Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dobel

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 16:33

weer 2 afwijzingen, 1 deden 515 kandidaten aan mee!! .. weer ervaring te kort.. Waar moet ik dan ervaring op doen als ik nergens kan werken omdat ze liever mensen MET ervaring hebben :( Ik kan wel in een kas gaan werken.. maar daar krijg ik ook geen ervaring van neem ik aan? (HBO studie)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 17:31

Heb je verder werk Dobel? Want zo nee dan zou ik wel de kas induiken, dan laat je ook op je cv zien dat je alles wel aan wilt grijpen.
Ik doe ook 'dom' werk, maar dat waarderen mensen juist :j

Je kan ervaring opdoen door op zoek te gaan naar een werkervaringsplek. Vond ik zelf erg waardevol, maar heeft mij ook nog geen baan opgeleverd :')

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 17:53

Dat ervaringsverhaal ook weer hè...
Ik heb 2,5 jaar stage achter de rug bij 3 verschillende bedrijven, waar ik ook weer verschillende dingen deed (binnen de gehandicaptenzorg) en hiervoor heb ik al 2 jaar vrijwilligerswerk gedaan. Ik ging toen ook met de cliënten mee op kamp enzo. Moet ik nu eerst nog een paar jaar vrijwilligerswerk gaan doen voor nog meer ervaring?? Ik heb me nu in ieder geval ingeschreven voor vakantiewerk voor studenten. Is in ieder geval iets. Hoop dat ik daar snel reactie op krijg..

Trouwens, in de gehandicaptenzorg moet je nu ineens ook op de meeste plekken een verpleegkunde diploma hebben. Mijn opleiding wordt dan ook veranderd in MMZ-Vig.. Weer jammer dat ik dan al klaar ben.

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 18:19

Vakantiewerk ook in de zorg Mirjamsel?

Ik heb genoeg baantjes gehad, soms wel 3 tegelijk meerdere jaren lang, momenteel ook 2 baantjes waar ik al een hele tijd werk dus werken is me niet vreemd.. alleen baantjes zijn schoonmaak en café cafetaria en kas en dan natuurlijk mijn stages nog.. de baantjes zijn niet echt HBO niveau dus dat is dan geen ervaring die ze meetellen denk ik? Twijfel heel erg nu om eerst eens vakantie te houden en dan gewoon goede moet alles aan te pakken wat ik krijgen kan en dan verder solliciteren maar het is ook zo raar denk ik als je 2 maanden ergens werkt en dan zegt toedeloe, kan ergens toch een betere baan vinden of is dat niet raar?

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 18:25

Als ik wat beters vind ga ik zelfs al na een week weg bij de baan die ik donderdag ga beginnen. Werk er met een 0 uren contract en kan dus snel weg daar.
Op heel snel een baan krijgen heb ik nu geen hoop, dus dan maar iets wat onder mijn niveau ligt.

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 18:33

oke wat ga je doen arabella2000?

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 18:34

snacks inpakken in een fabriek ipv laboratoriumwerk.
Ben in ieder geval fulltime bezig en verdien er geld mee.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 18:55

Mijn baas weet dat ik ook gewoon solliciteer dus als ik morgen weg kan, mag ik ook weg :j

Ik heb liever werk ver beneden mijn niveau, dan werkloos op de bank zitten :)

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 18:57

Bij werkeloos op de bank zitten komt er geen cent binnen. Als ik nu geen werk had gevonden (naja voor september) dan had ik van de gemeente in september weer naar school gemoeten.

Ik wil dit niet, dus ik ben blij dat ik in ieder geval dit heb.

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 21:22

Ja, in de zorg, Dobel!

Heb nu een rot bijbaantje... Ook al zat gehad, hahaha.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 21:53

Hier ook de ene afwijzing na de andere...

Staan ze te springen om mensen, schoolverlaters etc. ik netjes m'n cv gestuurd krijg je te horen dat de opleiding die ik heb gedaan niet past bij het bedrijf. Nou dan staan ze ook echt te springen om mensen! En er stond niet eens bij wat voor opleiding erbij zou moeten passen...

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 15:44

wat heb je geleerd fjordjes

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 20:53

Ik heb 1 afwijzing gekregen,
En wat voor.. Vol spellingsfouten! En ik ben al geen spelling topper, dus als ik ze er zelfs uithaal..
Erg onprofessioneel.
Sterkte mensen met te weinig werk ervaring, dat is een kromme reden vind ik altijd,
Zo goedkoop/jonh mogelijk maar wel met ervaring willen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 07:35

laatste sollicitatie heb ik niks meer van gehoord,
maar zowaar, er staat nu ook een vacature online waar ik op kan solliciteren , juiste aantal uren en opleidingseisen voldoe ik ook aan, de wonderen zijn de wereld nog niet uit

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 09:58

Hallo medewerkzoekenden. Mag ik jullie een dilemma voorleggen? In maart heb ik een open soll. verstuurd waar ik begin april voor op gesprek mocht. Kort maar krachtig gesprek dat beeindigd werd met; ik zie jou en je cv beide wel zitten. Denk er even over na of je die en die opleiding wilt doen en neem na een week even contact op. Vervolgens 2 maand aan het proberen contact te leggen maar krijg maar geen contact. Alles moet via een ander lopen aangezien hij veel in het buitenland zit. Steeds kreeg ik bericht terug. Ah wat vervelend. Ja die en die is zo druk. Hij belt je morgen terug. Maar mooi niet he. Nu dus al 2 maand geleden. De functie zou 1 juli ingaan. Iedereen geeft aan dat ze bij zo.n prutbedrijf dat zo met mensen omgaan niet eens meer zouden willen werken. Maar er loopt helaas ook niks andsrs plus het lijkt me een leuke baan.Se mensen twijfel ik nu wel erg over en ik was ook al gewaarschuwd. Ik heb sinds gisteren eindelijk een telnr van die man zelf weten te achterhalen. Wat zouden jullie precies zeggen/vragen? Dilemma... hoe begin je het gesprek. Als ik hem uberhaupt al aan de lijn krijg.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 10:01

_Ilona schreef:
Ik ben ook weer op zoek naar een baan.. na een maand gewerkt te hebben sta ik weer op straat en hoor je achteraf dat de schoonzus van de baas is aangenomen..

hoezo vriendjespolitiek,,, echt rot voor je

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 11:16

hier ook nog steeds opzoek snap er niks meer van soms...reageer je op schoonmaakwerk, wat ik al 10 jaar doe als bij baan en fulltime in thuiszorg en instellingen...je kan de uren werken dat ze melden en je woont dichtbij en hebt een auto en direct beschikbaar...en toch word je het niet? wat zoeken ze dan tegenwoordig? 15 jarige die toch geen tot weinig ervaring hebben? ik snap t niet meer... heb van alles al geprobeerd. je krijgt of geen reactie of afgewezen...

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 11:24

Inderdaad ze zoeken scholieren dus gewoon zo weinig mogelijk kosten. En ervaring ben je toch niet nodig voor schoonmaken. :+

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 11:33

Najah ligt eraan marcella :D Bij ggz zochten ze zeker wel mensen die het al kende vanwege ook de hoge eisen aan de schoonmaak, maar thuiszorg hoeft niet altijd.. ligt aan bij wie je ook komt... ze vragen vaak wel ervaring met thuiszorg ivm ouderen en de omgang ervan je hebt tenslotte bij hun wel contact ook met clienten, maar kantoren etc vragen ze weer geen ervaring...

ik vind het toch apart ben bereid alles op te pakken maar zit ook vast aan de dagen van mijn gastouder voor mijn zoontje, maar schoonmaak is toch altijd werk in? misschien moet ik maar invullen dat ik 15 ben en dan zeggen sorry typefoutje? :D

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 11:49

Ja 15 jaar met een aantal jaren ervaring dan heb je de baan zo. :D

_Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 17:05

bello2005 schreef:
_Ilona schreef:
Ik ben ook weer op zoek naar een baan.. na een maand gewerkt te hebben sta ik weer op straat en hoor je achteraf dat de schoonzus van de baas is aangenomen..

hoezo vriendjespolitiek,,, echt rot voor je

ja zo dacht de rest van het personeel er ook over gelukkig... is er nog een die daardoor een 0-uren contract heeft gekregen die was ook niet blij..

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 17:29

Jemig, wat sneaky zeg! Gewoon familie aannemen... Heb ook zoiets gehad. Ik belde voor werk in een kas. Ik kreeg toen te horen dat ze al genoeg mensen hadden. 5 minuten later belde mijn broer en die wilden ze wel! Wilden ze dus alleen.jongens. Zeg dat dan!

Ik ben net gebeld door het flexbureau van een zorginstelling. Mag donderdag op gesprek komen! Flexen is al een goed begin :)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 17:34

Ik ga even goed verzinnen voor een hand geschreven sollicitatie brief, want dit lijk mij een hele aantrekkelijke baan voor mij. :j :=

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 14:47

Dobel schreef:
wat heb je geleerd fjordjes

Dierverzorging en proefdierverzorging

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 15:06

Tjah... Het 'je hebt geen ervaring' verhaal... Herkenbaar. Maargoed, je kan als 24-jarige ook niet op tegen iemand van 35. :n