Thuisstudie motivatie topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hyawatta

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 22:02

Idd. Hoop ook dat ze dan maandag bellen. En anders bel ik hun wel haha.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 22:16

Booooo schreef:
Dani: Druk schema heb je! Fijn dat je moeder hem toch afentoe kan longeren.. Hoezo kan er niemand anders op?

het is een super sensibel paard, 4 jaar aan gewerkt om er nu voor het 2e jaar pas echt fatsoenlijk op te kunnen rijden (veilig en netjes dressuur, springen, bos en crossen), Mijn moeder wou er ook graag op rijden, we kochten haar samen, maar een klein beetje onzekere ruiter gooit ze er af dus die durft er nu niet meer op. Mijn stage duurt 4/5 maanden. Voor ik een volwassen zelfverzekerde ruiter met geduld gevonden heb en die zachtaardig is voor mijn paard, ben ik al weer door mijn stage heen, die persoon begeleiden kost mij waarschijnlijk ook meer tijd dan het zelf doen. Na mijn stage wil ik geen verzorgen meer namelijk, dus het word lastig iemand te vinden die aan al die eisen voldoet, en dat voor maar een korte periode.

Had op onze stal wel 1 iemand die er goed op kan en durft te rijden en die ik er ook mee vertrouw zonder dat ik er bij ben, maar die heeft het momenteel te druk met haar werk, dus wil het niet doen helaas.

dan vind ik logeren toch de beste optie, en in het weekend stap ik er natuurlijk nog wel op :)

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 07:02

sommige kun je beter maar even aan de kant zetten idd. Heb dat ook al gedaan tijdens zwangerschap.

Nou, ik moet nog een paar opdrachten van Word, ik hoop t volgende week in de kunnen sturen en dat t goed is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 20:42

Weten jullie misschien of het ook mogelijk is om een thuis studie te combineren met een DUO lening? Zoals in het regulieren onderwijs.

Wie kent deze http://www.academiemercuur.nl/nl/course ... sse-sep-12 opleiding?
Ik denk dat dit zelf nog beter bij mij past dan doktersassistente. Maar die kosten. :( Dat red ik gewoon niet.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 20:50

Er schijnt momenteel een leven-lang-leren krediet te zijn. Misschien kun je daar op Googlen. Heb de info niet bij de hand op dit moment.

Rijsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 21:18

Ik heb mezelf vandaag opgegeven voor examen WFT schade particulier, mag 4 oktober.
Heb nog 4 hoofdstukken voor de boeg, die wil ik deze week leren en dan volgende week besteden aan het maken van oefen vragen en examens.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 22:06

Ik heb me vandaag aangemeld voor de opleiding officemanager. Die werd me geadviseerd ipv de half jaar cursus receptie/secretaresse/administratief. Die van een half jaar krijg je niet echt een diploma voor en bij de officemanager wel. Krijg eerst een maand proef en als het me bevalt kan ik meteen door gaan. Ben erg benieuwd. Ook hoe het thuis studeren me bevalt haha

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 05:05

hyawatta schreef:
Ik heb me vandaag aangemeld voor de opleiding officemanager. Die werd me geadviseerd ipv de half jaar cursus receptie/secretaresse/administratief. Die van een half jaar krijg je niet echt een diploma voor en bij de officemanager wel. Krijg eerst een maand proef en als het me bevalt kan ik meteen door gaan. Ben erg benieuwd. Ook hoe het thuis studeren me bevalt haha

Fijn dat je eerst een maand op proef kan proberen.
Een diploma staat inderdaad beter dan een cursus.
Hoe lang zou deze opleiding nu dan gaan duren?

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 08:14

lovelyfiefy schreef:
hyawatta schreef:

Fijn dat je eerst een maand op proef kan proberen.
Een diploma staat inderdaad beter dan een cursus.
Hoe lang zou deze opleiding nu dan gaan duren?

Ik kon kiezen tussen 9-12-15 maanden. De meest aanbevolen was 12 maanden. Mocht je eerder zover zijn kan ik de tijd nog aanpassen naar 9 maanden en als ik iets meer nodig heb dan kan ik ook wijzigen naar 15 maanden.
Vond ik idd ook wel fijn dat je een maand proef hebt. Is het niks dan zit ik ook nergens aan vast.

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 12:44

hyawatta schreef:
Ik kon kiezen tussen 9-12-15 maanden. De meest aanbevolen was 12 maanden. Mocht je eerder zover zijn kan ik de tijd nog aanpassen naar 9 maanden en als ik iets meer nodig heb dan kan ik ook wijzigen naar 15 maanden.
Vond ik idd ook wel fijn dat je een maand proef hebt. Is het niks dan zit ik ook nergens aan vast.

Dat is wel fijn!
Mocht de stof goed door te komen zijn voor je kan je dus ook eerder klaar zijn.
En als je langer nodig heb is dat ook mogelijk.
Ik vind dat zelf aan mijn opleiding ook erg fijn, dat ik langer bezig mag zijn.
Is niet meteen een hele hoge druk om het binnen een bepaalde periode af te hebben.

Heb je ook 1x in de zoveeltijd een klassikale les? Of is het volledige thuis studie?

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 19:24

Klopt ik kan zelf de termijn veranderen, wel fijn idee idd.

Dit is wel een volledige thuis studie.
Ben benieuwd wanneer die binnen komt. Hoop beetje eind van de week. Dan loopt de proefmaand af in mijn laatste vakantie week, dan kan ik er kogel mooi ff rustig voor gaan zitten.

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 19:27

hyawatta schreef:
Klopt ik kan zelf de termijn veranderen, wel fijn idee idd.

Dit is wel een volledige thuis studie.
Ben benieuwd wanneer die binnen komt. Hoop beetje eind van de week. Dan loopt de proefmaand af in mijn laatste vakantie week, dan kan ik er kogel mooi ff rustig voor gaan zitten.

Ja dat is inderdaad wel fijn dan!
Beter om dat nog even rustig door te kunnen nemen dan wanneer je alweer aan de gang bent ook.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 19:38

Echt hilarisch... Als je wat langer over je thuisstudie doet, kan het dus zomaar zijn dat je examinator niet meer weet hoe het werkt :D Of ik een foto kon maken van de Proeve boekjes waar ik mee werk. Anderzijds denkt hij wel heel actief mee en gaan we het rond breien.
VOor iedereen die een MBO opleiding doet: de Proeve is ontzettend veel werk! Gelukkig heb ik al een paar jaar werkervaring, maar als je die nog niet hebt, dan zit je echt.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 07:29

Ilja, :') Fraai is dat.. Beetje stom van de opleiding dat zij hun leraren niet goed informeren ed daarover..

Ik wacht op de uitslag van mijn, hopelijk een na laatste, examen, duurt lang!! Naja, pas 2 weken :') Maar duurt lang, ik wil weten of ik het heb gehaald of niet.

Als ik het heb gehaald kan ik weer een proeve doen, nog 2 stage opdrachten en stage begeleider moet ze even tekenen en dan door naar het laatste.
Tenminste, zo hoop ik dat het gaat.
Stage begeleider/werkgever doet gelukkig tot niet moeilijk of het invullen ;)

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 07:58

Verspreid jij je proeven? Ik moet ze allemaal aan het eind doen.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 08:02

Allemaal tegelijk?

Ik mag ze pas plannen als ik de bijbehorende examens, twee stuks, heb gehaald. Mijn stage opdrachten heb afgerond, een POP heb gemaakt en andere formulieren heb ingevuld (uitvoeringsformulier en weet ik wat allemaal).

Maar wel gewoon wanneer ik dat wil :j

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 08:18

Ik heb inderdaad alle examens al gedaa en mijn stage helemaal afgerond.
Ik heb vier boekjes voor de Proeve en moet alle opdrachten daar uit maken. Dan.volgt een eind gesprek en moet ik nog een verslag over de hele studie schrijven.
En dit moet allemaal klaar zijn voor 31 december ik geloof iets van 19 proeve opdrachten.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 09:26

Opleiding is gister binnen gekomen. Ziet er best pittig uit haha. Komende maand maar eens goed voor gaan zitten, ben benieuwd.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 09:29

Zijn die proeve niet gewoon de stage opdrachten? :+ Even kijken of ik dat ook heb dan haha

hyawatta: Spannend! :D

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 09:37

Nee, de Proeve komt na de stagr

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 10:59

Heb even in mijn stagemap gekeken en bij mijn zijn de proeve dus wel gewoon de stage opdrachten.
Na mijn stage komen er nog wel 2 mensen van de LOI langs die mijn gaan bestuderen en beoordelen op mijn werk :+

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 11:19

Bofkont. Ik moest 42 stageverslagen schrijven en dan nu nog de Proeve.

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 14:10

Ilja000 schreef:
Bofkont. Ik moest 42 stageverslagen schrijven en dan nu nog de Proeve.

even serieus 42 8)7
dat is echt heel veel

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 14:14

Dat is het ook. En dan nog.zeker 19 opdrachten in de Proeve. En als toetje een.verslag over alle verslagen.

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 14:31

Mag ik me ook bij jullie melden?
Ik ben Ella, 24 jaar en ben begonnen aan de opleiding vakbekwaam dierverzorger bij de LOI. Ben helaas nog steeds bezig met mijn eerste vak terwijl ik hoopte toch wel al wat verder te zijn nu. Hopelijk geeft dit topic me wat meer stok achter de deur. Ik heb vooral moeite om de lange Lappen tekst in mijn hoofd te krijgen en werk nu via een samenvatting van stuvia. Het vak waar ik nu mee bezig ben is anatomie, fysiologie, pathologie en meteen het pittigste vak van de opleiding.
Hopelijk kan ik hier wat tips krijgen om de stof in mijn hoofd te krijgen.