Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Zonnetje81 schreef:En weet je ik ben van mening je kiest voor het basisonderwijs omdat je dat past, net zo goed dat ik geen accountant ben geworden. Dus dan moet je niet klagen over een salaris en jezelf met anderen willen vergelijken. Lesgeven op een basisschool of VO is niet vergelijkbaar.
Relaxed schreef:Zonnetje81 schreef:En weet je ik ben van mening je kiest voor het basisonderwijs omdat je dat past, net zo goed dat ik geen accountant ben geworden. Dus dan moet je niet klagen over een salaris en jezelf met anderen willen vergelijken. Lesgeven op een basisschool of VO is niet vergelijkbaar.
Ik ken viavia 2 basisschooljuffen, beide klagen veel, de een meer over de werkdruk, de ander over alles.. Aan die 2e heb ik letterlijk wel eens gevraagd waarom ze dan juf is gewordenDie klaagde zelfs over dure vakanties omdat ze altijd in het hoogseizoen weg moeten
Eulogy schreef:Oh ik vind dat juist niet, als ik zie wat het me zou kosten om een dag minder te werken moet ik heel hard huilen en blijf ik juist liever 40 uur werkenMaar dat is dan natuurlijk vooral omdat je dan een bepaald salaris voor 40 uur gewend bent en je uitgaven ook op die inkomsten gebaseerd zijn.
CCCCC schreef:Ik heb een vriendin in het (basis)onderwijs en die klaagt eigenlijk nooit! Het kan dus wel![]()
Ik heb inmiddels per 1-1 een nieuwe job (wel binnen hetzelfde bedrijf) en ga nu naar een mooie 4438 euro bruto op basis van fulltime (is bij ons 36 uur). Wel even flink moeten onderhandelen, maar heel tevreden mee! Nog geen idee wat het netto is, het is in het systeem nog niet verwerkt, dus ik heb deze maand nog mijn oude netto salaris ontvangen. Dit wordt volgende maand gecorrigeerd als het goed is.
Zonnetje81 schreef:Eulogy schreef:Oh ik vind dat juist niet, als ik zie wat het me zou kosten om een dag minder te werken moet ik heel hard huilen en blijf ik juist liever 40 uur werkenMaar dat is dan natuurlijk vooral omdat je dan een bepaald salaris voor 40 uur gewend bent en je uitgaven ook op die inkomsten gebaseerd zijn.
Precies dit! Kost me grof gereken 650/700 euro dus geen haar op mijn hoofd haha. Ik ben juist blij dat ik nu wat extra lucht heb.
Celebi schreef:Misschien dat Achmea nog creatieve ITers nodig heeft dan.![]()
Vind het altijd wel knap als mensen echt fulltime werken en daar voldoening en plezier uithalen. Ik voel me na een werkweek totaal uitgeblust en heb minstens een lang weekend nodig om weer bij te komen en voordat ik dus weer fris en fruitig ben begint het allemaal weer opnieuw.
Eulogy schreef:Huh, zonder kinderen is 40 uur werken toch juist logischer dan met kinderen?
En nou, voor het geld dus. Ik train daarnaast nog 8-12 uur per week en heb nooit echt het idee dat ik nou tijd tekort kom, waarom zou ik dan minder gaan werken.
Eulogy schreef:Oh ik vind dat juist niet, als ik zie wat het me zou kosten om een dag minder te werken moet ik heel hard huilen en blijf ik juist liever 40 uur werkenMaar dat is dan natuurlijk vooral omdat je dan een bepaald salaris voor 40 uur gewend bent en je uitgaven ook op die inkomsten gebaseerd zijn.