Hangen en wurgen: mijn stagiair from hell.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 20:49

IHN schreef:
Ik heb het idee dat ik toch niet helemaal duidelijk was... Ik vind dat ts het super heeft gedaan.. hij heeft een grens nodig. Feitelijk had hij die veel eerder moeten hebben dan had ts dit niet hoeven doen..

Het ging mij om de keiharde reacties hier... een jonge knul bestempelen als hopeloos geval..

Ik denk niet dat een mens ooit een hopeloos geval is, enkele uitzonderingen daargelaten.
Wat ik niet meer doe is tot in het oneindige tijd in mensen steken, als ze respectloos gedrag naar mij vertonen. Ik had een eindeloos geduld, en een gebrek aan gezonde grenzen. Nu wil ik best geduld hebben, maar niet meer grenzeloos.
Ik vind ook dat TS het heel goed gedaan heeft, hij heeft meerdere kansen gehad tenslotte, en die allemaal verknald. Wel, dan houdt het op.

Anoniem

Re: Hangen en wurgen: mijn stagiair from hell.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 21:02

Wij hadden op het museum een stagiaire die altijd de hand boven het hoofd is gehouden. Had als eindopdracht een kerstversiering maken. Met heel veel hulp en weinig zelf doen is de kerstversiering in orde gemaakt. Ze was wel degelijk een crea bea maar wist het niet tot een geheel te maken. Ondertussen alles en iedereen grijze haren bezorgd. De eindbeoordeling loog er niet om. Maanden later nog overal haar niet opgeruimde rommel tegengekomen. Oa wandelende afvalbakken, in elke hoek op zolder resten van haar knip en snijwerk teruggevonden. But most of all een vette rekening van een Amerikaans bedrijf waar ze spullen had besteld maar ons niet had verteld dat de rekening nog moest komen.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 21:11

Drie uur OMG, dat je dat nog gedaan hebt, je bent veel te netjes.

En ja wat hier ook al gezegd wordt, waarschijnlijk zit er thuis een groot probleem, maar ja dat kun je als bedrijf niet oplossen (en als school ook niet). Het beste wat je voor hem kon doen was een keiharde NEE en een muur, die heeft ie gehad.

Hij lijkt narcistische trekjes te hebben, liegt de boel bijelkaar, het ligt aan iedereen behalve aan hemzelf :+ Zorgelijk, hoewel je er tegenwoordig ook president mee kunt worden :+

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 21:19

Arabesk schreef:
Hij lijkt narcistische trekjes te hebben, liegt de boel bijelkaar, het ligt aan iedereen behalve aan hemzelf :+ Zorgelijk, hoewel je er tegenwoordig ook president mee kunt worden :+

En dan niet alleen een carrière naar de bliksem helpt maar een heel land :+

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 21:44

Ik vind TS reuze lief maar tegelijkertijd ook bizar dat ze er zoveel tijd in stak eigenlijk. Denk je ook om je eigen taken en grenzen?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 21:58

Ach ja, de komende tijd hoeft ze geen tijd meer te steken in hem, dus dit wint zichzelf wel weer terug

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-19 22:24

Ik denk dat we het wel kunnen afronden. Alle adviezen over mijn grenzen en twijfels over mijn werkzaamheden en positie zijn goed bedoeld, maar irriteren me inmiddels ook, omdat het aannames zijn. Binnen ons bedrijf hebben we voor een aanpak gekozen en ik sta daar nog steeds achter.
Dat ik G niet buiten de deur heb gezet na ons gesprek vind ik niet meer dan normaal. In mijn beleving is dat meer een soort ‘nazorg’. Ik ben geen harteloos persoon en ik zou het niet begrijpen als jullie hem wel op straat hadden gezet.
Ondanks zijn absurde gedrag is hij wel een mens. Een jongen van 18, die niet al te snugger is en er geen snars van begreep. Gestraft was hij al, maar buiten wachten tot hij opgehaald werd of hem straal negeren tot zn ouders er waren is echt not done vind ik.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 22:33

Olympia, ik ben het volledig met je eens.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 22:44

Mee eens hoor, tis toch geen stijl om z'n jong buiten te gooien...

Summerdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 22:45

Arabesk schreef:
Zorgelijk, hoewel je er tegenwoordig ook president mee kunt worden :+

:D

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 23:01

Laten we voorop stellen dat er meerdere wegen naar Rome zijn.

Ik zou zeker niet het geduld van TS hebben.
En mede daardoor een andere aanpak hebben.
Maar dat maakt het nog niet fout.
Ik heb er alleen maar respect voor dat TS dat geduld wel heeft.

Morniclum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 00:00

Respect hoor TS! Na het lezen van dit topic denk ik te weten om wie het gaat. Kun je nagaan, dat ik precies zo’n geval ken met zelfde achtergrond etc als jouw stagiair from hell. Maar het betreft vast niet dezelfde persoon. Jij woont in Drenthe las ik en ik (en degene die ik in gedachten heb) in Noord Holland.
En zijn naam begint niet met een G....

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 03:20

TS je komt bij mij over als een professioneel en serieus persoon die goed nadenkt alvorens beslissingen te nemen!
Chappeu! Vanachter de computer of telefoon is het makkelijk oordelen tot je zelf in iemands schoenen staat.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 09:50

Vjestagirl schreef:
Mee eens hoor, tis toch geen stijl om z'n jong buiten te gooien...

Maar dat zegt toch ook niemand? Ts geeft aan een gesprek van 3 uur te hebben gehad, en dat is iets wat in de meeste organisaties toch redelijk ondenkbaar zou zijn. We hebben het over een beoordelingsgesprek van een stagiair?!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 09:57

Bij ons wordt er een half uur voor ingepland idd en bij verwachte moeilijkheden 3 kwartier :j
Daarna staan er gewoon weer revalidanten voor de deur :Y) Wij hebben ook altijd 2 stagebegeleiders en kunnen echt niet 6 uur op een dag even missen :)
Maar als TS die tijd wel had (en ik hoop niet dat ze daardoor nu een hoop werk in vrije tijd moet gaan doen) en ook het geduld had, vind ik het wel netjes dat ze het alsnog zolang probeert uit te leggen. Maar blijkbaar is het alsnog niet aangekomen.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 12:52

Niets dan respect voor je Olympia, Hoe jij om bent gegaan met G, maar ook zeker hoe jij omgaat met de reacties hier op bokt.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 14:48

Ania schreef:
Niets dan respect voor je Olympia, Hoe jij om bent gegaan met G, maar ook zeker hoe jij omgaat met de reacties hier op bokt.

Jeetje, alsof ts hier afgebrand wordt? Er is toch niets mis om andere visies te lezen? Ervaringen hoe anderen hiermee om zouden gaan en hoe het in andere bedrijven gaat?

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 15:19

DatBenIkNou schreef:
Ania schreef:

Jeetje, alsof ts hier afgebrand wordt? Er is toch niets mis om andere visies te lezen? Ervaringen hoe anderen hiermee om zouden gaan en hoe het in andere bedrijven gaat?

Klopt, maar aan haar kennis en kunde twijfelen en dat keer op keer te moeten herhalen is ook weer wat. Zou ik ook heel moe van worden.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 16:04

Dus iedereen moet overal maar oeh en aah roepen als je een topic opent? Er valt toch altijd bij te leren? Zo lang men vriendelijk en opbouwend blijft heb je er meer aan als er ook wat kritischere mensen met ervaring reageren.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 16:43

Olympia96 schreef:
Ik denk dat we het wel kunnen afronden. Alle adviezen over mijn grenzen en twijfels over mijn werkzaamheden en positie zijn goed bedoeld, maar irriteren me inmiddels ook, omdat het aannames zijn. Binnen ons bedrijf hebben we voor een aanpak gekozen en ik sta daar nog steeds achter.
Dat ik G niet buiten de deur heb gezet na ons gesprek vind ik niet meer dan normaal. In mijn beleving is dat meer een soort ‘nazorg’. Ik ben geen harteloos persoon en ik zou het niet begrijpen als jullie hem wel op straat hadden gezet.
Ondanks zijn absurde gedrag is hij wel een mens. Een jongen van 18, die niet al te snugger is en er geen snars van begreep. Gestraft was hij al, maar buiten wachten tot hij opgehaald werd of hem straal negeren tot zn ouders er waren is echt not done vind ik.

Super goed gedaan!

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 17:42

DatBenIkNou schreef:
Dus iedereen moet overal maar oeh en aah roepen als je een topic opent? Er valt toch altijd bij te leren? Zo lang men vriendelijk en opbouwend blijft heb je er meer aan als er ook wat kritischere mensen met ervaring reageren.

Dat zegt toch helemaal niemand?

Het is op zich al knap om goed met kritiek om te gaan, heel veel mensen voelen zich gelijk aangevallen en gaan in de verdediging. TS gaat heel goed ook met kritiek om, dan lijkt me een complimentje best op zijn plaats :)

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 21:13

Avalanche81 schreef:
DatBenIkNou schreef:

Dat zegt toch helemaal niemand?

Het is op zich al knap om goed met kritiek om te gaan, heel veel mensen voelen zich gelijk aangevallen en gaan in de verdediging. TS gaat heel goed ook met kritiek om, dan lijkt me een complimentje best op zijn plaats :)

Heb alleen maar bewondering voor TS dat ze ook kijkt naar de mens achter de stagiair. Dat ze geprobeerd heeft tot hem door te dringen en hem tot inzicht te laten komen in plaats van maar laten zwemmen en verzuipen. Dat ze niet tot hem door kon dringen is niet haar schuld.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 23:15

Olympia96 schreef:
Bij wat voor bedrijf ik werk? Wat maakt dat uit? Commercieel, nuchter, zakelijk.
Ik vind dat soort conclusies (dat zou bij óns echt niet kunnen) bizar. Wat zou jij doen als je na het gesprek met G zit die niet opgehaald wordt? Hem buiten zetten? Zelf wegbrengen (is geopperd maar geweigerd)? Hem negeren? Wát?
Ik kan dat niet. En dus liep het uit op nogmaals toelichten. Luisteren naar zijn excuses. Bij mijn punt blijven. Wat is daar verkeerd aan?

Ik bedoelde mijn opmerking niet gemeen hoor. Was gewoon oprecht benieuwd in wat voor setting dit wel mogelijk is.
Als hier een student het moeilijk heeft na een beoordeling zetten we khem of haar niet buiten hoor. Maar gesprek zelf duurt half uur met soms wat uitloop. Daarna mag student gerust nog even blijven zitten om de klap te verwerken, breng ik iets te drinken en loop ik minstens nog een keer langs om te vragen hoe het gaat, maar ondertussen moet ik mijn taken gewoon weer oppakken.

En verder vertrouw ik erop dat jij goed aan hebt gevoelt wat er in deze situatie nodig was. Aan je inzet zal het iig niet liggen.