VWO 5 ~ 2016/2017

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Talindos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 18:47

Wij hebben sinds dit jaar scan kluisjes gelukkig alleen voor de onderbouw!
Dus ik heb een normale. En vandaag zag in die kluisjes en er is een scan ding voor twee rijen van zo'n 40 kluisjes naast elkaar!!! Dus zeker meer als 60 kluisjes moeten met een scanner doen!!!

Ik vind het persoonlijk een heel slecht systeem.

Dat is inderdaad heel vervelend enamodara.

Succes Quanneh, klinkt niet leuk.

Hoi Pacific! Wat jammer dat je paarden weg gaan.
Neem aan door dat je andere dingen wil doen?

Pacific

Re: VWO 5 ~ 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 18:53

Scankluisjes :o? Nog nooit van gehoord, hoe werkt dat?
De pony's verkoop ik niet zo zeer omdat ik andere dingen wil gaan doen, dan wel omdat ik het vorig jaar gewoon niet trok naast school, werk en ook af en toe inderdaad wel eens 'echt' willen sporten, of iets leuks doen in het weekend. Geen leuke beslissing, maar het beste voor zowel de beestjes als mij.

Kimara_00

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 19:08

Welkom Lotje :)

Wij hebben inderdaad ook vanaf de tweede klas t/m je laatste jaar hetzelfde kluisje. Ik heb helaas ook het op een na onderste kluisje.. En dan ook nog is op een hoek op een drukke plek, waar ik dan op m'n knieën moet zitten, ik krijg dus maar al te vaak (half)vallende mensen over me heen of tassen tegen m'n hoofd aan.. -O-
Ik heb ook nog nooit van scankluisjes gehoord?

Sterkte Yael!

Yanick, ik zou het echt niet fijn vinden als ik geen kluisje zou hebben omdat de school er te weinig heeft..

Guusje ik snap dat je daar niet blij mee bent.. Met je kluisje niet, maar al helemaal niet dat je vriendinnen in de andere klas zitten..

Ik weet ook van de nieuwe mensen in onze klas hun namen niet, wij hebben ook geen voorstelrondje gedaan ofzo. Waarschijnlijk komt dat nog wel, bij nieuwe leraren die zich ook nog moeten voorstellen.

Ik weet sinds vandaag ook mijn rooster:
Maandag 8.15 - 15.15
Dinsdag 8.15 - 14.10 met 1 tussenuur
Woensdag 8.15 - 15.15 of 16.05 (ligt eraan of we rekenen hebben, dat hebben we vgm niet het hele jaar lang) met 1 tussenuur
Donderdag 8.15 - 16.05
Vrijdag 9.05 - 16.05 met 1 tussenuur

In totaal 3 tussenuren, dat valt dus mee. Ik ben alleen niet zo blij dat ik vrijdag om 16.05 uit ben, normaal heb ik dan les om 17.00. A.s. vrijdag is dat toevallig om 18.00, hopelijk blijft dat zo..

Poek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 20:11

Ik heb vandaag ook introductie gehad , nutteloos is dat zeg..

Talindos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 20:45

Jammer Gerbrich, was een verzorger geen optie?

Wel fijn dat je er een al verkocht hebt? Gaat het verkopen een beetje makkelijk?

Met een scankluisje bedoel ik een kluisje die je niet meer met een sleutel opent maar met een pasje wat je ergens tegen een scanner aan houdt. En dat is niet praktisch want vaak zijn er veel te weinig scanners voor veel te veel kluisjes en nu is het ook nog vaak zo dat je kluisje maar een paar seconden open blijft nadat je je pasje gescand hebt.

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 21:00

Ik heb verzorgsters gehad, maar ze zijn wat schaars hier in de omgeving, als het om shetlandertjes gaat. Daarnaast vind ik het gewoon te duur voor 1 à 2 keer in de week een bezoekje en verder de verzorgster.
Het verkopen gaat, mijn merrie is lastiger vanwege onderbeet dus die staat hier nog.

Wat een mega onhandig systeem :=

Talindos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 21:08

Ja heel onhandig.

Dat is vervelend. Is het dan een groot probleem?

Frankaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 21:23

Scankluisjes klinkt als een erg onhandig systeem, scholen hebben soms echt van die belachelijke ideeën. Wij hebben nu telefoontassen??? Begin van de les moet je je mobiel in een vakje doen en dan krijg je hem pas aan het einde van de les weer terug. Erg onhandig, ik luister graag muziek tijdens de les of met antwoorden zoeken ofzo. Ook hebben we een nieuwe bel, die klinkt een beetje alsof je net een mail binnen hebt gekregen :'). Slaat echt compleet nergens op.
Jammer Gerbrich, maarja als je de keuze zelf hebt gemaakt snap ik het ook wel. Soms denk ik ook weleens "waarom rij ik eigenlijk nog paard", want ja hebt is best doelloos :+.
Ziet er niet echt uit als een fijn rooster Kimara, je moet wel steeds tot laat zeg. Wel beter van de tussenuren.

Talindos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 21:42

Zo kan je over alles denken.

Frankaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 21:47

Klopt zeker, je moet gewoon niet te lang stil staan bij dat soort dingen.

Blue_Berry

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 21:58

Ik heb ook een scankluisje, suuuper hinderlijk :Y) echt, wie dat heeft bedacht.. ik begin maandag met school maar heb nog totaal geen rooster of enige info over de eerste schooldag.

Ook zijn mijn boeken kwijt O:) ze zouden bezorgd worden door PostNL vandaag. Kom ik thuis en staat er heel leuk bezorgd op de site maar er is de hele middag niemand thuis geweest? Alle buren afgeweest, gebeld naar post nl en van dijk, 'ja op dit moment zijn we uw pakketje kwijt, we gaan zo spoedig mogelijk opzoek en u hoort van ons binnen 36 uur'
Nouja, ik zie het allemaal wel..

Hoe combineren jullie de paarden met school? Vorig jaar na mijn examen mijn paard gekocht dus dit word het eerste schooljaar dat ik een eigen paard moet combineren met school. Dus als iemand nog tips heeft? :o

Poek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 07:01

Wij hebben niet eens een bel op school :') Scankluisjes en je mobiel inleveren voor de les lijkt me heel onhandig..

Ik combineer Romy met school door te plannen, maar Romy is niet mijn eigen pony dus ik hoef er niet dagelijks naar toe. Goed plannen wanneer je gaat en zo veel mogelijk je huiswerk op school maken of er op vooruit lopen. Ook als je thuis bent niet eerst even netflix kijken oid, maar echt meteen je huiswerk maken en dan pas iets anders doen.

RoronaZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 07:21

Ik heb ook spankluisjes, maar ik vind het wel handig. Ik zit op de 2de verdieping en er zitten niet zoveel mensen op een blok.
Vandaag mijn eerste echte lesdag en ik heb er totaal geen zin in |(

Poek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 07:55

Ik begrijp je helemaal Sanne, dit is ook mijn eerste lesdag. Ook meteen de langste dag van de week ;(

Talindos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 08:00

Spannend blueberry, leuk dat je een eiegn paard hebt gekregen!

Vorige jaren kon ik het heel makkelijk met school leren omdat als ik teveel huiswerk had ik vaak noet hoefde te gaan. Heb het geluk dat mijn hele gezin veel met paarden bezig is. En twee van onze paarden lopen om de dag twee keer per dag. Dus de ene dag de een en de andere dag de ander twee keer dus als ik of mijn zusje niet kan door schoolwerk rijden we gewoon het paard wat maar een keer zou lopen die dag en rijdt het andere paard ook maar een keer.

Moet je ver fietsen naar je school en naar je paard.

Blue_Berry

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 08:13

School is 7/8 minuutjes en stal is 20/25 minuten fietsen. Ben van plan om veel huiswerk op school te doen en voor de rest maar een beetje kijken wat werkt en niet. Mocht ik het nou echt niet redden is een bijrijder misschien een optie maar daar begin ik liever niet aan, mits geen andere optie

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 10:06

Al die maatregelen op school lijkt mij echt supervervelend, gelukkig hebben wij (nog) geen scankluisjes. En telefoon inleveren zeker niet, want wij moeten in de les juist steeds vaker dingen met onze telefoon doen.

Ik deed Oreo vorig jaar afgepast aan mijn rooster. Op maandag en donderdag was ik pas om vijf uur thuis, dus dan deed mijn verzorgster hem. De rest van de dagen deed ik hem zelf. Ook inderdaad je huiswerk zoveel mogelijk in je tussenuren proberen te maken, dan hoef je thuis minder te doen en kan je sneller naar je paard. Ik ontspande wel eerst even een halfuurtje als ik thuiskwam, behalve als ik les had, dan schoot ik wel op.

Succes Sanne en Joëlle!

Blueberry, het is echt wel fijn om een bijrijder/verzorgster te hebben hoor. Ik heb een tijdje een bijrijder en verzorgster gehad, en nu alleen verzorgster. Een bijrijder is vooral fijn, als die je paard wat beter kan rijden dan jij. Dan voelt dat heel fijn. Maar je moet natuurlijk ook naar je rooster kijken. Wat was dat ook alweer?

flare

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 11:01

Bijrijder is zeker wel handig :) Zou het echt overwegen mocht je een beetje in de knel raken wat tijd betreft. Verder inderdaad goed plannen met je rooster, dan lukt het wel denk ik.

Hier ook scankluisjes, vorig jaar had ik een hele fijne, dat was een soort los blok tegenover een lokaal, waarvoor nog tafels stonden om huiswerk te maken ofzo. Meestal was het daar heel rustig, vergeleken met op de gang waar iedereen ineens tegelijk is haha. Had alleen begin van het jaar geen kluisje gekregen dus moest weer ff aan de bel trekken :+

Wow sommige wonen dichtbij, lijkt me best wel chill :D Aan de andere kant is het wel altijd fijn om ff te fietsen vind ik, hier ong. 40/45 minuten ofzo.

Talindos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 11:03

Op wat voor stal staat je paard? Bij ons kun je aan de stal vragen of je paard los gegooid kan worden. Ook kun je je paard laten rijden of laten longeren.

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 13:21

Hoe ik het de afgelopen jaren gecombineerd heb: pony's 24/7 het land opknallen en er vrede mee hebben als ze ineens eens drie weken vakantie hebben :') niet dus.

Ik heb mijn rooster ook, kon niet veel rottiger maar goed. Was te verwachten aangezien ik beide klassieke talen doe en bijna .niemand Grieks doet dus dat wordt altijd op de laatste uren gezet. Verder heb ik een dubbele agenda :roll: bio en grieks tegelijk

Talindos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 14:19

Maar opzich is af en toe vakantie voor je Lars toch prima?

In jouw geval snap ik het wel, Gerbrich. Een keer per jaar vakantie is al genoeg :P
Het liefst train ik mijn pony gewoon elke dag. Af en toe een dagje niet rijden. Dan wordt hij losgegooid en langer op de wei.

flare

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 17:58

Nou, mijn rooster heb ik.. Slechts één docent van vorig jaar (was toen mijn mentor, akdocent) heb ik nu, voor de rest allemaal nieuwe. En aangezien ik ze van vorig jaar allemaal fijn vond ben ik bang dat het gaat tegenvallen haha :+
Heb gewoon elke dag 4 uren, 8.45 tot 14.55. Alleen op maandag 2e en 4e nog niks, en donderdag 2e ook nog niet, maar moet ik dan zelf invullen denk ik. Wel raar dat nu engels niet meer met mijn stamklas is zegmaar, maar een cluster.. zit daardoor wel bij 2 vriendinnen die allebei in een andere klas zitten haha.

Blue_Berry

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 18:00

Bedankt iedereen voor de tips :D
@Kimmie
Een verzorgster lijkt me indd wel fijn! Bijrijder vind ik altijd zo lastig aangezien je iemand moet vinden die op dezelfde lijn zit qua rijden. Die dingen hetzelfde aanpakt en dat je toch een soort van dezelfde rijstijl hebt en dat het klikt enz. Wil het eerst zonder proberen maar mocht ik nou echt in de knel raken ga ik denk ik maar eens op zoek naar een verzorgster!
Rooster heb ik helaas nog niet.. Vorig jaar onwijs lekker rooster maar ik denk dat dat dit jaar anders word. Als ik die heb kan ik ook wat beter gaan plannen met werk en Escape!

@Talindos
Kleinschalige pensionstal :) hele aardige eigenaar, dus mocht ik nou niet eraan toekomen wil ze hem vast wel even losgooien! Helaas bestaat er niet echt een service daarvan ofs, dat je dat een vaste dag in de week kan laten doen.

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 18:36

Die service bestaat nóg niet <<) misschien kunnen jullie als het nodig is wel wat afspreken.

*\o/* ik heb gym met vriendinnen, niet alleen, hallelujah

Renske4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 19:28

Hee Gerbrich! Wat voor sport, taalcurus en muziek wil je gaan doen/spelen?

Oh man.. gelukkig hebben wij geen scankluisjes. Lijkt me heel naar, vooral met dat tijdslimiet! Ooit deed onze school ook aan mobieltjes inleveren. Nadruk op ooit.

Kimara ik voel je... altijd het zelfde kluisje en dan ook nog eens (bijna) onderaan. Je rooster ziet er wel fijn uit alleen jammer dat je vrijdag nog zo lang door moet gaan.

Hahaha wauw, boeken verloren. Achjaa, als het nog lang duurt heb je de eerste paar dagen wel een lekkere lichte tas :))

Hahaha beter Gerbrich!