Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
upendo schreef:Ik zou het gewoon naar waarheid invullen. Riskeer je ook geen boetes oid.
assie schreef:upendo schreef:Ik zou het gewoon naar waarheid invullen. Riskeer je ook geen boetes oid.
In dit geval maakt het niet zoveel uit. Een belastingadviseur die de aangifte voor jou invult hoeft al deze vragen ook niet voor jou te beantwoorden. Het gaat er namelijk puur om 'had je een fiscaal partner'. Daar zijn al die tussenvraagjes in de aangifte voor bedoeld.
Als je dus twijfelt of je een fiscaal partner hebt, of niet precies weet wanneer je fiscaal partner bent, dan zou ik die tussenvraagjes inderdaad invullen. En anders is het niet van belang
finnens schreef:Ben er ook mee bezig. Ik snap alleen niet het bedrag dat er uit komt.
3 baantjes gehad. Van 2 krijg ik loonheffing terug (500 totaal). Bij 1 baantje is loonheffingskorting toegepast dus is niks ingehouden. maar als ik aangifte doe staat er dat ik 720 terugkrijg? Ik kan ook nergens invullen of loonheffingskorting van toepassing was geloof ik.
finnens schreef:Ben er ook mee bezig. Ik snap alleen niet het bedrag dat er uit komt.
3 baantjes gehad. Van 2 krijg ik loonheffing terug (500 totaal). Bij 1 baantje is loonheffingskorting toegepast dus is niks ingehouden. maar als ik aangifte doe staat er dat ik 720 terugkrijg? Ik kan ook nergens invullen of loonheffingskorting van toepassing was geloof ik.
Marocje schreef:Heb je een (fiscaal) partner? Dat was het bij mij. Baal zelf dus gigantisch: ik moest al jaren een kleine 100 tot 200 betalen (zvw) maar kreeg een paar honderd tot 1500 terug. Prima. Nu kreeg ik vorig jaar al veel minder terug, en dit jaar helemaal niks. Alleen betalen. Blijkt dat we geen recht meer hebben op de heffingskorting. Dus ik werk echt bijna voor niks..
(Hebben 4 kinderen dus werkte al niet veel, maar dit is wel heel zuur)
assie schreef:@brainless: dat kan natuurlijk best. Die heffingskortingen gelden alleen voor box 1. Als jij vervolgens enorm veel in box 2 of 3 moet betalen omdat je bijvoorbeeld daar een tweede huis, vermogen of aandelen hebt zitten, ja... dan zou je nog wel eens meer kunnen betalen aan belasting dan dat je verdiend in een parttime baan.
Maarja... dat zou je dan ook moeten wanneer je niet werkt.
Marocje schreef:Daarom snap ik het ook niet. Heb hem altijd zelf ingevuld, altijd goed gegaan. Klopt wel dat mijn inkomen varieert, werk gemiddeld een halve tot anderhalve dag per week.
Maar wat ik er gister van begreep, is dat de heffingskorting afhankelijk is van hoeveel de meest verdienende al heeft betaald aan belasting. En dat het qua jaren steeds minder wordt aangezien het afgeschaft wordt.
En omdat ik dus zo weinig werk, hou ik er niks aan over als je gaat berekenen wat we moeten inleveren qua toeslagen, reiskosten, kinderopvang..
Marocje schreef:Daarom snap ik het ook niet. Heb hem altijd zelf ingevuld, altijd goed gegaan. Klopt wel dat mijn inkomen varieert, werk gemiddeld een halve tot anderhalve dag per week.
Maar wat ik er gister van begreep, is dat de heffingskorting afhankelijk is van hoeveel de meest verdienende al heeft betaald aan belasting. En dat het qua jaren steeds minder wordt aangezien het afgeschaft wordt.
En omdat ik dus zo weinig werk, hou ik er niks aan over als je gaat berekenen wat we moeten inleveren qua toeslagen, reiskosten, kinderopvang..