Rekenen was de eerste keer mijn eigen fout door slechte voorbereiding, 2e keer was ik ook niet zo logisch bezig en met wat bijles is het me de derde keer gelukt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Blacky94 schreef:_Lobke: wat superfijn! Lekker eind in zicht dus! Nee precies, en ik begreep van een andere student die in hetzelfde ziekenhuis heeft stage gelopen dat school nog wel een gesprek met hun aan gaat. Schijnbaar zijn er al jaren problemen met dat ziekenhuis als het aankomt op verwachtingen en werkverdeling etc. Dus ergens vraag ik me ook af, waarom daar dan studenten plaatsen. Maargoed. Het andere meisje wat op dezelfde afdeling als ik stage liep is ook gestopt, dus dat zegt ook wel wat denk ik. Van de 5 die daar hebben stage gelopen ben ik iig de enige die hem tot nu toe afgerond (en gehaald) heeft...
En door ga ik sowieso, maar de 'lol' die ik vorig jaar had met studeren, die mis ik hierdoor nu een beetje...
Unbeatable: jij ook al lekker bijna klaar dus! Geniet ook van je vrije tijd! En HBO kan natuurlijk ook altijd later nog
Brittjuh97: hoe zijn je herkansingen uiteindelijk gegaan? Vervelend dat het zo onduidelijk is en dat het toch zwaarder valt dan gedacht. Ligt dat vooral aan het leren? Of ook aan andere dingen?
daphne_xxx: ik zie dat je uit Veenendaal komt, heb je toevallig contact gehad met de CHE? Of wil je naar Utrecht ofzo?
En verder gewoon doen inderdaad! Goed proberen te plannen en alles bijhouden en gewoon zoveel mogelijk je best doen!Ik heb hiervoor ook MBO gedaan (maar kwam daarvoor wel vanaf de havo) en er zit inderdaad wel niveauverschil tussen. MBO deed ik fluitend met 2 vingers in m'n neus. HBO gaat me op zich ook nog wel enigszins gemakkelijk af, maar dat komt wel omdat ik er voldoende tijd in steek. Daarnaast had ik dit op mijn 16/17e niet hoeven gaan doen, ondanks dat ik van de havo kwam. Ik zie dat jij 21 bent, toen ik zelf begon was ik 22. Als ik mijzelf vergelijk met vroeger sta ik er daardoor ook serieuzer in en kom je er, als je eenmaal bezig bent, vanzelf achter waar je aan moet werken en wat voor jou het beste werkt
Eloya: gefeliciteerd met je stage! Maar verder wel heel pittig zeg! Probeer ook goed aan jezelf te denken!
Ik heb tussen mijn vorige opleiding en deze opleiding zo'n 4 jaar (zo goed als) fulltime gewerkt waarvan de laatste 1,5 jaar zo'n 50-60 uur per week. Ondanks dat ik nu meer tijd heb omdat ik gewoon veel minder op school zat, had ik wel veel meer rust wanneer ik thuis was. Gewoon omdat je je werk het werk kunt laten en je in je vrije tijd leuke dingen kan gaan doen, zonder rekening te moeten houden met het plannen van opdrachten en verslagen. En je ook gewoon veel meer geld hebt om leuke dingen te doen. Overigens vind ik het zelf wel gezegend als ik ooit klaar ben met de opleiding. Zo'n 4 dagen/32u per week lijkt me meer dan voldoende..![]()
_Lobke_ schreef:Blacky: ja ik heb sowieso wel het idee dat school er alles aan doen om de relatie met het ziekenhuis zo goed mogelijk te houden. Ook al vallen er regelmatig studenten af op een specifieke afdeling. Er zijn ook maar heel weinig ziekenhuis plaatsen dat speelt ook mee.
Gelukkig heb ik tot nu toe wel geluk gehad met de afdelingen waar ik mocht stagelopen, maar ik hoor ook regelmatig verhalen van stagiaires waar het gewoon echt niet goed gaat.
Brittjuh: je hebt wel veel dingen naast je opleiding, daar wordt het ook heel zwaar van. Kan je niet iets van die dingen laten vallen en helemaal focussen op je opleiding?
_Lobke_ schreef:Goed bezig nog even de laatste weken flink de tanden op elkaar zetten dan ben je er in de zomervakantie van af. Netjes van je herkansingen!
Ja ziekenhuis is wel heftig maar ook zo ontzettend leerzaam als je de mogelijkheid krijgt en je zou het graag willen dan zou ik die kans echt pakken. Psychiatrie stages zijn vaak ook heel goed dan ben je verpleegkundige op een heel ander gebied, maar je leert wel veel over gedrag en hoe dingen met elkaar samenhangen. Daardoor kan je ook makkelijker een gezondheidsvoorlichting geven in een ziekenhuis aan een patiënt die bijvoorbeeld om een bepaalde reden gedemotiveerd is. Het zou voor alle verpleegkundigen goed zijn als ze ook een stage in de psychiatrie zouden hebben.