41 graden kan gewoon niet.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Indestal schreef:Was 36 graden, alle plafondventilaren waren aan!voor het eerst....de nooduitgangdeuren open, voor het eerst
de ene hal rook naar het riool, de andere naar de vuilnisbelt
![]()
geen frusse lucht dus, weinig zuurstof...
De meesten hebben niet hun quota gehaald voor minimale orders per uur...en werden daar stevig op aangesproken, ikke dus ook, het was wel warm, maar dat mocht geen invloed hebben op mijn werktempo
![]()
De straaltjes liepen uit mijn knieholten...
En........een ijsje in de pauze, daar was ik echt blij mee, even intern afkoelen.
En......een extra kwarier pauze op eigen kosten, maar die extra pauze was ook fijn...
Heb het gered, maar was totaal kaaapot, heb 18,5 km volgens stappenteller gelopen...
karuna schreef:Wordt toch tijd daar idd dat er eens een inspecteur komt neuzen. Als jullie daardoor je baan kwijt raken zou me niks verbazen als je nog recht zou hebben op vergoeding oid. Dergelijke bazen zijn alleen te remmen door "klikken" en overheid.
Shadow0 schreef:oomens schreef:Ik denk juist dat we ons als maatschappij enorm klemzetten door altijd maar te verwachten dat werk aangenaam en gezond moet zijn
Lijkt me eigenlijk een uitstekende verwachting, en het doel waar we allemaal naar zouden moeten streven. Sommige mensen vatten 'het leven is lijden' op als een soort instructie: als we het leven aangenaam maken dan moeten we dat gauw veranderen, soms terug te voeren op calvinisme (en soms op psychologische dynamiek uit jongere jaren.)
Maar ik geloof daar niet in: het lijkt mij helemaal prima als we ernaar streven om het werk dat per se gedaan moet worden zo aangenaam en gezond mogelijk te maken, en werk dat niet nodig is sowieso niet teveel waarde te geven.Citaat:Nee, werk moet nu eenmaal soms ook gebeuren als dat niet prettig is, en soms is werk gewoon niet zo gezond voor degene die het moet uitvoeren.
Heel veel werk hoeft niet echt te gebeuren.Citaat:In het verleden hebben we op die manier al talloze bedrijfstakken weggejaagd naar plaatsen waar het minder moeilijk is om werk gedaan te krijgen.
Hmm, ja, dan blijven we onszelf klemzetten ja. Maar misschien moeten we de basisaannames eens onder de loep nemen. Misschien is een systeem dat ertoe leidt dat veel mensen onder zware en vervelende omstandigheden moeten werken (zelfs al speelt dat minder hier en meer ergens anders) niet zo'n heel goed systeem in het algemeen. We lijken nu een systeem opgetuigd te hebben waarin alles in het belang van Het Werk, het bedrijf, de onderneming staat.
Maar eh, we leven toch om te leven? Het werk dat belangrijk is is het werk dat nodig is om te leven en in leven te blijven. Het meeste andere werk is niet zo onmisbaar. En het heeft wel een aantal drastische omschakelingen nodig voor het werkt, maar in de tussentijd kunnen we al beginnen met alles weer een beetje in perspectief te zien, wat flexibiliteit terugbouwen, her en der de menselijke maat weer terugbrengen, en als de omstandigheden extreem zijn gewoon te erkennen dat het tijd is om even een stapje terug te doen.
Lijkt mij een mooi begin. Dus hiephiep hoera voor de strandtenteigenaar in Zeeland: en als ik er in de buurt kom bestel ik extra snel mijn tweede drankje om de omzet wat te verhogen.
Jennyj01 schreef:Sprak een postbode vorige week. Van deze man wordt verwacht dat hij met deze temperaturen zijn ronde in de middag loopt. Mij zou het helemaal niks uitmaken als de post in de avond of de volgende dag heel vroeg komt, met deze temperaturen. Maar PostNL staat daar totaal niet voor open. Dat vind ik zo raar. Als je je medewerkers daar in tegemoet kan komen dan doe je dat toch?
Jennyj01 schreef:Dat zal allemaal wel. Maar dan is het wellicht tijd om de wet daar op aan te passen. Met de klimaat verwarming worden er nog meer van deze periodes in de toekomst verwacht.
Jennyj01 schreef:Heel goed plan. Moet je doen. Weet niet zo goed wat het met mijn bericht te maken heeft.
Saravda schreef:Te warm om te werken kennen wij hier in de zorg niet![]()
Ik heb met de hittegolf ook dag in dag uit gewerkt. En geloof me... Een hoogbejaarde douchen in een ruimte van 6 vierkante meter, waar alles potdicht zit en een douche welke op 40 graden staat is pittig warm. Maar ik kan niet zeggen tegen mensen welke maar een dag in de week een douchedag hebben door de vele bezuinigen, tijd tekort en personeel tekort: goh meneer/mevrouw.. vanwege de warmte mag je vandaag niet douchen, je zal weer moeten wachten tot volgende week.
In fabrieken bij ons hebben ze koelvesten welke ze dragen tijdens het werk in de fabriek.
Zover ik weer is er ook geen maximale temperatuur...
Ja..het is warm... Maar we kunnen wel tegen een stootje
Janinevv schreef:Saravda schreef:Te warm om te werken kennen wij hier in de zorg niet![]()
Ik heb met de hittegolf ook dag in dag uit gewerkt. En geloof me... Een hoogbejaarde douchen in een ruimte van 6 vierkante meter, waar alles potdicht zit en een douche welke op 40 graden staat is pittig warm. Maar ik kan niet zeggen tegen mensen welke maar een dag in de week een douchedag hebben door de vele bezuinigen, tijd tekort en personeel tekort: goh meneer/mevrouw.. vanwege de warmte mag je vandaag niet douchen, je zal weer moeten wachten tot volgende week.
In fabrieken bij ons hebben ze koelvesten welke ze dragen tijdens het werk in de fabriek.
Het stukje van 1 keer per week douchen is echt triest..
Maar wat dan als ze gelekt hebben met urine?
Wij hebben t gelukkig weer overleeft, hopelijk gaan de tempraturen niet weer zo heftig de lucht in.
Janinevv schreef:Saravda schreef:Te warm om te werken kennen wij hier in de zorg niet![]()
Het stukje van 1 keer per week douchen is echt triest..
Maar wat dan als ze gelekt hebben met urine?
Wij hebben t gelukkig weer overleeft, hopelijk gaan de tempraturen niet weer zo heftig de lucht in.
verootjoo schreef:Persoonlijk vind ik het wel douchen van ouderen als het al zo heet is nog triester. Ze worden dan bijna gekookt. De meeste ouderen willen nu niet eens vaker.
Als ze gelekt hebben met urine worden ze natuurlijk wel gewassenMaar wassen hoeft niet per se in een bloedheet stoomhok. Dat kunnen de oude hartjes en longetjes helemaal niet meer aan
.
oomens schreef:verootjoo schreef:Persoonlijk vind ik het wel douchen van ouderen als het al zo heet is nog triester. Ze worden dan bijna gekookt. De meeste ouderen willen nu niet eens vaker.
Als ze gelekt hebben met urine worden ze natuurlijk wel gewassenMaar wassen hoeft niet per se in een bloedheet stoomhok. Dat kunnen de oude hartjes en longetjes helemaal niet meer aan
.
Ik mag hopen dat de douche ook nog een andere stand heeft dan standje kookwas. Douche zelf ook niet warmer dan lauw met dit weer. Wel vaker dan eens per week gelukkig.