Daarnaast vind ik rijden, en dan doel ik op de dressuur van deze tijd, lichtelijk dierenmishandeling, dat moet je niet willen

Als mijn pony straks beleerd is zijn jullie hier welkom om het eens te proberen hoor

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Pacific schreef:Mennen is véél leuker dan rijden. Ik vind het ontspannender, je kunt af en toe gewoon iets bewegen zonder dat dit direct onaangenaam voor je pony is.
Daarnaast vind ik rijden, en dan doel ik op de dressuur van deze tijd, lichtelijk dierenmishandeling, dat moet je niet willen. Máár daar is iedereen vrij in natuurlijk.
Als mijn pony straks beleerd is zijn jullie hier welkom om het eens te proberen hoor
Pacific schreef:Als ik zie hoe er aan paarden omgeplukt, getrokken en geschopt wordt, hoeveel er met slecht passend tuig gereden wordt, dat aan de teugel rijden dmv zagen goedgekeurd wordt, een paard is vals en gemeen ipv dat er gekeken wordt naar ongemakken/pijn...dan zie ik de lol er niet meer van in.
Talindos schreef:Pacific schreef:Als ik zie hoe er aan paarden omgeplukt, getrokken en geschopt wordt, hoeveel er met slecht passend tuig gereden wordt, dat aan de teugel rijden dmv zagen goedgekeurd wordt, een paard is vals en gemeen ipv dat er gekeken wordt naar ongemakken/pijn...dan zie ik de lol er niet meer van in.
Dat is dan ook alles behalve dressuur.
Echt dressuur is in mijn ogen een ontspannen paard.
Talindos schreef:QuanneH schreef:Ik heb nog nooit gemend..wil het wel nog een keer gaan doen! Maar Talindos waarom vind je dat? Ik vind het ook soms wel, bijvoorbeeld als je veel te groot bent voor je pony of je met veel sporen, bijzetteugels etc rijdt, maar anders niet
Wat vind ik?
Pacific schreef:Talindos
[quote="Pacific schreef:Als ik zie hoe er aan paarden omgeplukt, getrokken en geschopt wordt, hoeveel er met slecht passend tuig gereden wordt, dat aan de teugel rijden dmv zagen goedgekeurd wordt, een paard is vals en gemeen ipv dat er gekeken wordt naar ongemakken/pijn...dan zie ik de lol er niet meer van in.
Dat is dan ook alles behalve dressuur.
Echt dressuur is in mijn ogen een ontspannen paard.