Wat verdien jij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Celebi

Re: Wat verdien jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 13:25

Enige is dat met een hoger salaris je wel makkelijk kunt zeggen ik ga 4 of zelfs 3 dagen werken. Dan mag de werkdruk heel hoog zijn, maar kun je wel meer rust nemen tussendoor. Al is dit natuurlijk wel heel zwart wit hoor. Ik heb voor mijn gevoel nu een prima salaris maar als ik zie wat er in het onderwijs voorbij komt tik ik met mijn 'goed betaalde' HBO IT baan nog niet eens de helft aan en kan ik bij lange na geen huis kopen. Ga toch even achter mijn oren krabben wat ik fout doe haha. Met een hoger salaris had ik het wel geweten. Wat minder werken en meer tijd voor de diertjes en dan verder geen extra luxe erbij. :j

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 13:30

Oh ik vind dat juist niet, als ik zie wat het me zou kosten om een dag minder te werken moet ik heel hard huilen en blijf ik juist liever 40 uur werken :') Maar dat is dan natuurlijk vooral omdat je dan een bepaald salaris voor 40 uur gewend bent en je uitgaven ook op die inkomsten gebaseerd zijn.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 13:35

4 uur minder werken per week (ik ging van fulltime=36 uur bij rijksoverheid-naar 32 uur) is het beste kado dat ik mezelf kon geven.

Ik werkte 4x9, nu 3x9 en 1x5.

Em het geeft me zoveel rust en een veel betere balans.

Ik heb het ongeveer samen laten vallen met mijn periodieke verhoging, waardoor het lagere salaris effectief ook nog heel erg meeviel.

Ik ben voor mezelf en voor mijn omgeving een leuker mens geworden en voor mijn werkgever een betere werknemer, want beter in balans en tijdens de momenten dat ik nu qel werk, ook echt voor 100% aanwezig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 13:36

Zonnetje81 schreef:
En weet je ik ben van mening je kiest voor het basisonderwijs omdat je dat past, net zo goed dat ik geen accountant ben geworden. Dus dan moet je niet klagen over een salaris en jezelf met anderen willen vergelijken. Lesgeven op een basisschool of VO is niet vergelijkbaar.

Ik ken viavia 2 basisschooljuffen, beide klagen veel, de een meer over de werkdruk, de ander over alles.. Aan die 2e heb ik letterlijk wel eens gevraagd waarom ze dan juf is geworden :') Die klaagde zelfs over dure vakanties omdat ze altijd in het hoogseizoen weg moeten :+

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 13:40

Relaxed schreef:
Zonnetje81 schreef:
En weet je ik ben van mening je kiest voor het basisonderwijs omdat je dat past, net zo goed dat ik geen accountant ben geworden. Dus dan moet je niet klagen over een salaris en jezelf met anderen willen vergelijken. Lesgeven op een basisschool of VO is niet vergelijkbaar.

Ik ken viavia 2 basisschooljuffen, beide klagen veel, de een meer over de werkdruk, de ander over alles.. Aan die 2e heb ik letterlijk wel eens gevraagd waarom ze dan juf is geworden :') Die klaagde zelfs over dure vakanties omdat ze altijd in het hoogseizoen weg moeten :+

Ik heb ook wel eens het idee dat onderwijsmensen sowieso graag klagen. Vermoeiend.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 14:02

Ik heb een vriendin in het (basis)onderwijs en die klaagt eigenlijk nooit! Het kan dus wel :D

Ik heb inmiddels per 1-1 een nieuwe job (wel binnen hetzelfde bedrijf) en ga nu naar een mooie 4438 euro bruto op basis van fulltime (is bij ons 36 uur). Wel even flink moeten onderhandelen, maar heel tevreden mee! Nog geen idee wat het netto is, het is in het systeem nog niet verwerkt, dus ik heb deze maand nog mijn oude netto salaris ontvangen :+. Dit wordt volgende maand gecorrigeerd als het goed is.

Djorf_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 14:10

Ik verdien iets meer dan 12 euro per uur als verzorgende niveau 2 in de ouderenzorg. Nu werk ik vaak onregelmatige diensten waardoor ik met de ORT wel redelijk uit kom, maar een echt lekker salaris voor het fysiek en mentaal zware werk is het niet.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 14:14

Eulogy schreef:
Oh ik vind dat juist niet, als ik zie wat het me zou kosten om een dag minder te werken moet ik heel hard huilen en blijf ik juist liever 40 uur werken :') Maar dat is dan natuurlijk vooral omdat je dan een bepaald salaris voor 40 uur gewend bent en je uitgaven ook op die inkomsten gebaseerd zijn.

Precies dit! Kost me grof gereken 650/700 euro dus geen haar op mijn hoofd haha. Ik ben juist blij dat ik nu wat extra lucht heb.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 14:16

CCCCC schreef:
Ik heb een vriendin in het (basis)onderwijs en die klaagt eigenlijk nooit! Het kan dus wel :D

Ik heb inmiddels per 1-1 een nieuwe job (wel binnen hetzelfde bedrijf) en ga nu naar een mooie 4438 euro bruto op basis van fulltime (is bij ons 36 uur). Wel even flink moeten onderhandelen, maar heel tevreden mee! Nog geen idee wat het netto is, het is in het systeem nog niet verwerkt, dus ik heb deze maand nog mijn oude netto salaris ontvangen :+. Dit wordt volgende maand gecorrigeerd als het goed is.

Waar werk je? Dan kom ik ook even solliciteren haha. :')

36 uur fulltime is wel echt ideaal. Zouden meer bedrijven moeten doen.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 14:22

Zonnetje81 schreef:
Eulogy schreef:

Precies dit! Kost me grof gereken 650/700 euro dus geen haar op mijn hoofd haha. Ik ben juist blij dat ik nu wat extra lucht heb.

Ja ik vind dat ook te pijnlijk :') Maar vind 5 dagen ook geen probleem eigenlijk. Hiervoor 8 jaar in Engeland gewerkt en daarmee vergeleken is de werkdruk in Nederland sowieso echt veel lager, dus ik vind het prima zo.

Mijn man gaat waarschijnlijk wel max 4 dagen werken, dus ik heb straks dan wel de luxe dat er op die ene dag alvast boodschappen worden gedaan en schoongemaakt en zo, dat zal wel veel schelen in het weekend.

Edit: bij Achmea is 32 uur zelfs fulltime geloof ik :D

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 14:45

Misschien dat Achmea nog creatieve ITers nodig heeft dan. :+

Vind het altijd wel knap als mensen echt fulltime werken en daar voldoening en plezier uithalen. Ik voel me na een werkweek totaal uitgeblust en heb minstens een lang weekend nodig om weer bij te komen en voordat ik dus weer fris en fruitig ben begint het allemaal weer opnieuw. :')

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 14:53

Ik ben verleden jaar april begonnen aan de opleiding verzorgende IG, ik verdien 13.64 p/u op dit moment. Een heel stuk meer dan in de bloemen.
Als ik mijn diploma heb ga ik natuurlijk omhoog met salaris (ik ben 50) Behalve dat ik de opleiding leuk vind hoop ik verder nog door te kunnen groeien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 14:58

Celebi schreef:
Misschien dat Achmea nog creatieve ITers nodig heeft dan. :+

Vind het altijd wel knap als mensen echt fulltime werken en daar voldoening en plezier uithalen. Ik voel me na een werkweek totaal uitgeblust en heb minstens een lang weekend nodig om weer bij te komen en voordat ik dus weer fris en fruitig ben begint het allemaal weer opnieuw. :')

Idd, mensen zonder kinderen die dan toch altijd maar 40 uur blijven werken.. Why? :') Ik ga echt geen 40 uur meer, 32 is mijn max.. En als ZZP-er kan ik dat gelukkig zelf bepalen :D

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 15:10

Celebi schreef:
Waar werk je? Dan kom ik ook even solliciteren haha. :')

36 uur fulltime is wel echt ideaal. Zouden meer bedrijven moeten doen.

Bij de NS! We hebben genoeg vacatures, zit vast wel iets voor je bij!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 15:12

Ik werk ook 36 uur 4,5 dag per week en wil gewoon geen 5 dagen werken. Heb zat te doen thuis.

Zit nu op 27,50 bruto per uur. Key accountmanager benelux en daarbij nog wat extraatjes :+

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 15:15

MarjanB schreef:
Ik werk ook 36 uur 4,5 dag per week en wil gewoon geen 5 dagen werken. Heb zat te doen thuis.

Zit nu op 27,50 bruto per uur. Key accountmanager benelux en daarbij nog wat extraatjes :+

Ik zeg zelf ook altijd 'ik vind 5 dagen werken niet teveel, ik vind 2 dagen weekend tekort' :D

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 15:19

Huh, zonder kinderen is 40 uur werken toch juist logischer dan met kinderen? :+
En nou, voor het geld dus. Ik train daarnaast nog 8-12 uur per week en heb nooit echt het idee dat ik nou tijd tekort kom, waarom zou ik dan minder gaan werken.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 15:23

Ze bedoelen meer dat mensen zonder kinderen zichzelf misschien een soort verplicht voelen ofzo?

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 15:37

Hier ook 40 uur, geen probleem. Ik begin vroeg dus ik kan op tijd stoppen. En toch tijd voor paard, huishouden en tuin. En een mooie pensioenpot als bonus, waardoor ik op mijn 62e kan stoppen.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 15:39

Ik heb met een paard, hond en de hond bij mijn ouders zo af en toe, genoeg kinderen die me tijd kosten hoor.

De uitspraak over het weekend te kort is wel heel raak. Ik werk graag hard, maar ik heb te weinig uren om te doen wat ik allemaal leuk vindt en moet doen in een week.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 15:54

Eulogy schreef:
Huh, zonder kinderen is 40 uur werken toch juist logischer dan met kinderen? :+
En nou, voor het geld dus. Ik train daarnaast nog 8-12 uur per week en heb nooit echt het idee dat ik nou tijd tekort kom, waarom zou ik dan minder gaan werken.

Zonder kinderen omdat je daarvoor dan juist niet (zoveel) hoeft te werken, kinderen zijn immers een dure hobby.. Mensen met kinderen werken massaal parttime, waarom zou je dat zonder kinderen niet doen?

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 15:55

Eulogy schreef:

Haha precies! En vaak moet je in dit soort banen ook wel minimaal 4 dagen werken.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 15:56

Eulogy schreef:
Edit: bij Achmea is 32 uur zelfs fulltime geloof ik :D

Nee, 36 uur.
Heb toevallig op dit moment een opdracht bij Achmea ;-)

Wel een heel leuk bedrijf om te werken trouwens. De salarissen zijn gemiddeld genomen ook erg goed.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 16:16

Excuus, 34 uur volgens mij. Mijn vader werkt er en zie bij eigenlijk alle vacatures 34 uur/fulltime staan. Misschien ligt het nog aan het vakgebied oid. Inderdaad een leuk bedrijf om voor te werken :j

Tja, als ik minder zou werken zou ik dezelfde hoeveelheid werk in minder tijd moeten doen en er minder voor betaald krijgen. Ik zie daar voor mezelf echt de meerwaarde niet van in. Als ik iets onder werktijd moet doen, haal ik op een ander moment die uren weer in dus voor flexibiliteit hoef ik het ook niet te doen. Maar goed, ieder voor zich toch.

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 16:23

Als je een goed betaalde baan wil, moet je een (goede) account/project manager worden in de reclamewereld. :+ die zijn momenteel zeer schaars, wordt bij ieder bureau goud voor betaald. Leuke werkomgeving ook.