :D

Ik had vanmorgen lesbezoek van mijn directeur, ik heb hem laten komen bij mijn TTO-klasje. Hij was echt superenthousiast over de les, dus dat was erg fijn om te horen ;D

Oh wat leuk! Hoe lang zit je al in het vak? :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 12:36

Dit is alweer mijn 10e jaar voor de klas :D
De afgelopen 9 jaar heb ik in het vmbo gewerkt, dit jaar ben ik begonnen op een mavo/havo/vwo en ben ik gestart met TTO.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 12:43

10 jaar alweer... Gaaf hoor :) Dat vind ik toch altijd een mijpaal voor leraren hoor, er zijn er helaas altijd veel die dat niet volhouden :(

Ik loop nu stage op het VMBO en dat spreek me heel erg aan. Hoe bevalt het TTO? Mij lijkt dat voor mij (nog) vrij lastig, ik sta helaas nog niet zo heel sterk in mijn schoenen...

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 12:51

TTO is echt onwijs leuk. Niet perse zwaarder dan regulier, maar je Engels moet uiteraard goed genoeg zijn om alles in het Engels te doen.
Mijn TTOklas is een brugklas en wat ik het leukste aan TTO vind is de groei die die kinderen doormaken. Je ziet ze iedere week groeien, ze durven steeds meer te zeggen en hun Engels wordt in zo'n rap tempo beter en dat is geweldig om te zien ;D

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 13:05

Klinkt onwijs leuk. Vooral dat de kinderen Engels spreken! Bij ons wordt dat totaal niet gedaan en helaas kunnen ze aan het einde van het VMBO eigenlijk nog steeds geen woord Engels... Puur omdat ze het niet durven en nooit oefenen, vind ik echt heel erg zonde.

Geef jij meerdere vakken op het TTO?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 13:08

Maar dat Engels spreken kun je natuurlijk zelf doen, doeltaal-voertaal, gewoon zoveel mogelijk dagelijkse dingen in het Engels.

Nee ik geef enkel Engels binnen het TTO, ik heb de afgelopen maanden wel wat biologie opgepakt omdat ze dat zo moeilijk vonden, maar dat zijn zulke specifieke termen, die ken ik in het Nederlands vaak al niet, laat staan in het Engels :D Daar moest ik me dan wel even in verdiepen haha.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 13:17

Dat kun je zeker zelf doen! Maar als stagiaire heb je zo weinig te zeggen... :( Hopelijk vind ik volgend jaar een school waar ze dat wel doen!

Hahaha dat kan ik me voorstellen!

Zitten op het TTO vooral Nederlandse kinderen die daar voor kiezen? Of ook native speakers?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 13:37

Nee dat is waar, als stagiair heb je je wel aan te passen ja.
Ik heb dit jaar allemaal Nl kinderen, wel kinderen die familie hebben in het buitenland of die er zelf een tijdje gewoond hebben ivm werk van 1 van de ouders ofzo. Maar er zitten ook kinderen in die nauwelijks Engels hebben gehad op de basisschool en die er helemaal nieuw in zijn. Heel gevarieerd dus.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 13:42

Als ik zelf voor de klas sta, wil ik zeker Engels gaan praten met de kids :)

Heel interessant! Vind dat soort onderwijs een hele stap vooruit :D

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 13:45

Ik ook, vind het heel positief dat de kinderen de keuze hebben om onderwijs in het Engels te volgen ja.

Gisteren open dag, heel veel enthousiaste kindjes gesproken dus ik hoop op weer veel nieuwe aanmeldingen voor volgend jaar :D

ivda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 22:52

Zijn er in dit topic nog mensen die zitten te twijfelen om morgen naar de NOTbeurs te gaan? Zou met iemand gaan, maar die heeft plots afgezegd, en weet niet of in je eentje ook leuk is

lisanne87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 07:35

Ik sta nog in twijfel, maar denk niet dat ik ga. Ik vond het alleen juist prettig :j je kunt overal zo lang kijken als je wil, en daarna weer weg :D

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 12:11

Bedankt voor je uitnodiging! Maar ik kan dan helaas niet ... :(

Goh ik heb eens even een vraagje! Hebben jullie nog originele ideeën voor strafwerk? :p De maat is vol bij een tweetal leerlingen van mij haha. Het zijn echt 2 leukerds hoor, maar ze kunnen niet stoppen met plezier hebben en genoeg is genoeg he. Nou zei mijn SPD dat ik ze maar gewoon wat over moest laten schrijven, maar eigenlijk ben ik op zoek naar iets anders, iets origineels!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 16:49

Ik zou strafwerk niet te origineel/leuk maken. Hooguit leerzaam, in de zin van dat ze rijtjes of feitjes over moeten schrijven. Maar het is de bedoeling dat ze het stom vinden. En dan innemen en zonder het een blik waardig te gunnen de prullenbak in gooien :Y)

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 17:09

Bij strafwerk niet kiezen voor iets van "Ik mag niet praten als de docent aan het woord is" maar iets nuttigs inderdaad, bijvoorbeeld (een deel van) het hoofdstuk.
Dat scheelt ze weer leerwerk voor de toets. :)

Ik heb gisteren mijn eindgesprek van stage gehaald, cum laude. Prima zo. Nog even wat van vakdidactiek inleveren en dan is het klaar. :)

Miekelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 17:13

Hou wel in de gaten dat iets origineels niet iets leuks wordt voor ze, dan mis je namelijk de boodschap dat het soms ook gewoon serieus moet. Ik laat inderdaad leerlingen vaak gewoon stukken boek overschrijven, hebben ze een ontzettende hekel aan maar het helpt ze wel.

Gefeliciteerd Imaginaerum, cum laude klinkt goed!

_Siri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 17:20

Origineel strafwerk wordt al snel ' leuk' denk ik.
Idd functioneel en vooral niet leuk, het moet wel een straf zijn..

Goof schreef:
TTO is echt onwijs leuk. Niet perse zwaarder dan regulier, maar je Engels moet uiteraard goed genoeg zijn om alles in het Engels te doen.
Mijn TTOklas is een brugklas en wat ik het leukste aan TTO vind is de groei die die kinderen doormaken. Je ziet ze iedere week groeien, ze durven steeds meer te zeggen en hun Engels wordt in zo'n rap tempo beter en dat is geweldig om te zien ;D

Klinkt leuk!
Leuk dat je ook merkt dat ze iedere week groeien, dat is altijd het mooiste!

Die groei merk ik bij mijn NT2 leerlingen (ik heb een NT2 klas op het VO). Dat vind ik ook echt het leukste!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 17:27

Sheran schreef:
Ik zou strafwerk niet te origineel/leuk maken. Hooguit leerzaam, in de zin van dat ze rijtjes of feitjes over moeten schrijven. Maar het is de bedoeling dat ze het stom vinden. En dan innemen en zonder het een blik waardig te gunnen de prullenbak in gooien :Y)

Dat laatste wordt vaak niet in dank afgenomen. :=
Zou het gewoon weer teruggeven eigenlijk.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 09:07

Nayomie schreef:
Sheran schreef:

Dat laatste wordt vaak niet in dank afgenomen. :=
Zou het gewoon weer teruggeven eigenlijk.

Ik laat het vaak ondertekenen door de ouders, werkt bij sommigen (lln met strengere ouders) erg goed :Y) En dan bijvoorbeeld een woordenlijst inclusief betekenissen overschrijven (of het woordenboek haha), leren ze meteen iets bij }>

_Siri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 19:34

Weten jullie nog leuke kennismakingsspellen of spellen om namen te leren?
Waarbij taal niet noodzakelijk is?

Ik krijg er maandag 8 nieuwe leerlingen bij en wil ik met de (grote) groep een leuk spel doen.
Nu deed ik vaak overgooien met pittenzakken waarbij ze de naam moesten noemen (in vaste volgorde gooien) en dan met meerdere pittenzakken. Het lijkt me nu wel leuk om eens wat anders te doen.
En de groep wordt wat te groot om fatsoenlijk te gooien :P