Juffen en meesters verzamelen!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 09:55

Wat goed, gefeliciteerd :D

Ik had gisteren proeflesjes voor groep 8-ers en 's avonds schoolfeest. Komende week een informatieavond voor ouders van potentiele nieuwe leerlingen en dan ook nog een open dag/ avond. Man, ik ben gesloopt...... :+

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 21:06

Hoi ik heb een vraag, ik moet mijn vakkenpakket kiezen en ik wil graag e en m kiezen, alleen zie ik overal staan dat je geschiedenis, aardrijkskunde, natuurkunde en techniek moet hebben op je diploma anders moet je een toelatingstest doen.
Klopt dat? Want bij n en t moet je wiskunde b hebben en ik wil graag wiskunde a.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 21:43

Welke toelatingstest? Wat bedoel je precies?

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 21:48

Voor na de middelbare school.

Jacquelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 23:15

Ze hebben vanuit de overheid bedacht dat als je wil starten op de pabo toelatingstoetsen moet maken voor die vakken idd. Alleen is t nog steeds niet duidelijk hoeveel je er moet halen en of je mag herkansen. Ik volg daarvoor dit jaar een speciaal traject wat vanuit mijn ROC en de pabo is opgesteld. Hier krijg ik iedere periode een ander vak en leren we precies wat je moet kennen en kunnen voor de toets. Dus fenijro_tani het klopt idd.

Ik heb trouwens een plekje voor mn afstudeerstage :D Maandag ga ik al beginnen! Het is op mijn oude basisschool waar ik ook mijn eerste stage heb gehad. Ik heb groep 4. En ik ken die kinderen al doordat ik toen ook regelmatig in die klas geholpen heb.
En als alles goed gaat krijg ik 25 maart te horen of ik geslaagd ben :D

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 23:23

Bij mij op school hebben ze het ook zoals hierboven, elke periode een ander vak, alleen t niveau is wel redelijk laag naar mijn idee, vooral van aardrijkskunde van vorige periode. Biologie is wel moeilijker, volgende periode geschiedenis

Jacquelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 23:30

Ik vond juist aardrijkskunde best pittig! Komt ook doordat ik die lessen via skype heb moeten volgen dus ik heb ook de stof niet kunnen toepassen. Biologie vind ik juist weer heel makkelijk, maar heb daar ook wel examen in gedaan. Natuur vind ik wel weer pittig. Volgende periode hebben wij ook geschiedenis :)

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 00:27

Jacquelinee_ schreef:
Ze hebben vanuit de overheid bedacht dat als je wil starten op de pabo toelatingstoetsen moet maken voor die vakken idd. Alleen is t nog steeds niet duidelijk hoeveel je er moet halen en of je mag herkansen. Ik volg daarvoor dit jaar een speciaal traject wat vanuit mijn ROC en de pabo is opgesteld. Hier krijg ik iedere periode een ander vak en leren we precies wat je moet kennen en kunnen voor de toets. Dus fenijro_tani het klopt idd.

Ik heb trouwens een plekje voor mn afstudeerstage :D Maandag ga ik al beginnen! Het is op mijn oude basisschool waar ik ook mijn eerste stage heb gehad. Ik heb groep 4. En ik ken die kinderen al doordat ik toen ook regelmatig in die klas geholpen heb.
En als alles goed gaat krijg ik 25 maart te horen of ik geslaagd ben :D

Bedankt! Zo weet ik welke vakken ik moet kiezen :)

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 00:57

Bedankt voor je felicitatie, Goof! :)

Hier zijn de open dagen en open avonden ook in volle gang bezig.

kking

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 09:26

Weten jullie een leuk boek voor kinderen uit groep 7 8?
Ik val in en kom regelmatig in de bovenbouw tegen dat kinderen zeggen de boeken al uit te hebben. Sommige biebs bekijkend snap ik dat wel.
Ik heb 1 boekje in mijn tas Samen 100 speciaal voor kinderen met dyslexie en dit boekje geef ik dan. Maar ik zou zo graag nog een boek mee hebben, Het wordt over het algemeen erg goed ontvangen als ik ze een boek van mij geef. De populaire boeken zoals dagboek van hoe overleef ik en harry potter zijn er vaak al wel.
Ik hoop op veel reacties :9

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 09:53

Kan je niet helpen kking, niet mijn doelgroep ;)

POtverdorie, dinsdag hebben de kids de hele dag zitten hoesten in mijn lokaal en ik ben dus 's avonds ziek thuis gekomen. Gisteren hartstikke beroerd en nu nog steeds niet lekker.
Kan het eigenlijk niet hebben, want ik moet morgen een open dag draaien tot 's avonds laat en moet volgende week op wintersport met een paar klassen..... >;)

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 10:34

Goof schreef:
Kan je niet helpen kking, niet mijn doelgroep ;)

POtverdorie, dinsdag hebben de kids de hele dag zitten hoesten in mijn lokaal en ik ben dus 's avonds ziek thuis gekomen. Gisteren hartstikke beroerd en nu nog steeds niet lekker.
Kan het eigenlijk niet hebben, want ik moet morgen een open dag draaien tot 's avonds laat en moet volgende week op wintersport met een paar klassen..... >;)

Awh, balen zeg! Beterschap!

Ik heb net weer een lesje gegeven in het Engels over Ecologie. Ze waren nog niet helemaal wakker, maar na een paar filmpjes van een cheetah en orka's deden ze actief mee. Ging goed in ieder geval.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 11:31

Beterschap, Goof!

Ik ben net weer een beetje op de been. Wel doorgewerkt maar daardoor heb ik me nog een week moe gevoeld. Nu ben ik er weer helemaal :D

Wat open dagen betreft is het bij ons wel heel netjes geregeld: volgende week zaterdag open dag en dan de maandag vrij. Is dat bij jullie ook?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 11:36

WTF krijgen jullie een dag compensatie?? Dat heb ik in 10 jaar nog nooit meegemaakt!!!

Ik heb morgen open dag. 's Ochtends werken en dan 's middags en 's avonds open dag. Lange dag dus. Gelukkig niet in het weekend, dat scheelt dan weer wel.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 11:44

Compensatie is het volgens mij niet. Correct me if I'm wrong, maar die week zomervakantie die we ingeleverd hebben, wordt toch verveeld over het schooljaar alsnog gegeven met losse dagen? Bij ons in ieder geval wel en 1 van die dagen is dus gepland op de maandag na onze open dag. Dat was vorig jaar ook zo.

Die lange dagen zijn echt slopend!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 11:46

Even serieus, ik heb nog geen losse dag vrij gehad hoor........ :?
Sterker nog, ik heb al extreem veel uren/ dagdelen/ dagen overgewerkt zonder compensatie. Allemaal voor het goede doel hoor, maar ik heb op overige scholen nog nooit zoveel tijd moeten inleveren als hier.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 11:47

Oh, wij dus wel! Vreemd zeg, dat dit per school zo kan verschillen... :n

Ik moet ook wel zeggen dat dit veruit de fijnste school is qua organisatorische zaken waar ik op heb gezeten tijdens mijn opleiding. Ben ook blij dat ik juist hier kon blijven werken _/-\o_

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 11:56

Wij hebben ook compensatie dagen door die ingeleverde week :j Wij hebben de 31ste open dag en die maandag erop ook vrij. Maar school mag hier dus zelf invulling aan geven, want het zijn dan 'onderwijsvrije dagen' maar kan het personeel wel gewoon verplicht worden naar school te komen (bijv voor studiedag oid).. Mijn vriend werkt op een andere school maar heeft tot nu toe nog geen vrije dag oid gehad.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 12:00

Echt vreemd zeg! Wij hebben vorig jaar zeker 5 dagen vrij gehad verspreid over de maanden januari t/m de zomervakantie.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 12:21

Saintelette schreef:
Wij hebben ook compensatie dagen door die ingeleverde week :j Wij hebben de 31ste open dag en die maandag erop ook vrij. Maar school mag hier dus zelf invulling aan geven, want het zijn dan 'onderwijsvrije dagen' maar kan het personeel wel gewoon verplicht worden naar school te komen (bijv voor studiedag oid).. Mijn vriend werkt op een andere school maar heeft tot nu toe nog geen vrije dag oid gehad.

Ah dan is dat het. Wij hebben namelijk genoeg dagen dat de ll vrij zijn en wij studiedagen hebben. Dus dan vullen ze het hier op die manier in.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 12:35

Hoi iedereen :)

Ik zou me graag willen melden en meekletsen! Ik zit nu in mijn tweede jaar Engels HBO van de lerarenopleiding en loop op het moment stage op het VMBO.

Ik vind het leuk en interessant om jullie te volgen :D

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 13:04

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 13:06

Van de gekke!

Welkom xMercury :)

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 14:28

Welkom Iris! :D

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 15:13

Ik kom me hier ook even melden, want ik vind het onzinnig om een apart topic te maken haha!

Ik doe de opleiding Pedagogisch Werker niveau 4 en ik ga vanaf 5 februari 2 dagen per week stage lopen op een basisschool in groep 3, en ik heb er ontzettend veel zin in!
Maandagmiddag mag ik al een middagje meedraaien, zodat ik een beetje kan zien hoe het er allemaal aan toe gaat.

Hebben jullie hier nog tips voor mij? Kwa voorstellen oid?