Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

chanel1985 schreef:Kahawa schreef:
Misschien kun jij een keer langs de arbo arts voor al je vragen waar gewone stervelingen zoals werknemers en werkgevers geen oordeel over mogen vellen?
Nou als je serieuze slaapproblemen hebt die je functioneren belemmeren en je zoekt er geen hulp voor is dat wel twijfelachtig denk ik. Maar dat is puur een loze kennisloze aanname van mijn kant.
Ga jij tegen een baby zeggen dat hij moet slapen s nachts?
Ik snap dat je er een probleem van maakt als iemand zich sowieso al snel ziek meldt, maar dat is hier niet van toepassing. Bienotje schreef:Zo. Heel wat meningen zie ik al.
Ik denk ook in deze dat 'ziekmelden' niet de juiste keus was. In die zin: je hebt vrij gekregen en dat vind ik terecht vd directeur dat ie je niet verplichtte te moeten komen.
Dat je die dag er niet was is probleem ook niet denk ik. Daar is begrip voor.
Enige is nu of ziekmelden aan de orde is of het ten koste gaat van je verlof. En heel eerlijk? Wat is het je waard om moeilijk te doen over die dag die je werk als verlof ziet.. het is grijs gebied hoor. Natuurlijk ben je er ziek van. Maar wil je echt zo steggelen over een dag absent of dat nu ziek of verlof geschreven wordt. Eerlijk, dat zal je werkrelatie zeker niet ten goede komen. Of het nu terecht is volgens jezelf of niet. 1 dag, laat gaan. Vertel je werkgever dat je niet kon functioneren en als het ten koste van vrij moet ipv ziek. Prima toch, alsof dat het grootste is waar je nu mee zit..
verootjoo schreef:Wat ik me trouwens even afvraag nav dit topic; in België moet je dus blijkbaar naar een arts voor je je ziek wilt melden. Maar moet je daar dan echt langs, of gaat dat via de telefoon? Als ik me ziek ga melden ben ik over het algemeen niet echt in staat om in de auto naar de HA te rijden
En hoe bepaalt de arts dan of je ziek genoeg bent voor een ziekmelding? En keuren ze die ook wel eens af?
Ik vind het wel ee goede regeling, want het is wel meer een drempel om je ziek te melden en voorkomt te gemakkelijke ziekmelding

Bienotje schreef:Tja. Weet je. Dan ga je de discussie toch aan en op je strepen staan als je het wil verantwoordsn dat je slecht hebt geslapen en je ziek was van verdriet dus ze het echt als ziek moeten beschouwen.simpel als dat.
fransje23 schreef:Bienotje schreef:Tja. Weet je. Dan ga je de discussie toch aan en op je strepen staan als je het wil verantwoordsn dat je slecht hebt geslapen en je ziek was van verdriet dus ze het echt als ziek moeten beschouwen.simpel als dat.
Die discussie hoef ik niet meer aangegaan want ik heb allang de excuses van HRM gehad en mijn uren op ziek mogen boeken.![]()
Wat is er overigens mis om bij een werkgever aan te geven hoe het wettelijk zit?
elenaMM77 schreef:daar heeft hij zijn juridische medewerker en HRM voor fransje.
als je de uren al ziek hebt gekregen,
waarom zou je dan nog met een belerend vingertje willen zwaaien?
waarschijnlijk heeft hij het door HRM laten beoordelen, heeft de terugkoppeling gehad en afgetekend. einde verhaal toch?
Bienotje schreef:Mag ik me dan ook ziek melden nav een slechte nacht om weer ik wat voor reden? Goed te weten.
Rest me alleen de vraag wat je met je topic hier nog wil bereiken qua gelijk.
elenaMM77 schreef:met name migraine, kun je heeeeeeeeeel goed aan iemand zien. meesten kunnen bijna geen licht meer verdragen, lopen heel moeizaam, of in geval van clusterhoofdpijn worden juist heel drentelig en rusteloos. daarnaast wordt je minder goed aanspreekbaar en reageert trager omdat de stem voor je gevoel langzamer doordringt, je hersenen wel iets beters te doen hebben dan de informatie verwerken en met een antwoord komen.
Een echt goede hoofdpijn laat zich prima aanzien.
verootjoo schreef:Wat ik me trouwens even afvraag nav dit topic; in België moet je dus blijkbaar naar een arts voor je je ziek wilt melden. Maar moet je daar dan echt langs, of gaat dat via de telefoon? Als ik me ziek ga melden ben ik over het algemeen niet echt in staat om in de auto naar de HA te rijden
En hoe bepaalt de arts dan of je ziek genoeg bent voor een ziekmelding? En keuren ze die ook wel eens af?
Ik vind het wel ee goede regeling, want het is wel meer een drempel om je ziek te melden en voorkomt te gemakkelijke ziekmelding