Afstuderen 2020-2021

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

WannabeAnky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 10:20

Eelmo schreef:
Loeky01 schreef:
Ik ga even huilen in een hoekje, word weigert om de stijl van 'Kop 1' terug naar 'standaard' te brengen. Waardoor ALLES wat ik nu typ in mijn automatische inhoudsopgave komt te staan. |o

Edit: nevermind, heb het opgelost gekregen. Maar ik zit er zo hevig doorheen, dat zoiets me gewoon volledig van de leg kan brengen.

:(:) heb je tijd voor een middag vrij? Klinkt alsof je daar wel aan toe bent namelijk. Ik heb gisterochtend even vrij genomen, even rust en even het huis uit. Doet soms echt wel even goed :j

In de categorie niet-zo-goed-nieuws kwam ik er gistermiddag achter dat mijn Endnote library verdwenen is en dat ik dus AL mijn referenties opnieuw in moet gaan voeren. Ik ben na een stuk of 70 gestopt omdat Google Scholar zei "verdachte activiteit" gevonden te hebben vanaf mijn kant := Referentielijst op orde maken gaat dus nog langer duren dan ik gehoopt had #)

Zijn al je referenties ook verdwenen uit je Word document? Of alleen je library in Endnote zelf?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 10:39

Ah meiden :(:). Balen!

Eelmo

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 12:21

Alleen mijn library in endnote zelf. In de tekst staan ze gelukkig nog wel :j

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 13:12

Balen Eelmo..

Vandaag eindelijk mail terug gehad van mijn begeleider met ondertekend stagecontract. Feedback dat ik onderzoeksmethodes op archief- en historisch onderzoek moet gebruiken, dus als iemand nog bronnen weet waar ik die vandaan kan halen. Ligt ook compleet buiten mijn studiegebied.

WannabeAnky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 14:01

Eelmo schreef:

Dan kan je als het goed is gewoon "update library" of "export references to endnote" doen.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 15:41

Als iemand mij kan uitleggen hoe ik een conceptueel model moet maken, graag. Je zou toch denken dat ik het ondertussen wel zo snappen na vijf jaar :')

Imke95

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 16:08

Nog een pagina van mijn discussie typen & dan is thesis nummer 1 af voor feedback. Maar man, die ene pagina is wel een hele lange :')

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 16:19

Super Imke!

Ik heb met de context over ik denk ongeveer vijftig jaar geschiedenis al meer dan 3100 woorden in de introductie van mijn plan van aanpak en daar moet nog een stuk tot in ieder geval 1996 (dus nog eens 25 jaar historie) en toelichting onderzoeksmethoden in. :+
Wil het maandag in kunnen leveren, maar poeh, deze stage wordt echt heel hard werken denk ik zo :')

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 16:36

denisesilver schreef:
Als iemand mij kan uitleggen hoe ik een conceptueel model moet maken, graag. Je zou toch denken dat ik het ondertussen wel zo snappen na vijf jaar :')

Ik ben in 2014 begonnen en heb SPSS en dat soort prut wat ik straks weer nodig heb voor het afstuderen bijna allemaal gehad in 2015. Dus dat wordt voor mij echt ellende :')

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 18:56

Earth schreef:
denisesilver schreef:

Ik ben in 2014 begonnen en heb SPSS en dat soort prut wat ik straks weer nodig heb voor het afstuderen bijna allemaal gehad in 2015. Dus dat wordt voor mij echt ellende :')

Sterkte :')

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 09:15

WannabeAnky schreef:
Eelmo schreef:

Dan kan je als het goed is gewoon "update library" of "export references to endnote" doen.

Ik had geen idee! Ik heb de meeste referenties gewoon opnieuw gedownload via scholar, maar ik ga dit ook nog even proberen. Dankjewel! _/-\o_

Imke95

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 16:07

Ik ben nu dus op het punt dat ik de eerste versie van mijn thesis kan gaan inleveren, maar ik durf het gewoon niet :')

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 16:13

Haha herkenbaar :') .
Hier vrijdag deadline! En loop zo te kloten met die laatste dingen. Opmaken, figuren nummers geven, kijken of alles klopt. Gaat zo veel tijd in zitten :')

Imke95

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 21:11

Ik heb het uiteindelijk eind van de middag ingeleverd, moet alleen voordat ik het definitief inlever mijn appendix nog even goed door met de tabelnummers zag ik nadat ik het ingeleverd had :o

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 11:13

denisesilver schreef:
Earth schreef:

Sterkte :')

Ja bedankt hé :')
Ben ook echt mijn aanmelding aan het uitstellen nu, vind het allemaal nog veel te spannend _O-

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 12:35

Snap ik, Earth! Ik kan zelf niet wachten tot ik van school af ben en an die arbeit kan, ben het zooooo zat :')

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 12:54

denisesilver schreef:
Snap ik, Earth! Ik kan zelf niet wachten tot ik van school af ben en an die arbeit kan, ben het zooooo zat :')

Ik deel je mening :')

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 13:04

Aan de ene kant ben ik heel blij als ik van school af ben, aan de andere kant lijkt full time werken (en dan vooral de start) ook best spannend. Wat ik echt niet ga missen is het leven van beoordeling tot beoordeling en van deadline naar deadline. Nu ook weer, ik kan er zo slecht tegen. Volgende week dinsdag heb ik mijn verdediging, ik ben de hele week al niet te genieten. Ik zit zo vol met stress dat slapen moeilijker gaat en ik snap het volledig als mensen mij op dit moment geen leuk persoon zouden vinden :=
Al helemaal dat online presenteren via Teams kan mij echt gestolen worden. Presenteren was al r*k, maar als ik de 'tegenpartij' dan ook nog niet eens recht kan aankijken omdat mijn gehele scherm bekleed wordt door een presentatie |o
Ik merk het nu ook al weer, ik kan op dit moment alleen maar klagen en zeuren :')

Even goed nieuws tussendoor; ik heb bij mijn afstudeerplaats een baan voor een jaar aangeboden gekregen (mits ik mijn diploma haal natuurlijk, en de baan is inclusief trainingen die daar voor nodig zijn), dus zo heel veel stress zou ik me niet eens hoeven maken *\o/*

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 13:14

Steeph, lekker joh! Mooie springplank zo! :D
Ik zie ook heel erg op tegen de verdediging online. Wat sommigen bij mij gedaan hebben was vooraf de presentatie opnemen en dan ipv live verdedigen de video afspelen. Dat werd dan afgeschoven op slecht internet, maar zou ook best wel eens zenuwen oid kunnen zijn. Misschien is dat een optie voor je? En dan het vragenrondje natuurlijk gewoon live.

Zenuwen zijn oke, en gooi alles er maar eens goed uit. Maar, als ze je al een baan hebben aangeboden lijkt me de kans dat je het niet gaat halen nihil ;)

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 13:33

Ik vind presenteren via teams juist heerlijk. Veel minder stress, gewoon vanuit de vertrouwde omgeving, met kat opschoot :+

Wat fijn dat je al een baan aangeboden hebt! *\o/*

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 13:41

denisesilver schreef:
Ik vind presenteren via teams juist heerlijk. Veel minder stress, gewoon vanuit de vertrouwde omgeving, met kat opschoot :+

Wat fijn dat je al een baan aangeboden hebt! *\o/*

Same en de mogelijkheid om de hele presentatie alleen naar mijn powerpoint te kijken :+

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 14:14

Steeph schreef:
Aan de ene kant ben ik heel blij als ik van school af ben, aan de andere kant lijkt full time werken (en dan vooral de start) ook best spannend. Wat ik echt niet ga missen is het leven van beoordeling tot beoordeling en van deadline naar deadline. Nu ook weer, ik kan er zo slecht tegen. Volgende week dinsdag heb ik mijn verdediging, ik ben de hele week al niet te genieten. Ik zit zo vol met stress dat slapen moeilijker gaat en ik snap het volledig als mensen mij op dit moment geen leuk persoon zouden vinden :=
Al helemaal dat online presenteren via Teams kan mij echt gestolen worden. Presenteren was al r*k, maar als ik de 'tegenpartij' dan ook nog niet eens recht kan aankijken omdat mijn gehele scherm bekleed wordt door een presentatie |o
Ik merk het nu ook al weer, ik kan op dit moment alleen maar klagen en zeuren :')

Even goed nieuws tussendoor; ik heb bij mijn afstudeerplaats een baan voor een jaar aangeboden gekregen (mits ik mijn diploma haal natuurlijk, en de baan is inclusief trainingen die daar voor nodig zijn), dus zo heel veel stress zou ik me niet eens hoeven maken *\o/*

Ah super zeg *\o/* !

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 09:23

Presenteren met kat opschoot is dan ook wel de ultieme relaxed modus :D
Helaas hier geen pluizige support. Ja, vriendlief :+ maar dat staat zo stom tijdens presentatie :=

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 09:25

Kan ook op schoot :') .

Vandaag deadline! Nu de laatste dingen afronden, moet verzamelen en inleveren.
Vorige keer ging het op dit punt mis, althans, de feedback die ik kreeg, dus vindt het ergens doodeng.

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 09:41

Steeph schreef:

Gefeliciteerd! Gaat helemaal goed komen.

Kat wil hier ook op schoot, maar dat past niet :'). Dus hij heeft zijn eigen stoel gekregen naast mijn bureau, hij mag mij vanuit daar supporten.

Sterkte vandaag Esther! Je hebt geleerd van de vorige keer, logisch dat het spannend is maar je bent je veel bewuster van alles. Feedback is niet het leukste wat er is, maar het maakt je stuk wel sterker. Komt goed.

Hier vandaag feedback van mijn praktijkbegeleider. Verstandhouding is inmiddels gelukkig gewoon goed. Vind het spannend want ik pak feedback snel persoonlijk op of te zwaar, maar ik heb er ergens ook wel een goed gevoel bij. Ookal is mijn project nog niet helemaal af. Maandag de officiële deadline van school %). Moet nog twee paragrafen reflecteren, wat ik heel moeilijk vind om een of andere reden. En nog wel echt flink wat punten op de i.