Dilemma: Vastigheid voor de komende maanden qua uren (en financieel), maar geen uitdaging of voor enige nut voor mijn toekomst/ervaring.
Of solliciteren op: 0 uren contract, onzekerheid ivm bezuinigingen maar wel hbo niveau én goed voor de ervaring. Echter financieel dus onzeker.
*moeilijk* (Natuurlijk kan ik altijd solliciteren, want heb tot nu toe ook alleen maar afwijzingen gehad maar als ik solliciteer dan wil ik wel echt erachter staan)
Moet je nog een brief schrijven / kun je op gesprek / heb je de baan al?
Nee heb je, ja kun je krijgen. Je kan ook bellen om te vragen hoeveel uren ze per week kunnen garanderen.
vuurneon
Geplaatst: 11-06-13 19:11
Brief moet nog worden geschreven, uren kunnen ze niet garanderen en kan zelfs zo zijn dat je vlot weer op straat staat T is meer dat ik het zeker weer voordat ik ga schrijven, want ik wil mijn netwerk lief aankijken
4EverHobbes
Geplaatst: 12-06-13 10:21
Winged schreef:
Tjah... Het 'je hebt geen ervaring' verhaal... Herkenbaar. Maargoed, je kan als 24-jarige ook niet op tegen iemand van 35.
Gaat ook niet altijd op... Ik heb serieus een aantal afwijzingen gehad vanwege 'teveel ervaring'. Ze zullen wel bedoelen dat ik veel te oud ben...
dilemma: studeer af met nog 2. Ik ben de stilste maar vind het wel leuk om contact met mensen te hebben maar hun zijn gewoon wat gemakkelijker in het voortouw nemen. Heb waar ik afstudeeropdracht voor doe een leuk traineeship gezien. Wil solliciteren zou je dan je begeleider hiervan op de hoogte stellen? Maar ik heb liever niet dat mijn mede afstudeergenoten hier van weten. hoe schrijf je dit naar je begeleider toe, ben je dan achter de rug om of?
Kun je er niet even een persoonlijk gesprekje met de begeleider over hebben? Ik zou die zeker informeren, ze zullen waarschijnlijk bij hem/haar ook naar ervaringen vragen dus als je die dan niet geinformeerd hebt komt het wellicht ook wat raar over.
Dan zou ik inderdaad proberen een persoonlijk gesprek met de begeleider te regelen. Dezelfde reden als imd geeft.
Vanmorgen kwam ik toevallig een leuke vacature tegen, reageren kon tot morgen en volgende week gesprekken. Gelijk maar gereageerd. Ik ga er maar vanuit dat ik niets hoor, maar hoop er stiekem wel op!
Een collega wees mij hier zojuist op een vacature veel dichter bij mij in de buurt. Is van een oud studiegenoot van haar en ze heeft een goed woordje voor mij gedaan. Ben heel benieuwd of het wat wordt...
Ze hebben een flexbaantje voor me Met uitzicht op vaste uren. Ik ga dan wel met een hele andere doelgroep werken dan ik voor ogen had (veel zwaarder), maar ik moet mezelf ook een beetje uitdagen toch??
Het blijft wel gehandicaptenzorg, maar de cliënten hebben het niveau van een 2-jarige. Moeilijk verstaanbaar gedrag, met agressie en ik moet de cliënten ook wassen en verschonen enzo.. Klinkt in ieder geval als een hele uitdaging!
@mirjamsel wat leukk! Al is het zwaar, geeft wel uitdaging! En proberen kan altijd!
@shiloh, vet leuk! Hoe is het gegaan?
Ik had maandje terug een open sollicitatie gestuurd, verwacht niks meer van te horen (via buurmeisie, wel goed woordje voor me gedaan, maar zij zelf is beetje uh, tsja niet zo secuur met werken. Toch werd ik donderdag gebeld of ik gister op gesprek kon komen, helaas ging dat niet vanwege school. Toen voor vandaag 2 uur afgesproken! Moet zo gaan fietsen, ben super zenuwachtig!!
Shiloh
Geplaatst: 15-06-13 15:41
Gesprek is aanstaande vrijdag pas. Nog een weekje om me even goed voor te bereiden.
Succes bonnyyyyyy
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 15-06-13 15:41, in het totaal 1 keer bewerkt
Ik heb een vaag gevoel, het begon dat het een gesprek was alleen om te zien wie je was, en op het eind was het volgende week krijg je bericht. Ik ben benieuwd, hoop van wel!
als je via een uitzendbureau werkt he, dan kan je toch weg wanneer je wilt? Stel ik krijg een baan aangeboden voor half jaar maar vind na 3 maanden iets beters.. Ik ben daar zo niet in thuis..