Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ineke2

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 21:20

Super Kaatje en Doubtless! Gefeliciteerd.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 21:41

Dank jullie wel allemaal! Zonder dit topic was ik niet zover gekomen!!!!

Succes allemaal met het vinden van een nieuwe baan. Ik ga uiteraard na dit voorval ook verder kijken naar een nieuwe uitdaging:):)

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 00:10

@ Bambi; je hebt pas recht op een ww uitkering als je een geheel jaar gewerkt heb (dus niet zwart). Ik denk dat je bij een bijstandsuitkering uitkomt.

Ik blijf het zeggen; ga eens langs bij winkels in de buurt. Bijvoorbeeld een kaasboer, gall en gall, sommige kledingwinkels zoeken meiden van 18+.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 06:16

Ik lees stiekem nog wel mee. ;)
Super Kaatje!
Gefeliciteerd Doubtless!
Dimple, gaat goed zeg!

Wieldop schreef:
@ Bambi; je hebt pas recht op een ww uitkering als je een geheel jaar gewerkt heb (dus niet zwart). Ik denk dat je bij een bijstandsuitkering uitkomt.

Ik blijf het zeggen; ga eens langs bij winkels in de buurt. Bijvoorbeeld een kaasboer, gall en gall, sommige kledingwinkels zoeken meiden van 18+.

Iets genuanceerder, 26 weken gewerkt in de laatste 36 weken. ;)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 06:56

Darah: Van harte gefeliciteerd!!

Dimple: Ik heb het even gemist, welke opleiding doe je er nu bij?

Fargo: Succes met je sollicitatie!

Kaatje: Gefeliciteerd! Wat goed!

Doubtless: Gefeliciteerd met je diploma meid!! Succes met solliciteren!

Toushie: Wat een stom bedrijf. Ik heb ooit een afwijzing gekregen op een vacature waar ik niet eens op gesolliciteerd had. Ik had alleen n.a.v. de vacture gemaild met een aantal vragen. Toen ik geen reactie kreeg had ik zoiets van, laat maar gaan. Maar toen ik die afwijzing kreeg heb ik wel een boze mail terug gestuurd. Natuurlijk ook nooit iets op gehoord.

Bambi: Je moet even navraag doen bij de gemeente/uwv. Als het inkomen inderdaad zo laag is kan je in aanmerking komen voor bijstand. WW niet want je hebt niet gewerkt zover ik begrijp uit je verhaal.

Blingpiggy: Gewoon doen joh. Je kan beter voor die 16-24 uur aan het werk zijn en verder solliciteren, dan niet aan het werk zijn. Zo vul je je cv een beetje op.

Anneert: Gewoon solliciteren. Mochten ze je opnieuw uitnodigen voor een gesprek zorg je dat je goed voorbereid bent. Je bent een jaar verder, dus ook wijzer, en ervarener.

Mywishmax: Dat klopt inderdaad, staat mij ook zoiets van bij.

Mocht ik vandaag geen reactie krijgen op mijn mail om wat meer info te krijgen wat betreft een leuke vacature, dan bel ik morgen even. Ik ga nu maar werken aan mijn dossier voor school en nog studeren voor mijn tentamen morgen.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-15 08:02

Amanda; arbeidsrecht ga ik doen (post HBO)
Zou het pakket al in huis moeten hebben, maar gister maar even gebeld. Krijg het vandaag of morgen binnen. Zin in om te beginnen!!

Bambi, afhankelijk van het inkomen van je moeder krijg je een uitkering ja of nee. Ik zou dat even goed uitzoeken want ik ken gevallen waarbij het voordeliger is waarbij jij uit huis gaat. Het is lastig gesteld in Nederland. Als inwonend kind gaan er er vaak van uit dat je dan door je ouders wordt onderhouden.
Dus ga bij de gemeente langs en leg het voor. Succes!

Ik ga even zitten neuzen op internet en daarna snel merrie doen. Ze staat nu te wennen op het land dus laat haar maar even chillen :+

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 08:52

Hier vanochtend drie sollicitatiebrieven gestuurd 8-) Ben zo trots op mijn creatieve idee!
Hoop dat ik er mee uitspring (ondanks gebrek aan opleiding daarvoor).
Morgen nog even voorbereiden voor mijn sollicitatiegesprek, ben zo benieuwd :D

Anneert schreef:
Nu zie ik net een vacature voor een functie bij een organisatie waar ik vorig jaar op gesprek ben geweest. Dit keer bij een andere locatie. Maar nu heb ik vorige keer dat gesprek zo ontzettend verknald, dat ik bijna niet nog eens durf te solliciteren.. ze zien me al aankomen..

Gewoon solliciteren :j

milatje schreef:
En dat gemeenten niet voorbereid zijn dat moge heel duidelijk zijn. :+

:))

Al reactie gehad Amanda? Succes met je tentamen morgen!

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 09:19

Wieldop schreef:

Bijna alle winkels al gehad, vanmiddag fiets ik even naar marskramer om een formulier op te halen

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 10:29

Gewoon doen Anneert!

Klinkt als een leuke en nuttige studie Dimple :j Hopelijk krijg je het materiaal snel binnen!

Doubtless gefeliciteerd!

En bij Kaatje ook goed nieuws :D

Meer heb ik niet onthouden van mijn post-nachtdienst bijlees-sessie :o
Zo maar even wat eten, want daarvoor was het vannacht te druk. En dan mag ik van mezelf even een paar uurtjes slapen voordat de dag begint :P

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 11:36

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-15 11:57

Oude hart, Fargo....... Jij bent nog zo jong!

Wel fijn dat het merk wordt gered. Ik kom er nooit maar genoeg andere mensen wel.

Net nog een solli er uit gedaan. We gaan vrolijk door. :P

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 13:04

Hoe zijn je gesprekken nu gegaan Dimple, wanneer weet je eventueel meer?? Mag ook via PB ;-)

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 13:12

Ben ook heel benieuwd Dimple!

Ik ben afgelopen maandag gebeld door Randstad.. had me ingeschreven, niet verwacht gebeld te worden. Zij hadden waarschijnlijk niets (in mijn regio) maar ze wilde me wel doorzetten naar regio Nijmegen. Word ik vanmorgen gebeld door iemand van Nijmegen met de vraag hoe ver ik wil reizen voor een baan.. ik dat aangeven, ooh dus die en die plaats vallen daarbinnen? Uhh, ja.. Heeft ze bij een organisatie intern een vacature gezien, staat niet direct uit bij Randstad, maar ze wil me wel voorstellen. Zegt ze dat er weinig afgestudeerde orthopedagogen rondlopen en dat dit werk je wel moet liggen, is dus iets specifieks. Nu lopen er heel veel orthopedagogen rond volgens mij, maar goed. Volgens mij is die vacature die ze bedoeld dezelfde als waar ik vorig jaar op gesprek ben geweest. Behoorlijk specifiek werk voor een orthopedagoog en ook in dezelfde plaats. Dus vanmiddag een gesprek met haar in Venray, ligt ongeveer tussen waar ik woon en Nijmegen in, ben benieuwd. Had iig nooit verwacht uberhaupt gebeld te worden vanuit een uzb

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 14:38

Mooie meevaller dus! Ben benieuwd :)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-15 16:57

Goed zeg! D'r zit wat leven in!! *\o/*

Ik hoor vrijdag meer van de vliegtuigen en ik hoop dan ook meer te weten over de supermarkt. Het gaat natuurlijk via een bureau en dat neemt wat meer tijd in beslag.

Ik solliciteer wel gewoon verder. Pakket binnen gekregen voor de studie dus hoppa! Aan de bak! -:)

_Deco_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 17:56

Studeer ze Dimple! Ik heb een leuke tijdelijke baan voor een paar maanden dus voorlopig zit ik goed. Gaat direct over vanuit deze baan en ik ben zo blij dat het hier afloopt!! Rustig aan weer verder kijken voor daarna! Heb ook nog iets lopen maar dat gaat erg traag.. afwachten hoe dat gaat lopen!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 20:49

Positieve vibes hier :D Goed om te horen!

Yonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 21:26

Gefeliciteerd Doubtless *\o/* -:) Hopelijk vind je snel een leuke baan!

Kaatje, wat super dat je nu vanuit een baan verder kunt zoeken. Echt fijn!

Darah wat fijn dat je een gesprek hebt! :) en creatieve ideeën en sollicitaties, goed bezig!

Anneert wat positief van het uitzendbureau! Maar niet veel afgestudeerde orthopedagogen? Uhh :=

Dimple wat een actie ineens! +:)+ Duimen draaien volop hier!!

De afgelopen weken weer wat sollicitaties eruit gedaan hier. Van veel dingen nog niks gehoord. Op het moment ook weinig leuke vacatures.. Heb wel de huiswerkbegeleiding nu. Maar het is een beetje een zooitje binnen dat bedrijf := Komende weken wat meer rust dus maar weer eens wat open sollicitaties eruit doen!

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 07:08

Yonne, haha raar he. maar ik denk dat ze bij het uzb gewoon niet veel orthopedagogen zien. Wat jammer dat het zo'n zooitje is binnen het bedrijf! Succes met je open sollicitaties!

Bij het usb hadden ze het inderdaad over dezelfde vacature als waar ik vorig jaar op gesprek ben geweest. Ze gaan me in ieder geval voorstellen, dus ben benieuwd :)

Yonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 07:11

Leuk! Leek je dat vorig jaar een leuke functie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 07:21

Mornin'

Ik heb straks 2e gesprek. Zenuwen beginnen te gieren aaarrrrggghhhh

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 07:23

Spannend Blingh!! Heel veel succes!

@ Yonne, ja lijkt me inderdaad leuke functie, maar is wel echt superspecifiek, niet standaard orthopedagogen werk :)

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 09:40

Succes Blingh!

Veel studieplezier Dimple! :D

Gefeliciteerd Doubtless!

Fijn Anneert, dat je uit onverwachte hoek dan toch reactie krijgt... Succes!

Aan alle anderen die ook een job gevonden hebben/een gesprek in het vooruitzicht: gefeliciteerd/succes! :D

Ik word maar een beetje 'stouter' oftewel, ik durf gewoon wat meer nu: ben het heel hard beu en heb maar gemaild of ze me eerlijk kunnen vertellen waarom ik niet door ben (kan ik dat meenemen in mijn volgende sollicitaties) en heb gemaild naar een contactpersoon die me een aantal maanden terug zijn kaartje gaf, of hij dat gaf voor een job bij hen of voor een samenwerkingsverband met mijn huidige werkgever... Vanavond nog wat CV's de deur uit doen en ik ga ze compleet in een nieuw jasje stoppen, niet standaard, misschien gewaagd (of misschien not-done?) maar kan me niet schelen nu, als het niet op de brave manier lukt, dan maar zo eens proberen... Misschien springt mijn CV er dan wel uit en bellen ze eens voor een gesprek...

:)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-15 11:09

Djeenie, vindt je het prettig als ik anders mee kijk met je naar je CV? Dat heeft mij ook geholpen.

Ik ben nu wel in een vergevorderd stadium van het controleren van CV's en ik denk dat ik wel kan zeggen dat ik daar een 'diploma' in heb :')

Kijk maar! Ik doe het graag voor je!

Hier even niks. Ben even beetje uitgeblust na paar nachten slecht slapen en een mannetje wat veel energie vraagt op het moment. Ik heb mezelf getrakteerd op een bananensoes :Y) en een kop thee.
Zo de merrie even rijden en rustig an vandaag.

Ben benieuwd of ik vandaag of morgen wat hoor van mijn solli's!!! :j

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-15 14:55

Deze afwijzing wilde ik even met jullie delen:

Bedankt voor het toesturen van jouw cv. Helaas zit je niet bij de eerste selectie. Waarom niet? Daar is eigenlijk geen duidelijke reden voor. We hebben zoveel mooie cv’s en goede brieven binnen gekregen (waaronder die van jou) dat het lastig was om een keuze te maken. Uiteindelijk hebben we de eerste 6 sollicitanten die we geschikt vonden uitgenodigd. We hopen er met hun uit te komen. Indien dit niet zo is, hoor je direct van mij.

Ik hoop dat mijn mail jou niet ontmoedigt om door te solliciteren, ik begrijp dat mijn afwijzing niet de mail is waar je op zit te wachten. Hopelijk komt jouw droombaan snel op jouw pad.

Zó kan afwijzen dus ook! De boodschap is minder erg, maar er wordt tenminste niet gelu ld over 'kandidaten die beter aansluiten bij het profiel bla bla bla.......'.

Overigens is dit voor een andere functie dan waar voor ik deze week de gesprekken heb gehad. Dus ik ben nog steeds positief! :P