Afstudeerders 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gracezellaa

Re: Afstudeerders 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 18:17

Ik heb eindelijk eindelijk eindelijk mijn feedback binnen. Super positief! Dat ze genoten hebben om het te lezen, en dat ze ook erg onder de indruk zijn van de kwaliteit van een eerste draft. Het is nog niet af, maar denk dat ik op de goede weg ben :D

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 20:09

Kijk dat is nog eens fijne feedback!

ivda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 11:35

Aah heel dit topic over het hoofd gezien!
Ik ben Ivette, 21 jaar en studeer PABO aan Inholland Haarlem.
Mijn bedoeling is ook om in dit schooljaar nog af te studeren. Ik doe voor mijn scriptie een ontwerpgericht onderzoek rondom leesmotivatie en leesattitude verbeteren.
Ik heb verder al mijn punten die ik tot nu toe kon halen, dus alleen die scriptie nog knallen!

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 11:42

Welkom Ivette!

Grace, Fijn dat ze er zo positief over zijn!

mememe heb je inmiddels al een hoop reacties kunnen verzamelen?

Net is mn begeleider van school langsgeweest, hij vindt dat ik tot nu goed op weg ben, dus dat is fijn om te horen :) over 1,5maand komt hij weer langs om de laatste dingen door te nemen en om een korte blik om mn verslag te werpen voordat ik het moet inleveren dus dat is wel superfijn!

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 18:48

Yes, dat mag ook wel na bijna 5 weken wachten.

Maar... Nu komt het afstuderen ook dichterbij en eigenlijk vind ik dat echt heel eng. De laatste 2 jaren heb ik vooral onderzoek gedaan wat echt veel vrijheid gaf. En nu moet ik zo opzoek naar een baan, en ik vraag me echt af of ik iets ga vinden. Ik kom weinig vacatures tegen die me echt aanspreken. En ben ik wel goed genoeg? Ik heb vrijwel geen werkervaring via stages oid. Ik heb altijd zelfstandige onderzoeken uitgevoerd.

Zijn er meer van jullie die met deze issues zitten?

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 13:23

@Loveslimpie super dat de begeleider tevreden was, op naar de laatste dingen :D
Tot nu hebben 12 mensen de enquête gelezen en 5 hebben hem volledig ingevuld.
@Gracezellaa super zo'n positieve reactie :D
Ik zit wel een beetje met issues, maar vind mijzelf te oud eigenlijk om nog een opleiding te gaan doen. Dus ik zal straks ook aan het werk moeten, maar is HR wel voor langere tijd mijn vakgebied? ik heb echt geen idee, ik vind teveel dingen leuk om te doen. :j
Ik heb alleen een stageervaring en vorig jaar bij mijn afstudeerbedrijf gewerkt als summerstudent, maar verder geen relevantie ervaring. Wel veel mbo stages en acht jaar lang bij hetzelfde bedrijf gewerkt.
Dus ik herken het wel, maar wat je eraan kan doen, ik weet het voor mijzelf nog niet eens. -O-
Laatst bijgewerkt door mememe op 12-04-18 13:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 13:29

Hier gaat het ineens hard. Mijn literatuur is helemaal afgerond (waarschijnlijk nog wel wat puntjes van feedback, maar soit) en ik heb mijn enquête verzonden. Ik hoop wel dat hier nog wat meer reacties op komen. Ik heb er nu nog maar 2...

Welkom ivda!
Wat fijn loveslimpie! Lekker op weg :D
Oh ik herken het Gracezellaa, ik wil ook echt zo snel mogelijk een baan (en huis en auto) maar ik ben ook zo bang om in een soort "gat" te vallen na de studie...

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 11:42

Even een update; ik heb zojuist mijn thesis ingeleverd. Ik ga ervanuit dat dit de uiteindelijke versie is. Ben heel benieuwd wat mijn begeleiders gaan zeggen. Ik denk zelf dat het vrij flawless is :D
Ik heb mijn "gat" voor na de studie een beetje opgevuld. Ik ga nog een wetenschappelijk artikel schrijven en waarschijnlijk in juni met een onderzoeksproject/stage beginnen voor een paar maanden.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 11:57

Fijn Gracezellaa, ik kijk echt rijkhalzend uit naar het moment van inleveren :Y) . Ook mooi dat je het gat hebt opgevuld.

Hier nog 3 weken tot het inleveren begin mei, dus moet nog even flink aan de bak. Resultaten verkrijgen duurde wat langer dan gepland, maar mag nu gelukkig gebruik maken van een clustercomputer, dat scheelt een hoop tijd en gezoem op mijn laptop :Y). Eind mei nog een verdediging en posterpresentatie, juni vrij en lekker op vakantie. En dan vanaf juli fulltime werken, vanmiddag het contract op de post doen.

davinci2412

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 14:21

Ik heb zojuist een mail van mijn tweede beoordelaar dat mijn vooronderzoek is goedgekeurd. Nu dus de feedback verbeteren en enquete uit zetten *\o/*

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 20:06

Hai dames,
Volgens mij had ik me een tijdje geleden al eens gemeld. Inmiddels gaat ons onderzoek ook iets opleveren, we zijn erg blij, opdrachtgever ook!

Ropa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 19:28

Hoi! Ik ga dit jaar studeren en het reizen is ongeveer 1,5 uur dus +- 3 uur per dag. Zijn hier ook mensen die dit tijdens hun studie ook hebben gedaan? Ik wil namelijk niet op kamers, misschien als het echt niet anders kan vanwege buitenschoolse activiteiten die verplicht zijn(?) maar ik hoor graag hoe jullie dit hebben ervaren en of het te doen is.

Natasja__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 20:05

Ropa schreef:
Hoi! Ik ga dit jaar studeren en het reizen is ongeveer 1,5 uur dus +- 3 uur per dag. Zijn hier ook mensen die dit tijdens hun studie ook hebben gedaan? Ik wil namelijk niet op kamers, misschien als het echt niet anders kan vanwege buitenschoolse activiteiten die verplicht zijn(?) maar ik hoor graag hoe jullie dit hebben ervaren en of het te doen is.

Ligt aan veel factoren. Hoeveel uur les je hebt op school, hoe je rooster er uit komt te zien (1 les op een dag, ga je daar 3 uur voor reizen?), of er vaak trein uitval voorkomt op het traject, of je veel moet overstappen etc.

Mariskaa3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 20:44

Ik heb dat wel gedaan zo'n 4.5 jaar en nu ook voor werk. Maar ik zat dan ook niet elke dag van zeg 9 tot 17 uur op school, tijdens mijn stage ook 1.5 uur enkele reis gedaan. Wat tijdens mijn stages en nu voor werk mij wel wat begint op te breken. Maar enkel voor de studie was het geen probleem. Het begint mij nu na deze tijd wel tegen te vallen maar het is zeker wel te doen het ligt er denk ik wel aan wat je lestijden etc allemaal zijn.

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 07:24

Ik vond t zonde v mn tijd om zoveel te reizen en ben dit jaar voor Mn master daardoor wel op kamers gegaan.

Hier ellende. K had Mn resultaten en discussie af...moet ik ineens Mn analyses opnieuw doen :(

ElsieC

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 09:34

Ik hopelijk deze zomer! Ik heb nog 1 examen, 1 thesis en 1 herexamen op de agenda staan om af te studeren als masterstudent criminologie. Die examens gaan me wel lukken maar die thesis is toch wel zwaar. Ik heb er net een andere thesis op zitten en moet er nu nog eentje maken en 1 was echt wel genoeg. (Ben op uitwisseling en ze hadden hier niet voldoende Engelse vakken dus hebben ze me maar een thesis laten schrijven)
En daarna is het werken tot in in de politieschool binnen geraak!

MariaMaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 14:47

Bezig met de laatste loodjes hier. Ik probeer deze week alles af te krijgen, en dan moet ik voor maandag de conceptversie van mijn scriptie inleveren. Nog even bikkelen deze week dus. Hoe gaat het met jullie afstuderen en scripties? :D

davinci2412

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 15:00

Helaas heb ik mijn herkansing niet gehaald dus de diplomering in juli wordt hem ook niet meer |(

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 15:06

Ik ben nu ongeveer halverwege met mijn scriptie! 15 mei moet de eerste versie ingeleverd worden, dus nog even flink aanpoten, maar moet wel goed komen. Scheelt dat ik mijn onderwerp heel leuk vind, zou me niks verbazen als ik moeite heb om onder de 10,000 woorden te blijven _O-
Helaas wacht ik nog wel steeds op 3 van de 5 cijfers van mijn Erasmus, dus eigenlijk weet ik net niet waar ik aan toe ben...

Ah wat jammer davinci -O-

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 15:48

@MariaMaaike , succes met de laatste loodjes!!
@Davinci2412 Ah nee, wat jammer ;(
@Destination, aah 15 mei duurt nog even, even flink doorzetten en dan ben je er zo. Jammer dat je nog steeds moet wachten op cijfers :(

Ik mag aankomende maandag 7 mei, mijn scriptie/ onderzoeksrapport inleveren. Dus het is niet zo zeer meer bikkelen, meer even doorzetten omdat er voor je gevoel niks goeds in zit. Helaas zijn de docenten met vakantie en beantwoorden zij sporadisch de mail, dus dat hebben ze weer even goed geregeld. :')

MariaMaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 16:31

@Davinci2412 Wat jammer zeg! :'(

@Destination Succes! Fijn dat je je onderwerp zo leuk vind, dan is de tijd zo om :)

@mememe Oh dat klinkt zo herkenbaar! Voor mijn gevoel zit ook niks goed :') Moet je al je definitieve versie inleveren of is het ook nog concept?

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 16:38

@MariaMaaike nee dit is gelijk de definitieve versie al. Het is vakantie dus geen docent die wat gaat nakijken. Gelukkig de mijne misschien wel, heb hem een concept gestuurd en dan hoor ik vanzelf wel of hij reageert. Aanstaande vrijdag ga ik printen en inbinden en maandag moet ik hem 2x fysiek inleveren op school en nog een keer online en nog een keer gemaild. Dus in dat opzicht hebben wij nog wat te doen, ingewikkeld allemaal :')

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 16:40

Hoef jij geen first draft/concept in te leveren? Ik kan elke keer een hoofdstuk inleveren waarop ik feedback krijg en dan 15 mei de complete eerste versie waarop ik ook weer feedback krijg. Dan 15 mei de definitieve versie inleveren.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 16:46

Ahh balen davinci!
Spannend mememe!

Ik lever 14 mei mijn eerste draft versie in. Best spannend, heb een paar afspraken met mijn coach gemist en heb alleen volgende week nog een afspraak staan. 28 mei is de definitieve datum dus fingers crossed! Ik ben al een heel eind, maar ik moet nog wel even aan de bak :)

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 20:47

Mag ik met jullie meebibberen?

Afgelopen week heb ik mijn scriptie en verslag van afstudeeronderzoek ingeleverd.
Ik heb mijn studies nogal struikelend doorlopen en dit gaat nou ook niet bepaald soepel. :P
Ik zit nu in mijn zesde jaar van twee bachelors aan de universiteit. Tussentijds eerst een tijdje gestopt om te werken toen ik mijn eerste docentenbevoegdheid haalde, toen ongepland een dochtertje tussendoor gekregen en door complicaties bijna een jaar eruit gelegen, toen nog maar twee docentenbevoegdheden gehaald en vanaf december werk ik omgerekend ruim 20 uur per week in het onderwijs. Niet echt een lekkere combinatie met fulltime vakken ernaast, met het afstudeeronderzoek erbovenop, en ook die verdomde scriptie en natuurlijk mijn dochtertje.
Nu is de professor die mij zou begeleiden naar een andere universiteit gegaan in het buitenland, dus ik zat ook nog eens zonder begeleider. Al sinds mijn zwangerschap probeerde ik mijn afstudeeronderzoek te doen, maar ik heb dat wegens de complicaties maar wat laten rusten.
Nu had ik deze twee weken vakantie op de school waar ik werk, dus gelukkig alleen maar fulltime vakken op de universiteit, dus heb ik ‘s avonds en ‘s nachts mezelf een enorme schop gegeven om de laatste paar duizend woorden aan mijn scriptie en het verslag van mijn afstudeeronderzoek te schrijven.
Gelukkig heb ik een nieuwe professor gevonden die me wil begeleiden, maar dat betekent dat ik mijn documenten zonder tussentijdse feedback heb ingeleverd, dus ik houd mijn hart vast.
Toen ik hem gisteren erover sprak, zei hij dat hij de documenten al kwijt was geraakt in zijn mail, dus of ik ze nog een keer wilde sturen. #goedbegin
28 mei moet ik mijn afstudeeronderzoek presenteren in de onderzoeksgroep, verder woensdag nog een tentamen, dan twee vakken met tentamens erachteraan en een herkansing in juli die ik écht moet halen.
Ik moest cijfers inleveren op mijn werk dus het leren voor het eerste tentamen schoot erbij in en ik vond het vak ook best wel lastig (het ging nogal diep over microscopische technieken, veel natuurkunde en daar ben ik niet echt een ster in), dus kwam ik niet verder dan een 4,5…..
Maar goed, eerst nog maar even flink blokken voor het tentamen van woensdag, gelukkig heb ik vrij gekregen van mijn werk zodat ik in ieder geval daadwerkelijk bij het tentamen kan zijn. :P En hopen dat de professor mijn scriptie en verslag van afstudeeronderzoek heeft beoordeeld, hopelijk positief ook… Ik duim voor jullie, duimen jullie ook voor mij?