Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
lizy29 schreef:Bruintje ik kreeg steeds meer het gevoel dat jij vind dat je ondergewaard word. Misschien moet je daar wat mee doen in plaats van andere inzichten gelijk afschieten.
bruintje123 schreef:lizy29 schreef:Bruintje ik kreeg steeds meer het gevoel dat jij vind dat je ondergewaard word. Misschien moet je daar wat mee doen in plaats van andere inzichten gelijk afschieten.
??
Ik werk niet als vuilnisman, niet als tomaten plukker, niet in een fabriek.
Dus ik voel me totaal niet aangesproken daarin.
Ik vind wel dat teveel mensen op deze mensen neer kijken.
En ja dat laat ik weten!
bruintje123 schreef:Nee hoor. Dat is wat de maatschappij doet.
Misschien jij niet. Veel wel.
Dat zie je aan de lonen.
Aan de manier hoe gemakkelijk inwisselbaar ze worden misbruikt.
Bouw maar eens wat op in hun plaats.
Ik geef het je te doen.
lizy29 schreef:Maar ja er zit verschil in beloning en dat heeft alles te maken met verantwoordelijkheid en risico.
Shadow0 schreef:lizy29 schreef:Maar ja er zit verschil in beloning en dat heeft alles te maken met verantwoordelijkheid en risico.
Nee, dat is simpelweg niet waar. In principe draagt geen enkele Nederlandse werknemer financieel risico, het fysieke risico is bij een aantal lagerbetaalde functies een stuk hoger dan bij kantoorbanen, en de morele verantwoordelijkheid (laat staan de gevoelde morele verantwoordelijkheid) staat geheel los van het salaris. Een leerkracht of een politieagent hebben een hoge morele verantwoordelijkheid, maar hun managers ontvangen meer salaris voor minder uren en werk waarvan het nut op z'n minst twijfelachtig is.
lizy29 schreef:De fysieke veiligheid van mijn personeel is wel degelijk mijn risico.
Citaat:Ik ben verantwoordelijk voor het goed lopen van het bedrijf zodat iedereen zijn/haar baan kan houden en niet in de WW terecht komt en daardoor er financieel flink op achteruit gaat.
bruintje123 schreef:Dikke pluim voor jou!
Een ander kennis. Goed opgeleide accountant werd aangenomen bij een bedrijf waar het wat minder ging in de crisis.
Hij moest daar eens dingen gaan veranderen.
Hij is er na twee maanden mee gestopt en wilde zich totaal distantiëren van wat daar als normaal werd beschouwd.
Beetje vergelijkbaars met wat kinke schrijft.