Gelukkig zijn er altijd nog volwassenen die me er graag aan helpen herinneren dat ik als anderhalf jarige semibaby doodleuk automerken aan kon wijzen en al heel jong woorden als 'mayonaise' en 'fysiotherapeut' kende en gebruikte.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mirim schreef:Toch klopt het niet helemaal wat je zegt sizzle.
Je kan juist bij hb geen duidelijke leeftijd stellen.
Wat jouw kind doet of gedaan heeft hoeft ook niet model te staan voor andere kinderen.
Het is wel degelijk mogelijk om hele vroege herinneringen te hebben.
Iets groots kunnen herinneren is wat voor het kind als iets groots ervaren wordt.
Voor jou kan dat een verhuizing zijn, maar voor een kind kan het al iets groots zijn als het een lievelingsspeelgoed kwijt is bijvoorbeeld.
Dat wat voor een kind als groot wordt ervaren kan een herinnering worden.
Sizzle schreef:No problem
Mendel, heb je hypnose overwogen?
Bij mijn broer hebben ze het gelaten omdat ze bang waren dat de herrinering groter zou zijn dan je kan verwerken.
Maar daar zijn echt erge dingen gebeurd die je liever ook niet meer weet. Misschien dat het jou wel helpt?
caaramel schreef:Uit hoogbegaafdheid zich bij jullie (ook) in een (veel) beter geheugen?
Of eerder sneller en anders denken...
En zou dit je dan 'tegenwerken' bij trauma's en dergelijke? Dat je die langer en beter onthoudt?
Daar ook nog uit afgeleid, het is bekend dat je in je slaap alles van je dag verwerkt.
Hebben jullie kleurrijkere dromen, slapen jullie slechter?
En dan altijd (dus van kind al) of bijvoorbeeld sinds de puberteit ofzo...
En
Ierpier schreef:Hebben jullie ook last van misofonie of hypersensitiviteit?