Werkte toen voor een bedrijf wat fokstiertjes naar Duitsland verkocht, ik regelde alles rondom de export (quarantaine, vervoer, gezondheidsonderzoeken en al het papierwerk wat erbij hoorde)
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marije_jiplover schreef:Ik houd me voor het overgrote deel bezig met alles wat levend of van dierlijke oorsprong is en de grens over gaat.
Exportcertificering van levende dieren en levende producten (zoals broedeieren, sperma, embryo's), vlees en dierlijke bijproducten zoals ongelooide huiden bv.
En dat is dus heel divers, van varkens of koeien naar een slachthuis in Duitsland, sportpaarden naar diverse concoursen in het buitenland (een aantal paarden voor de Olympische Spelen in Rio destijds bv), of paarden naar Mexico, een giraf of olifant vanuit een dierentuin, noem maar op.
Luxorvalkje schreef:Ik was weer verdwaald op het World Wide Web en vroeg me af hoe het volgende geregeld is: kunnen dove mensen hier 112 bellen? En hoe gaat dat in zijn werk?
Kwam in het buitenland een aantal opties tegen, maar nergens echt goed geregeld. Voorbeeld: in New York is maar iets meer dan 6% voorzien van een optie tot sms/ beeld bellen bij nood. En het kan tot 8 keer duren voordat je iemand aan de lijn hebt.
Chiren schreef:Ik vroeg me eigenlijk af of er nog meer vrouwen in zwaar technische beroepen zitten en ingenieur zijn? Hoe vinden jullie de “mannenwereld” naar jullie kijken als professional?Spoiler:
Ik ben ingenieur in opleiding en dus nog aan het studeren maar ik merk dat ik bij docenten en professoren vaak “dat meisje” ben. Maar vanuit het werkveld krijg ik vaak hele enthousiaste reacties, daar ben ik ook “dat meisje”, maar wel de stoere chick die ze willen aannemen.
brokjes schreef:Ik ben wel benieuwd naar het werk van analisten/laboranten, hoe ziet je werkweek er ongeveer uit? Is het veel routinematig werk?
Muze schreef:Ben wel benieuwd naar doktersassistenten en apothekersassistenten..
Hoe ziet een gemiddelde dag eruit?
Veel contact met de arts / apotheker?
Wat vinden jullie leuk en wat is minder leuk?
brokjes schreef:Ik ben wel benieuwd naar het werk van analisten/laboranten, hoe ziet je werkweek er ongeveer uit? Is het veel routinematig werk?
Schemerdier schreef:Ik weet niet of het hier helemaal gepast is, maar het heeft toch ook wel met je beroep te maken.
Zijn er hier soms ook mensen die tijdens hun studies het gevoel hadden dat het hen nooit zou lukken om ook daadwerkelijk het beroep later uit te oefenen, maar bij wie het werk dan toch meeviel/beter/makkelijker was dan gedacht tijdens de studie?
Ik studeer rechten, laatste jaar dus ben wel bezig met 'wat na juni/augustus' maar pff ik heb nog helemaal niet het gevoel dat ik een jurist kan zijn. Dat ik door de mand ga vallen eens ik ga solliciteren, dat ik helemaal niet bekwaam ben, ook al haal ik dat masterdiploma.
(Net mondeling examen gehad, wel geslaagd maar wat domme antwoorden gegeven, het zal daar ook wat mee samenhangen...)
Schemerdier schreef:Ik weet niet of het hier helemaal gepast is, maar het heeft toch ook wel met je beroep te maken.
Zijn er hier soms ook mensen die tijdens hun studies het gevoel hadden dat het hen nooit zou lukken om ook daadwerkelijk het beroep later uit te oefenen, maar bij wie het werk dan toch meeviel/beter/makkelijker was dan gedacht tijdens de studie?
Ik studeer rechten, laatste jaar dus ben wel bezig met 'wat na juni/augustus' maar pff ik heb nog helemaal niet het gevoel dat ik een jurist kan zijn. Dat ik door de mand ga vallen eens ik ga solliciteren, dat ik helemaal niet bekwaam ben, ook al haal ik dat masterdiploma.
(Net mondeling examen gehad, wel geslaagd maar wat domme antwoorden gegeven, het zal daar ook wat mee samenhangen...)
Blacky94 schreef:maar ik hou me maar voor dat, binnen de regeltjes, "iedereen maar wat doet".
x_spekkie_x schreef:Blacky94 schreef:maar ik hou me maar voor dat, binnen de regeltjes, "iedereen maar wat doet".
Precies dit!
Als je jong bent denk je dat volwassenen alles weten. Als je ouder wordt, merk je dat iedereen gewoon maar wat doetEn de een is daar beter in dan de ander. Heb vertrouwen in je eigen kunnen en sta open voor reflectie en kritiek. En daarin dichtbij jezelf blijven
Blacky94 schreef:Hier ook hoor. Nu doe ik deeltijd HBO-V en ben ik momenteel aan het afstuderen. Werk al 2,5 jaar in het ziekenhuis. Op sommige dagen denk ik "dit kan ik wel", op andere dagen denk ik nog steeds "ben ik hier wel bekwaam genoeg voor"
Het is in de afgelopen 2,5 jaar wel beter geworden, maar ik hou me maar voor dat, binnen de regeltjes, "iedereen maar wat doet".
En zoals hierboven gezegd wordt, zelfreflectie en blijven leren. Zou ik (of jij for that matter) het niet goed doen, dan zou ik ook niet staan waar ik nu sta denk ik dan maar...
Dilan93 schreef:Blacky94 schreef:Hier ook hoor. Nu doe ik deeltijd HBO-V en ben ik momenteel aan het afstuderen. Werk al 2,5 jaar in het ziekenhuis. Op sommige dagen denk ik "dit kan ik wel", op andere dagen denk ik nog steeds "ben ik hier wel bekwaam genoeg voor"
Het is in de afgelopen 2,5 jaar wel beter geworden, maar ik hou me maar voor dat, binnen de regeltjes, "iedereen maar wat doet".
En zoals hierboven gezegd wordt, zelfreflectie en blijven leren. Zou ik (of jij for that matter) het niet goed doen, dan zou ik ook niet staan waar ik nu sta denk ik dan maar...
Ik hoop toch dat als ik op de operatietafel lig, de chirurg niet 'maar wat doet'