Afstuderen in 2017

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 18:02

Domi_94 schreef:
Hoe sluiten jullie eigenlijk het afstuderen af? Met een presentatie of iets anders?
Bij mijn studie zal een eindgesprek plaatsvinden met de docenten en iemand uit de praktijk (dit is niet de begeleider van het bedrijf). Tijdens dit gesprek stellen zij vragen en de afstudeerder geeft antwoord.

Ik sluit mijn master af door een eindgesprek op mijn stage. Normaal gesproken loop je eerst stage en dan scriptie (maar ik doe het andersom) en dan sluit je het af met een presentatie van je scriptie. Op het hbo heb ik het afgesloten met een (behoorlijk pittig := ) assessmentgesprek met twee docenten. Zij zagen je door over je ontwikkeling en visie.

Fijn dat je bij je stage mag blijven Simoon! :)
xLiez, ik reflecteerde altijd volgens de STARRT methode. Vond ik in het begin altijd wel prettig om een beetje leidraad te hebben. Inmiddels hou ik dit wat losser aan en heb ik er meer mijn eigen manier van gemaakt. :) De opbouw hierin vind ik wel prettig.

Mijn scriptie is beoordeeld met een 7. :D Dik tevreden mee. Maandag presenteren en dan zit dit onderdeel erop! *\o/* Nog een dikke week en dan begint mijn stage, daar heb ik superveel zin in!

ryukapple

Re: Afstuderen in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 18:35

Hier komt het einde van mijn bachelor in zicht. Nog 36pt en ik ben klaar. Ben nu bezig met mijn laatste minor vak en dan moet ik nog 2 verplichte vakken 2 vrije vakken en mijn thesis. Zie wel tegen mijn thesis op maar het moet goedkomen met mijn minor veel oefening gehad. Verder ben ik heel blij dat ik hierna mijn master nog kan doen want geen idee wat ik met deze studie wil gaan doen

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 13:32

Nou, ik ben weer zeer gelukkig. Zojuist te horen gekregen dat ik m'n laatste tentamen ever volledig verknalt heb en ik dus ga uitlopen met afstuderen. (Ga het nooit redden het te herkansen tijdens m'n afstuderen). Fijn, heel fijn.

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 15:36

Ah nee, wat vervelend courses :(:)
Morgen begin ik met de stage en ik heb zo'n raar onderbuikgevoel dat dit een groot fiasco gaat worden

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 18:43

Aah wat vervelend courses!
Domi, komt vast wel goed!

Ik ben gisteren op mijn nieuwe stage begonnen en heb echt een goede indruk :)
Ben wel bang voor mijn afstudeeropdracht maar ze gaan me daar wel goed bij begeleiden gaven ze aan :)

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 10:46

Ah vervelend Courses!!

Ik ben dinsdag begonnen met mijn stage, heb ook een goede indruk gekregen. Ga gemiddeld 1 a 2 dagen in de week naar het bedrijf, de dagen zijn wisselend want dat ligt een beetje aan de afspraken waar ik mee naar toe ga! Gisteren al leuke afspraken gehad :) Vandaag & morgen een dagje thuiswerken.

Ze waren gelukkig erg positief over mijn startdocument dus die heb ik direct ingeleverd bij mijn begeleider van school ! Nu hopen op een 'go' :D

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 14:43

Ik ben ondertussen ook bezig met het startdocument, maar het is allemaal nog zo vaag dat ik niet echt weet wat ik nou precies erin moet zetten :+ Er is wel een handleiding voor maar dan staan er allerlei punten die 'erin moeten' en onderaan staat 'maar praat het niet vol, bespreek alleen de voor jou relevante punten' .... :+

Dat tentamen blijft wel echt een grote baalactie. Heb waarschijnlijk voor de rest alles met vlag en wimpel gehaald (gemiddeld een 8.5 ....) en dan haal je een 4.8 voor zo'n tentamen. Top :+

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 17:34

Hallo allemaal, mag ik mij ook melden hier? :D Ik ben nu bezig met het voorbereiden van mijn afstudeeropdracht en hoop dus dit schooljaar nog af te studeren :)

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 19:16

Welkom piekosjj
V_eraa, wat fijn dat je zo enthousiast bent over je stageplaats :)

Ik heb inmiddels twee dagen er op zitten en mijn plan van aanpak 'af' (nu afwachten op de feedback van mijn afstudeerbegeleider en 'm dan naar school mailen). Het stagebedrijf is super leuk en gezellig

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-17 22:17

Scriptie behaald met een 8!!! :)) Dus alleen nog een minor en dan zit het erop

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 23:55

Wow, netjes! Gefeliciteerd. De minor komt vast goed :) er is nu zeker wel een hele last van je schouders gevallen?

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-17 00:29

De hele dag met een grote grijns gelopen. Inderdaad, het voelt heerlijk! Even geen stress (of in ieder geval veel minder) en iets echt afgesloten hebben!

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 01:01

Zo, netjes Carolien! Kan me inderdaad voorstellen dat dat een fijn gevoel is. Is bij jouw opleiding de scriptie niet het laatste onderdeel?

Ik ga morgen voor het eerst naar het bedrijf waar ik mijn afstudeer opdracht ga doen, toch best wel spannend %)

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-17 12:38

Normaal wel, maar ik heb het omgedraaid. Dus eerst scriptie en dan minor (stel dat je de eerste kans niet hebt gehaald, dan kan je het in februari weer inleveren, dus minder kans op studievertraging) en voor mezelf is dat ook prettiger, omdat ik na de zomer altijd meer energie heb dan het tweede half jaar.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 17:32

Morgen is het zover, de start van het laatste onderdeel van m'n studie :+ Spannend! Iemand nog tips? :Y)

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 18:03

Try not to die :')

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 18:22

Saskiaa_ Supergoed van je scriptie! Gefeliciteerd met je 7 :D
Domi_94 Wij moeten de thesis voor het bedrijf presenteren en volgens mij krijgen we er ook een mondeling over. Fijn dat je stagebedrijf goed bevalt!
Simoon_ Discussie schrijven is altijd lastig... Wat fijn dat je een baan hebt gevonden op je stagebedrijf zeg!!
xLiez Wij krijgen vanuit school enkele vragen die we moeten beantwoorden en er wordt ook verwacht dat we "lastige" situaties beschrijven via de STAR methode :j
Courses Balen zo'n tegenslag van je tentamen. Succes morgen!! Heb helaas geen tips voor je :)
Piekosjj Welkom!!
CarolienR Whoehoe een 8 *\o/* Netjes! Gefeliciteerd :D Succes met je minor :D
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nou ik kan officieel niet meer afstuderen dit schooljaar. Hopelijk lukt het voor eind 2017 nog...
Wij moeten dus 15 juni onze eerste draft versie van het onderzoeksverslag inleveren, dat betekent 20 weken daarvoor starten met je onderzoeksstage. Dat was maandag 23 januari...
Nu hoop ik dat ik in maart ergens kan beginnen, maar dat wordt ook nog lastig.

Want.... Waar ga ik een onderzoek doen? Waar gaat mijn onderzoek over??? Ik weet gewoon nog niks en het is zó demotiverend -O-

Plus dat ik dus ook nog een toets moet inhalen die echt vét moeilijk is -O-
Daarbij komt ook nog eens dat ik het totaal níet kan vinden met mijn mentor op school, dat maakt het ook nog eens superlastig om iets te vinden. Ik zit gewoon niet graag met haar in 1 kamertje om het over een thesis te hebben ofzo... Heb al wel gevraagd of er geschoven kan worden met de mentors (mentoren?).

Ik zit ook enorm in dubio. Of ik pak tot aan de zomervakantie de tijd om alles wat ik nog moet inhalen, in te halen + veel te werken zodat ik toch een buffer kan opbouwen, zodat ik na de zomervakantie vol frisse moed mijn thesis in kan gaan. Of ik ga er toch voor zorgen zo snel mogelijk aan mijn thesis te beginnen, alleen ben ik bang dat het dan met die toetsen niet gaat lukken.
Het probleem is alleen dat ik niet zo veel geld heb.. Dus nóg een jaar collegegeld word nog meer lenen... Ik heb al een jaar vertraging namelijk en vanaf september ook geen studenten reisproduct meer..

Simoon__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 09:51

Ik zit in mijn laatste week en ben met mijn discussie bezig met de betrouwbaarheid en validiteit. Iemand van jullie die hier even bij kan meekijken? Ik kom er zelf niet helemaal uit en begeleiders geven commentaar waar je net niets aan hebt. Ik heb een kwalitatief onderzoek...

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-17 11:05

Ik wil wel meekijken :) Stuur wel even mijn emailadres via pb.

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 19:20

Ik wil er ook wel even naar kijken :)

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-17 20:15

:PB You've got mail

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 20:16

Marjoow, wat balen zeg... Erg demotiverend zo inderdaad!
Heb je nog veel vakken openstaan? Bij ons op school hebben we ook de eis dat je überhaupt pas bij X behaalde studiepunten mag starten.

Misschien is het een idee om dan te gaan voor een bedrijf dat dicht bij je in de buurt is? Dan hoef je ook niet (veel) te reizen of kun je het misschien zelfs wel fietsen ;)

Ik ben inmiddels begonnen en ben al een aardig eindje op weg met de grove versie van het plan van aanpak. Hoe is jullie ervaring daarmee? Werd die van jullie snel goedgekeurd?

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 20:28

Marjolein, Tom Wiggers vertelde ons vorige week dat je het geld deels terug krijgt als je niet een extra vol jaar studeert, dus dat is al een kleine zorg minder eventueel. Ook zijn die weeknummers ook niet heel exact, er is geen enkele harde deadline behalve van de final draft/uiteindelijke eindproduct; dus de 18 maart/1juni deadline of diegene van een maand later. Ik ben ook vorige week pas met mijn proposal begonnen en veel van de andere ELS dames ook. Ik ben van plan om mijn proposal eind volgende week af te hebben. Wat betreft onderwerp; al eens op blackboard rond gekeken? Ook hebben wij voor de paarden een FB groep waar op stages/thesis' worden aangeboden, wellicht hebben jullie dat voor AAS/LS ook wel :j

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 22:36

Dat is het juist, ik heb amper iets open staan. Het is alleen 1 zeer moeilijke toets die ik al 2x heb gedaan... Verder alleen nog Engels en Duits maar dat is een piece of cake.

Piekosjj, Nee voor ons staan er nou niet echt onderwerpen op BB waarvan ik denk. Yay... En een FB groep hebben wij niet.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 21:41

En wie word er hartstikke ziek in d'r eerste week van stage ...... /steekt hand op

Hele middag al op bed in de hoop dat het weg trekt met ibuproven en noem het op, wat een feestje dit ^)