Wat is de maximale temperatuur om te werken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 20:52

Hier ook 2 ventilatoren, airco aan en schuifpui open. Mocht gelukkig eerder weg want voelde me niet helemaal goed. :=
41 graden kan gewoon niet. :o

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 21:24

Was 36 graden, alle plafondventilaren waren aan! *\o/* voor het eerst....de nooduitgangdeuren open, voor het eerst *\o/* de ene hal rook naar het riool, de andere naar de vuilnisbelt _/-\o_ :)) geen frusse lucht dus, weinig zuurstof...

De meesten hebben niet hun quota gehaald voor minimale orders per uur...en werden daar stevig op aangesproken, ikke dus ook ~~}> , het was wel warm, maar dat mocht geen invloed hebben op mijn werktempo %)

De straaltjes liepen uit mijn knieholten...

En........een ijsje in de pauze, daar was ik echt blij mee, even intern afkoelen.

En......een extra kwarier pauze op eigen kosten :+ , maar die extra pauze was ook fijn...

Heb het gered :roll: , maar was totaal kaaapot, heb 18,5 km volgens stappenteller gelopen...

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 10:16

Indestal schreef:
Was 36 graden, alle plafondventilaren waren aan! *\o/* voor het eerst....de nooduitgangdeuren open, voor het eerst *\o/* de ene hal rook naar het riool, de andere naar de vuilnisbelt _/-\o_ :)) geen frusse lucht dus, weinig zuurstof...

De meesten hebben niet hun quota gehaald voor minimale orders per uur...en werden daar stevig op aangesproken, ikke dus ook ~~}> , het was wel warm, maar dat mocht geen invloed hebben op mijn werktempo %)

De straaltjes liepen uit mijn knieholten...

En........een ijsje in de pauze, daar was ik echt blij mee, even intern afkoelen.

En......een extra kwarier pauze op eigen kosten :+ , maar die extra pauze was ook fijn...

Heb het gered :roll: , maar was totaal kaaapot, heb 18,5 km volgens stappenteller gelopen...

Kwestie van tijd tot er iemand gestrekt gaat. Ambulance voor de deur, melding Inspectie SZW, boeterapport, civielrechtelijke aansprakelijkheidstelling. Streep door wat niet van toepassing is.....

Indestal

Re: Wat is de maximale temperatuur om te werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 10:33

Door de regenbuien is het nu benauwd geworden, gisteren was dat heel merkbaar. Vandaag laatste dagje voor vakantie...nog ff doorbijten...steeds nieuwe groepen, nu ook weer, sommigen komen niet meer terug, sommigen gaan door tot ze het niet meer kunnen...het gekke is dat er een soort bedrijfscultuur hangt waarbij bepaalde groepen snel minder zwaar werk krijgen en de hand boven het hoofd gehouden worden, en een groep, waar ik helaas bij hoor, take it or leave it, maar dat zijn de serieuze harde werkers hopende zich te kunnen bewijzen naar lichter werk en deze groep hebben ze natuurlijk hard nodig om de nieuwelingen op mee te laten liften...deze groep haalt zogenaamd nooit zijn quota, worden aangesproken op betere inzet en nemen dit serieus :+ , maar ondertussen hebben we steeds beter in de gaten dat dit een spel is....echt erg gewoon.

Mij duidelijk dat dit hier niet gaat lukken, dus op zoek naar een andere plek als tussen oplossing naar betere job...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-18 10:57

Wordt toch tijd daar idd dat er eens een inspecteur komt neuzen. Als jullie daardoor je baan kwijt raken zou me niks verbazen als je nog recht zou hebben op vergoeding oid. Dergelijke bazen zijn alleen te remmen door "klikken" en overheid.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 13:11

Indestal, wat voor opleiding/werkervaring heb je?

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 13:52

Ik zie dat je voor mij veel te ver weg woont, dus helaas niks kan betekenen, maar bedankt voor je interesse.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 13:54

Indestal schreef:
Ik zie dat je voor mij veel te ver weg woont, dus helaas niks kan betekenen, maar bedankt voor je interesse.
Huh? Dat weet je toch niet?

Ik heb ook door het hele land vacatures open staan en een netwerk, da's part of the job :)

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 13:57

karuna schreef:
Wordt toch tijd daar idd dat er eens een inspecteur komt neuzen. Als jullie daardoor je baan kwijt raken zou me niks verbazen als je nog recht zou hebben op vergoeding oid. Dergelijke bazen zijn alleen te remmen door "klikken" en overheid.

Is iets waar ik wel over na denk hoor, maa de stap zetten tot zo iets is ook weer wat.

Wij zeggen onderling, moderne slavernij :+ , met het verschil dat het vrijwillig is. Maar dze oneerlijke manier van gld verdienen bij de grote mannen moet inderdaad de kop ingedrukt worden door overheidswege, maar dat zijn ook boeven, zeker met de lobbyisten en ondernemerskliekjes die het voor het zeggen hebben in Nederland....niet voor niks is het fenomeen flexkracht uitgedacht en met veel bombarie door de overheid gelanceert, een heel oneerlijk dagloners systeem wat maximaal rendement voor bedrijf en overheid biedt (sociale voorzieningen zijn nl minimaal).

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 13:57

Ailill schreef:
Indestal schreef:
Huh? Dat weet je toch niet?

Ik heb ook door het hele land vacatures open staan en een netwerk, da's part of the job :)

Daar heb je gelijk in.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 07:45

Shadow0 schreef:
oomens schreef:
Ik denk juist dat we ons als maatschappij enorm klemzetten door altijd maar te verwachten dat werk aangenaam en gezond moet zijn

Lijkt me eigenlijk een uitstekende verwachting, en het doel waar we allemaal naar zouden moeten streven. Sommige mensen vatten 'het leven is lijden' op als een soort instructie: als we het leven aangenaam maken dan moeten we dat gauw veranderen, soms terug te voeren op calvinisme (en soms op psychologische dynamiek uit jongere jaren.)

Maar ik geloof daar niet in: het lijkt mij helemaal prima als we ernaar streven om het werk dat per se gedaan moet worden zo aangenaam en gezond mogelijk te maken, en werk dat niet nodig is sowieso niet teveel waarde te geven.

Citaat:
Nee, werk moet nu eenmaal soms ook gebeuren als dat niet prettig is, en soms is werk gewoon niet zo gezond voor degene die het moet uitvoeren.

Heel veel werk hoeft niet echt te gebeuren.

Citaat:
In het verleden hebben we op die manier al talloze bedrijfstakken weggejaagd naar plaatsen waar het minder moeilijk is om werk gedaan te krijgen.

Hmm, ja, dan blijven we onszelf klemzetten ja. Maar misschien moeten we de basisaannames eens onder de loep nemen. Misschien is een systeem dat ertoe leidt dat veel mensen onder zware en vervelende omstandigheden moeten werken (zelfs al speelt dat minder hier en meer ergens anders) niet zo'n heel goed systeem in het algemeen. We lijken nu een systeem opgetuigd te hebben waarin alles in het belang van Het Werk, het bedrijf, de onderneming staat.

Maar eh, we leven toch om te leven? Het werk dat belangrijk is is het werk dat nodig is om te leven en in leven te blijven. Het meeste andere werk is niet zo onmisbaar. En het heeft wel een aantal drastische omschakelingen nodig voor het werkt, maar in de tussentijd kunnen we al beginnen met alles weer een beetje in perspectief te zien, wat flexibiliteit terugbouwen, her en der de menselijke maat weer terugbrengen, en als de omstandigheden extreem zijn gewoon te erkennen dat het tijd is om even een stapje terug te doen.
Lijkt mij een mooi begin. Dus hiephiep hoera voor de strandtenteigenaar in Zeeland: en als ik er in de buurt kom bestel ik extra snel mijn tweede drankje om de omzet wat te verhogen.

Het heeft voor mij weinig te maken met dat leven lijden zou moeten zijn. Een zekere mate van leed hebben we echter wel nodig als maatschappij, alleen willen we dat leed liever niet zelf ervaren. Dat is voor heel veel mensen de voornaamste motivatie om zich iedere dag uit de naad te werken. Natuurlijk zijn gemotiveerde werknemers die hun werk graag doen een leuk streven, maar zoals ik al eerder zei, niet al het werk is leuk genoeg om intrinsiek te motiveren.
Voor de poedersuiker (die niet per se zinloos, nutteloos of onnodig zijn) ga je er niet komen met alleen maar een meevoelende baas die je af en toe vertelt hoezeer hij waardeert dat je dagelijks in de moordhitte kliko's leegt. Niemand gaat voor zijn lol nu dagelijks de kassen in om tomaten te plukken, maar is voedselproductie daarom nutteloos werk? Zouden we die tomaten beter kunnen laten hangen totdat het in oktober weer wat koeler is?
Geen Chinees waagt graag dagelijks zijn leven diep onder de grond in een kolenmijn, puur omdat hij zo kan genieten van het feit dat hij het met zijn noeste arbeid mogelijk maakt dat een Nederlander, na een dag op een comfortabel kantoor, zijn
elektrische auto aan de groene stroom kan hangen. Ook niet als zijn opzichter af en toe wat waarderende woorden spreekt. Is zijn werk daarmee nutteloos? Hopelijk ooit wel, maar voorlopig hebben we de kolen nog hard nodig, en in de staalproductie (hoogovens) is er überhaupt nog geen alternatief.
Geen Bangladeshi naait voor haar lol dag in dag uit dezelfde shirtjes, ook niet als de baas een keer ijslolly's zou uitdelen.

Veel productiewerk is dermate onaantrekkelijk en ongezond, dat je niet gauw mensen vindt die het vrijwillig doen, puur uit intrinsieke motivatie. Dat werk wordt alleen gedaan als het alternatief (niet dat werk doen) nóg onaantrekkelijker is. Wat je nu in Nederland ziet, is dat het alternatief, het sociale vangnet, zo goed is, dat een heleboel van het minst aantrekkelijke werk niet meer wordt gedaan. Of in ieder geval, niet meer wordt gedaan door mensen met volledige toegang tot onze sociale voorzieningen.

Voor mensen hier met wat meer te besteden zijn duurdere (en beter geproduceerde) kleding, voedsel en gebruiksvoorwerpen ook te betalen, maar voor mensen die hier in Nederland van het minimum leven, is het bestaan van (te) goedkope spullen de enige reden dat hun inkomen op en niet ver onder het bestaansminimum zit. Zouden we alles volgens onze standaarden produceren, dan zou het voor onze mensen die het produceren nooit te betalen zijn.
Onze 'onderklasse' heeft tegenwoordig meer dan slechts boekweitpap en op zondag een stuk spek, puur doordat ergens anders mensen voor nog minder aan het werk zijn. De goedkope Actionprullaria, waar je van alles van kunt vinden, maken het wel mogelijk dat ook iemand die hier voor het minimum werkt, meer in huis heeft dan slechts een bed, een poepemmer, een lamp en een kruk.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 09:13

Sprak een postbode vorige week. Van deze man wordt verwacht dat hij met deze temperaturen zijn ronde in de middag loopt. Mij zou het helemaal niks uitmaken als de post in de avond of de volgende dag heel vroeg komt, met deze temperaturen. Maar PostNL staat daar totaal niet voor open. Dat vind ik zo raar. Als je je medewerkers daar in tegemoet kan komen dan doe je dat toch?

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 09:30

Jennyj01 schreef:
Sprak een postbode vorige week. Van deze man wordt verwacht dat hij met deze temperaturen zijn ronde in de middag loopt. Mij zou het helemaal niks uitmaken als de post in de avond of de volgende dag heel vroeg komt, met deze temperaturen. Maar PostNL staat daar totaal niet voor open. Dat vind ik zo raar. Als je je medewerkers daar in tegemoet kan komen dan doe je dat toch?

Probleem is dat ook PostNL wettelijk verplicht is (postwet) om een x aantal dagen per week post te bezorgen, en om post die voor een bepaalde tijd gepost is, de volgende bezorgdag voor 17u te bezorgen. De ontvangers (deels bedrijven) kunnen dan namelijk die post nog onder werktijd in ontvangst nemen/kennis nemen van de inhoud.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 11:00

Dat zal allemaal wel. Maar dan is het wellicht tijd om de wet daar op aan te passen. Met de klimaat verwarming worden er nog meer van deze periodes in de toekomst verwacht.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 11:14

Jennyj01 schreef:
Dat zal allemaal wel. Maar dan is het wellicht tijd om de wet daar op aan te passen. Met de klimaat verwarming worden er nog meer van deze periodes in de toekomst verwacht.

Het wordt in het najaar dan ook tijd om te gaan kijken voor airco in huis, in elk geval in sommige ruimtes.....wellicht meteen de gasketel eruit mieteren en vol op electrisch gaan, ook voor de verwarming.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 14:25

Heel goed plan. Moet je doen +:)+ . Weet niet zo goed wat het met mijn bericht te maken heeft. :+

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 14:26

...de airco graag op zonnepanelen, anders 'maak je het alleen maar erger'...

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 16:13

Jennyj01 schreef:
Heel goed plan. Moet je doen +:)+ . Weet niet zo goed wat het met mijn bericht te maken heeft. :+

Je schreef: met de klimaatverandering worden er nog meer van deze periodes in de toekomst verwacht. Vandaar. Ik heb altijd gedacht: Ah joh, airco voor die 2 weken per jaar. Zwaar overdreven. Maar nu is het al bijna 2 maanden elke dag rond de 30 graden in mijn hut en ik heb er kalmaan genoeg van.

@Janneke: ja hoor, de zonnepanelen liggen er al op. De woning heeft nu heteluchtverwarming op gas. Dat zou dus te combineren moeten zijn met airco (als is het maar in een paar ruimtes) en op elektra (sprak hij zonder enige vakkennis).

Sara18

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 16:26

Te warm om te werken kennen wij hier in de zorg niet :n
Ik heb met de hittegolf ook dag in dag uit gewerkt. En geloof me... Een hoogbejaarde douchen in een ruimte van 6 vierkante meter, waar alles potdicht zit en een douche welke op 40 graden staat is pittig warm. Maar ik kan niet zeggen tegen mensen welke maar een dag in de week een douchedag hebben door de vele bezuinigen, tijd tekort en personeel tekort: goh meneer/mevrouw.. vanwege de warmte mag je vandaag niet douchen, je zal weer moeten wachten tot volgende week.
In fabrieken bij ons hebben ze koelvesten welke ze dragen tijdens het werk in de fabriek.
Zover ik weer is er ook geen maximale temperatuur...
Ja..het is warm... Maar we kunnen wel tegen een stootje

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 16:42

Saravda schreef:
Ik heb met de hittegolf ook dag in dag uit gewerkt. En geloof me... Een hoogbejaarde douchen in een ruimte van 6 vierkante meter, waar alles potdicht zit en een douche welke op 40 graden staat is pittig warm. Maar ik kan niet zeggen tegen mensen welke maar een dag in de week een douchedag hebben door de vele bezuinigen, tijd tekort en personeel tekort: goh meneer/mevrouw.. vanwege de warmte mag je vandaag niet douchen, je zal weer moeten wachten tot volgende week.
In fabrieken bij ons hebben ze koelvesten welke ze dragen tijdens het werk in de fabriek.

Het stukje van 1 keer per week douchen is echt triest..

Maar wat dan als ze gelekt hebben met urine?

Wij hebben t gelukkig weer overleeft, hopelijk gaan de tempraturen niet weer zo heftig de lucht in.

Sara18

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 16:53

Janinevv schreef:
Saravda schreef:

Wij hebben t gelukkig weer overleeft, hopelijk gaan de tempraturen niet weer zo heftig de lucht in.

Zeker triest! Daar ben ik ook fel op tegen maar wie ben ik in deze grote wereld... Helaas vind de overheid het gewoon hoog nodig om zoveel te bezuinigen in de zorg. Ouderen krijgen minder budget om te besteden en krijgen ook veel minder snel een indicatie om naar een verzorgingshuis te mogen gaan. Diep en diep triest. Ze moeten het allemaal maar uitzoeken :n
De ouderen bij ons in het tehuis krijgen een uren indicatie voor hoeveel uur zorg te mogen krijgen per week. Wij als zorgverleners moeten inklokken bij de mensen zodat er geregistreerd wordt hoelang wij bij iemand binnen zijn. Als wij over deze uren per week heen gaan krijgen we wat problemen ivm het budget wat mensen van de overheid krijgen om zorg in te kopen. Als wij over deze uren heen gaan bieden wij gratis zorg wat ook weer niet de bedoeling is.
Tuurlijk geven we een extra douchebeurt als iemand een "ongelukje" gehad heeft.
Maar we moeten wel op onze tijd letten. Even gezellig kletsen en op het gemakje douchen zit er niet in..

Ik hoop ook dat de temperaturen snel zakken maar het ziet er naar uit dat we nog even door zullen moeten bikkelen. Komende dagen hier weer 30 graden

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 19:08

Ik begin me kalmaan lichtelijk zwaar te storen aan de landelijke weermensen. Die hebben het op de radio maar bij voortduring over 'heerlijk weer' en nu kondigen ze een 2e hittegolf aan met temperaturen van boven de 30 graden. In 'het Zuiden des Lands' zitten we al gvd 6-7 weken met bijna dagelijks temperaturen boven de *&^%$#@! 30 graden dus hou op met je *&^%$#@! 'heerlijk weer'! Er is allang niks heerlijks meer aan als je thuis komt en het is binnen tot 23:00 uur *&^%$#@! 30+ graden in huis waarna je mag gaan slapen bij 27-28 graden!

Zeg dan dat je alleen nog maar weersvoorspellingen doet voor de stranden en de rest van de kustprovincies en de eilanden en val me niet lastig met je domme 'heerlijk weer'! -:(-

Zo, dat lucht op! And back to our scheduled program.....

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 21:30

Janinevv schreef:
Saravda schreef:

Persoonlijk vind ik het wel douchen van ouderen als het al zo heet is nog triester. Ze worden dan bijna gekookt. De meeste ouderen willen nu niet eens vaker.
Als ze gelekt hebben met urine worden ze natuurlijk wel gewassen ;) Maar wassen hoeft niet per se in een bloedheet stoomhok. Dat kunnen de oude hartjes en longetjes helemaal niet meer aan :n.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 22:01

verootjoo schreef:
Persoonlijk vind ik het wel douchen van ouderen als het al zo heet is nog triester. Ze worden dan bijna gekookt. De meeste ouderen willen nu niet eens vaker.
Als ze gelekt hebben met urine worden ze natuurlijk wel gewassen ;) Maar wassen hoeft niet per se in een bloedheet stoomhok. Dat kunnen de oude hartjes en longetjes helemaal niet meer aan :n.

Ik mag hopen dat de douche ook nog een andere stand heeft dan standje kookwas. Douche zelf ook niet warmer dan lauw met dit weer. Wel vaker dan eens per week gelukkig.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 22:07

oomens schreef:
verootjoo schreef:

Ik mag hopen dat de douche ook nog een andere stand heeft dan standje kookwas. Douche zelf ook niet warmer dan lauw met dit weer. Wel vaker dan eens per week gelukkig.

Gaat niet om het water, maar om de stoom die het met zich meebrengt, ook met lauw water. Daar hebben de meeste ouderen veel meer last van met de hitte.
En onderschat niet hoeveel energie het kost voor de ouderen om onder de douche te gaan, dat is zeker in de hitte vaak te veel. Dus besparen we ze dat.

Altijd jammer als er zulke verhalen in de wereld komen. Er wordt niet voor niets geadviseerd minder te douchen, júist om de ouderen te beschermen. Niet eens zozeer de verpleging. :n