Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_lies_ schreef:[naam] schreef:Dat gaat wel samen hoor. Vroeger hadden kinderen van maandag tot zaterdag les en zondags ook nog naar zondagsschool. Die zijn er toch ook niet aan onderdoor gegaan ? Kinderen worden lui tegenwoordig.. Ik zelf ook hoor, merk hoe zwaar ik het heb nu ik opeens wat moet gaan doen voor school.
Dat is vroeger, maar hebben wij weinig aan.
De lesuren die we nu hebben zijn meer dan zat.
We hebben in principe niet eens 1040 lesuren nodig, zo redden we het ook!
anouk1993 schreef:Vroeger hadden ze nooit huiswerk
Citaat:klas 2- 36 uur in de week
Juul schreef:En waarom zijn die uren genoeg ? De regering zal toch ook wel een reden hebben voor meer uren denk ik zo.
_lies_ schreef:[naam] schreef:En waarom zijn die uren genoeg ? De regering zal toch ook wel een reden hebben voor meer uren denk ik zo.
Weet je wat die reden is: ouders.
Ouders die vinden dat hun kinderen wel langer op school mogen zitten.
De regering zelf vond het zo ook al prima hoor.
_lies_ schreef:Juul schreef:En waarom zijn die uren genoeg ? De regering zal toch ook wel een reden hebben voor meer uren denk ik zo.
Weet je wat die reden is: ouders.
Citaat:Weet je wat die reden is: ouders.
lampjerulez schreef:denk je dat ouders de regering heeft opgebeld om te vragen of hun kind langer op sgool kon zitten![]()
laat me niet lachen zeg. De regering trekt zich niks van de ouders aan hoor. Ze kijken naar de cijfers en resultaten van scholen.
Er is waarschijnlijk gebleken dat de scholen die hun leerlingen dus wel 1040 uur of meer op school lieten zitten betere resultaten hebben behaald. Daarom hebben ze het ingevoerd zodat er overal betere resultaten zouden komen.
verootjoo schreef:Goedemiddag meneer Balkenende. Ik wilde vragen of u wat aan de schooltijden kon doen. Ik wil mijn kind helemaal niet zo vaak thuis hebben. Alvast bedankt!
verootjoo schreef:Goedemiddag meneer Balkenende. Ik wilde vragen of u wat aan de schooltijden kon doen. Ik wil mijn kind helemaal niet zo vaak thuis hebben. Alvast bedankt!
anouk1993 schreef:lampjerulez schreef:denk je dat ouders de regering heeft opgebeld om te vragen of hun kind langer op sgool kon zitten![]()
laat me niet lachen zeg. De regering trekt zich niks van de ouders aan hoor. Ze kijken naar de cijfers en resultaten van scholen.
Er is waarschijnlijk gebleken dat de scholen die hun leerlingen dus wel 1040 uur of meer op school lieten zitten betere resultaten hebben behaald. Daarom hebben ze het ingevoerd zodat er overal betere resultaten zouden komen.
Bij mij worden de resultaten er echt niet beter op in tegenstelling juist
Orangiste schreef:Als jullie ouders nu ineens de schuldige zijn (wat ik niet geloof) ga dan thuis staken.....maar nee dat doen ze niet want dan gaat hun ponypleziertjes eraan. Wat dat betreft zijn jullie idd nog kleine kindjes
SmeeJ schreef:Nou, netozoals dionne hebben wij ook een staking gehad.
Het heeft waarnschijnlijk wel geholpen volgens de burgemeester.
Maar sommigen gingen we erg ver met boterhammen etc naar het burgemeesterhuis gooien
Orangiste schreef:Als jullie ouders nu ineens de schuldige zijn (wat ik niet geloof) ga dan thuis staken.....maar nee dat doen ze niet want dan gaat hun ponypleziertjes eraan. Wat dat betreft zijn jullie idd nog kleine kindjes
_Lotte_ schreef:Orangiste schreef:Als jullie ouders nu ineens de schuldige zijn (wat ik niet geloof) ga dan thuis staken.....maar nee dat doen ze niet want dan gaat hun ponypleziertjes eraan. Wat dat betreft zijn jullie idd nog kleine kindjes
Ik hoef thuis niet te staken, want mijn ouders zijn het ook niet eens met de 1040 uur!
verootjoo schreef:Citaat:Weet je wat die reden is: ouders.
weet je wat die reden is: vandalisme... de kids van tegenwoordig vervelen zich zodanig dat ze na school maar dingen gaan lopen vernielen... de hangjongeren uithangen enzo. Hebben ze op deze manier minder tijd voor
Voor mijn part worden de schooltijden gewoon van 9-5
_lies_ schreef:Orangiste schreef:Als jullie ouders nu ineens de schuldige zijn (wat ik niet geloof) ga dan thuis staken.....maar nee dat doen ze niet want dan gaat hun ponypleziertjes eraan. Wat dat betreft zijn jullie idd nog kleine kindjes
Ga maar na vragen, het ligt aan de ouders. Heel veel ouders zijn gaan klagen.
Overigens mijn ouders niet want die zitten zo niet in elkaar.
En met dat kleine kindertjes, wel... laat ik daar maar niet op reageren tegenover jou