Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
veerledec schreef:Op zich heeft dat dan niet veel invloed op je aangifte, behalve dan dat je een lagere eigen woning schuld hebt.
Citaat:Op sites zoals berekenhet.nl ed. kun je je bruto (jaar)loon invoeren en dan staat er ook hoeveel loonbelasting je moet betalen en hoeveel recht op arbeidskorting ed. er is. Als je dat naast jouw opgaves legt en er zit een groot verschil in, dan kun je verder gaan zoeken.
Yonker schreef:Je bedoeld denk ik investeringsaftrek? Maar heb je wel je winst uit onderneming goed berekend?? Als je investeringen hebt gedaan boven de 450, mag je deze activeren en als je in een jaar boven de 2.300 investeert mag je een deel aftrekken.
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... ftrek_2018
Kaitlyn schreef:Pfff ik kan bijna alles invullen, maar omdat mijn ex en ik uit elkaar zijn gegaan (en het huis is naar hem gegaan) moet ik wel nog invullen wat de schuld van de hypotheek was op 31-12-18 en wat de betaalde rente over 2018 was. Ik heb hem hier een paar keer over gemaild, maar ik krijg gewoon geen antwoord van hem.
Heb nu ook onze toenmalige adviseur gemaild, en waar we de hypotheek hadden lopen (met gegevens over hypotheeknummer, adres, onze namen) in de hoop dat ik van 1 van de 2 antwoord kan krijgen anders kan ik het gewoon niet afmaken.
Banyu schreef:Weet iemand dit toevallig?
Woon in Roosendaal werk in Breda. Ik heb in April in het gips gezeten , waardoor ik toeb met de OV (bus) moest. Normaliter ga ik altijd met de auto.
Nu las ik dat je dat terug kan vragen. Echter wist ik sit niet heb ik de buskaartjes niet meer. Maar wel altijd gewoon gepind. Geldt dit dan ook?
veerledec schreef:Banyu schreef:Weet iemand dit toevallig?
Woon in Roosendaal werk in Breda. Ik heb in April in het gips gezeten , waardoor ik toeb met de OV (bus) moest. Normaliter ga ik altijd met de auto.
Nu las ik dat je dat terug kan vragen. Echter wist ik sit niet heb ik de buskaartjes niet meer. Maar wel altijd gewoon gepind. Geldt dit dan ook?
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... ar_vervoer
Hier staat het. Het gaat om tabel bedragen.
Verootjoo, jij hebt het over de aftrek van zorgkosten denk ik?
studiemiep schreef:Kaitlyn schreef:Pfff ik kan bijna alles invullen, maar omdat mijn ex en ik uit elkaar zijn gegaan (en het huis is naar hem gegaan) moet ik wel nog invullen wat de schuld van de hypotheek was op 31-12-18 en wat de betaalde rente over 2018 was. Ik heb hem hier een paar keer over gemaild, maar ik krijg gewoon geen antwoord van hem.
Heb nu ook onze toenmalige adviseur gemaild, en waar we de hypotheek hadden lopen (met gegevens over hypotheeknummer, adres, onze namen) in de hoop dat ik van 1 van de 2 antwoord kan krijgen anders kan ik het gewoon niet afmaken.
Moet je wel opletten dat je invult wat jij aan rente hebt betaald...anders kom je het terug aan het betalen.
Na datum x stond het huis sowieso niet meer op je naam en na die tijd heb je sowieso geen recht op teruggave, immers tis niet meer je huis (let er dus op), daarnaast stel je was eigenaar tm april en jullie hadden voor die periode 2000 aan rente betaald. Dan mag jij maar 1000 opvoeren en niet 2000.