Wendy schreef:Dat is niet helemaal waar. Veel bedrijven hebben liever iemand die al wat ouder is, maar die tijdens zijn studie wat extra activiteiten heeft ondernomen. En dat is nu precies wat veel studenten niet goed begrepen hebben.
Meh, ook met plenty extra dingen kom je niet zomaar aan de bak. Ik zit zelf bij een vereniging (pr-medewerker geweest en nu voorzitter), ik deed vrijwilligerswerk met gehandicapten, ik zat in de redactie van twee tijdschriften (eentje die ik met één ander meisje bijna helemaal deed, de andere een erg professioneel ogend magazine), ik doe veel op beurzen, ik heb stage gelopen bij een tijdschrift, ik ben student-assistent geweest en ik heb meegeholpen aan een congres. Daarnaast had ik op het moment dat ik ging studeren een aantal maanden werk gehad als natuurgids.
Dat zijn toch wel 'wat extra activiteiten', en ik ben dan ook 7 jaar aan het studeren geweest (wel twee studies). Toch kon ik nergens werk naar mijn zin vinden, omdat ze overal ook mensen met ervaring wilden. Zelfs toen ik solliciteerde op een baan waar je publicaties moest verzorgen, projecten moest opzetten en rondleidingen moest geven (allemaal dingen waar ik aardig wat ervaring in heb), mocht ik niet eens op gesprek komen.
Kortom, er dingen naast doen is ook niet de gouden formule. Het zal heus wel helpen, maar je blijft het nog steeds vaak afleggen tegen mensen met een paar jaar ervaring in het werkveld.

Iemand nog meer tips, naast open sollicitaties?
Sowieso vind ik solliciteren ook echt een bron voor stress zeg, phoe hee. 
*