Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Myrthe64 schreef:Desirée, ik hoor inderdaad wel vaker dat Nijmegen als studentenstad heel anders is. Dat stelt me toch wel gerust. Al twijfel ik nog steeds heel erg. Ookal zou ik in Nijmegen thuis kunnen blijven wonen, ik zou toch op kamers willenAlleen zou ik dan misschien wel wat langer doorzoeken, tot ik echt een leuk huis heb gevonden. Leiden is totaal nieuw voor mij en die 'uitdaging' spreekt me ook wel aan.
Yael, ik ben nog niet bezig met examenstof. In de les zijn we bij sommige vakken bezig met examentraining, maar bij veel vakken krijgen we nog nieuwe stof (sk, wi, la, eco,..). Na de derde toetsweek hebben we nog 3 weken les, die worden wel volledig besteed aan het CE. En dan hebben we nog één week facultatieve lessen en dan twee weken vrij. Ik vind het wel héél moeilijk om in te schatten wanneer je echt moet beginnen met leren voor de examens. Ik heb al wel veel examenbundels om te oefenen en samengevat bundels.
Ik vond de Engels luistertoets zelf wel lastig. Ik begreep en verstond wel wat iedereen zei, maar ik had het idee dat de vragen soms wel heel diep op details in gingen. Soms dacht ik echt dat ik het antwoord zelfs niet had geweten in het Nederlands. Van tevoren kon ik vaak om al één antwoord afstrepen, omdat de andere twee heel erg op elkaar leken, dus dat zegt wel iets over hoe erg ze op nuances ingaan. Gelukkig weet ik uit ervaring dat mijn cijfer wel prima zal zijn.
Van anderen hoorde ik dat Duits inderdaad heel lastig was. De Frans luistertoets vond ik daarentegen wel makkelijk!
enamorada schreef:Leuke ideëen allemaal!
Gefeliciteerd met je pws cijfer Kim!
Ik ga nog niet studeren. Ik ga dit jaar een paar maanden in Spanje wonen en daarna ga ik eens uitzoeken wat ik nou eigenlijk wil![]()
Ik heb een 6,3 gekregen voor mijn pws. Nogal een domper, maar het is in ieder geval een voldoende.
Femke_Nikita schreef:enamorada schreef:Leuke ideëen allemaal!
Gefeliciteerd met je pws cijfer Kim!
Ik ga nog niet studeren. Ik ga dit jaar een paar maanden in Spanje wonen en daarna ga ik eens uitzoeken wat ik nou eigenlijk wil![]()
Ik heb een 6,3 gekregen voor mijn pws. Nogal een domper, maar het is in ieder geval een voldoende.
Oe, Spanje is ook vet! Ga je nog iets specifies doen zoals au pair oid?
6.3 is prima toch of had je veel hoger verwacht?