Diergeneeskunde Loting 2016-2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Cathalijne

Re: Diergeneeskunde Loting 2016-2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 13:58

Ja, dan doe je sowieso nog met de loting mee.

Akires1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 16:37

Oh, gelukkig.
Succes ermee!

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 18:44

Ah bij ons ging het anders. Wij kregen een brief met ja of nee.
Verder was bij ons een tweede gesprek een twijfelgeval, wanneer je dus nog een keer mocht komen twijfelde ze aan je. Ik mocht namelijk ook nog een keer terugkomen, ik kreeg toen echt precies hetzelfde gesprek als de tweede keer. De tweede keer ging daarom natuurlijk ook veel beter.

Gups

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 19:42

hafjelinger schreef:
Verder was bij ons een tweede gesprek een twijfelgeval, wanneer je dus nog een keer mocht komen twijfelde ze aan je. Ik mocht namelijk ook nog een keer terugkomen, ik kreeg toen echt precies hetzelfde gesprek als de tweede keer. De tweede keer ging daarom natuurlijk ook veel beter.

Wat hadden jullie toen anders dan? Bij ons is een tweede gesprek ook dat ze aan je twijfelen, maar daarvoor kon je gisteren gebeld worden, en dat is (gelukkig) niet gebeurd :D

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 20:03

Gups schreef:
hafjelinger schreef:

Wat hadden jullie toen anders dan? Bij ons is een tweede gesprek ook dat ze aan je twijfelen, maar daarvoor kon je gisteren gebeld worden, en dat is (gelukkig) niet gebeurd :D

Oh op die fiets. Dat had ik niet helemaal begrepen.

Akires1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 23:01

Wij zijn vandaag met onze zoon op de open dag in Antwerpen geweest.
Erg leuke voorlichting gehad, met een realistisch beeld van de zwaarte van de studie.
Dus mocht de loting niet lukken...

Rutgermyhero

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 01:30

Jaaa ik loot ook mee voor Diergeneeskunde in Utrecht dit jaar! :) Mocht ik uitgeloot worden, dan ga ik naar Antwerpen. De studie lijkt me wel veel leuker in Utrecht dus ik hoop dat ik gewoon word ingeloot haha! :D

Rutgermyhero

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 01:33

xKimss schreef:
Klopt het dat je pas vanaf Juli in Antwerpen inschrijven? Vergeleken met alle opleidingen in Nederland is het zo laat, en het is zo stom als achteraf blijkt dat je toch al eerder had moeten inschrijven. :+

Ja dat klopt! Antwerpen is ook mijn plan B en ik heb al wel een voorinschrijving gedaan. Hiermee kun je je dan definitief inschrijven in geval van uitloting als je persoonlijk naar België komt!

Gups

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 16:56

Is het trouwens ook zo dat als je zakt voor je VWO, dat je dan alsnog naar Antwerpen kan, dmv een toets? Of heb ik dat helemaal verkeerd (ik geloof dat ik dat ooit ergens gelezen heb)?

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 17:52

Gups schreef:
Is het trouwens ook zo dat als je zakt voor je VWO, dat je dan alsnog naar Antwerpen kan, dmv een toets? Of heb ik dat helemaal verkeerd (ik geloof dat ik dat ooit ergens gelezen heb)?

Nee, je heby toch minimaal een HBO propedeuse nodig. VWO certificaten zijn niet nodig voor Antwerpen. Maar je zult wel je VWO moeten hebben anders :)

xKim97

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 08:39

@rutgermyhero Voorinschrijven kon zeker op de open dag, of kan dat ook online oid?

Rutgermyhero

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 09:16

xKimss schreef:
@rutgermyhero Voorinschrijven kon zeker op de open dag, of kan dat ook online oid?

Nee hoor! Gewoon op de website :) Je zit helemaal nergens aan vast tot je je definitief inschrijft.

mdehaan26

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 12:18

Ik vond antwerpen echt heel erg tegenvallen. Uit de infosessie kwam heel duidelijk naar voren dat zelfs als je VWO gedaan hebt in Nederland de opleiding vrijwel niet haalbaar is. Dat het verschil zo groot is, ik ben er eerlijk gezegd heel erg van geschrokken en aan het kijken naar een plan C. Want de loting Utrecht is vrijwel niet haalbaar en Antwerpen valt voor mij persoonlijk nu echt af.

Rutgermyhero

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 12:40

mdehaan26 schreef:
Ik vond antwerpen echt heel erg tegenvallen. Uit de infosessie kwam heel duidelijk naar voren dat zelfs als je VWO gedaan hebt in Nederland de opleiding vrijwel niet haalbaar is. Dat het verschil zo groot is, ik ben er eerlijk gezegd heel erg van geschrokken en aan het kijken naar een plan C. Want de loting Utrecht is vrijwel niet haalbaar en Antwerpen valt voor mij persoonlijk nu echt af.

Gent dan?

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 13:00

Rutgermyhero schreef:
mdehaan26 schreef:

Gent dan?

Die zijn qua inhoud toch vrijwel precies hetzelfde?

Rutgermyhero

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 13:07

Hetzelfde systeem, maar elke universiteit is weer anders! Volgens mij las ik hier ook ergens in de topic dat Gent veel bezig is met verandering?

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 13:13

ze proberen je ook gewoon een beetje bang te maken hoor. als ik het eerste jaar vergelijk (ut en Ant) dan vind ik ze kwa inhoud best wel te vergelijken. Alleen het leersysteem is anders en dat moet je liggen.

Rutgermyhero

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 13:23

future_vet schreef:
ze proberen je ook gewoon een beetje bang te maken hoor. als ik het eerste jaar vergelijk (ut en Ant) dan vind ik ze kwa inhoud best wel te vergelijken. Alleen het leersysteem is anders en dat moet je liggen.

Dat zal ook wel inderdaad! Ik zie wel op tegen dat leersysteem want stampen ligt me totaal niet.. Maarja met doorzettingsvermogen kom je een eind :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 13:26

Als ik volgend jaar niet aangenomen wordt neem ik een tussenjaar en ga ik een tijd bij een sportstal/paardenarts in het buitenland werken. Daarbij nog meer aanvullende activiteiten die je motivatie onderbouwen, ik denk dat je daar meer aan hebt dan ergens anders een studie gaan doen.

Melisjeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-16 13:29

Momenteel is de decentrale selectie van de landbouwdieren wel zo dat je maar 1x decentraal mee mag doen. Weet niet of ze dat ook door gaan voeren als volgend jaar alles op selectie gaat, maar dan zou een tussenjaar dus geen zin meer hebben of niet meer 'kunnen'. Even goed in de gaten houden dus wat ze daarmee gaan doen!

Rutgermyhero

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 13:33

Resistance schreef:
Als ik volgend jaar niet aangenomen wordt neem ik een tussenjaar en ga ik een tijd bij een sportstal/paardenarts in het buitenland werken. Daarbij nog meer aanvullende activiteiten die je motivatie onderbouwen, ik denk dat je daar meer aan hebt dan ergens anders een studie gaan doen.

Diergeneeskunde in België staat erom bekend dat het doorzetten is. Ik denk dat dat wel getuigt van motivatie voor de studie! Mijn plan is het jaar daarop gewoon weer in Utrecht mee te loten, dan is er selectie. Ik neem aan dat je dan wel goed voor de dag komt als student in België! Daarnaast wil ik sowieso volgend jaar wat activiteiten doen op het gebied van diergeneeskunde, is altijd mooi meegenomen later.

Franciee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 13:09

Ze proberen je in Antwerpen inderdaad bang te maken. Dat is ook omdat er nul selectie is op wie er mag starten en ze zo alvast wat mensen willen afschrikken. Verder is het eerste jaar dus hun selectie jaar, we zijn met 120 begonnen (heeeel weinig voor Antwerpen) waarvan er nu al een hoop zijn afgevallen. Met doorzettingsvermogen kom je dr wel! Ik heb de havo gedaan en heb nu 3 vakken gehaald, terwijl al mijn vriendinnen wel vwo hebben gedaan en daarvan is er één die er meer heeft gehaald, één heeft er even veel en de andere drie minder. Dus het ligt echt aan jezelf en als je het niet ziet zitten in Antwerpen, zou ik het niet proberen want dan ga je het niet halen want het systeem is wel anders en je moet er echt voor gaan. Hard maar helaas wel waar en stiekem heeft Prof Bols (van de voorlichting) ook nog gelijk met zn op het eerste oog dramatische cijfers :') Aan de andere kant, als diergeneeskunde echt is wat je wil dan is het in Antwerpen zeker ook te halen en ik heb het erg naar mn zin :D

Akires1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 10:21

Waar ik ook wel van ophoorde was het grote verschil in het aantal vrouwelijke en mannelijke studenten (80-20%?) in Antwerpen.
Is dat verschil in Utrecht ook zo groot?

Aulaantje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 11:41

Er zijn inderdaad in Utrecht ook meer vrouwen dan mannen, maar of de verdeling precies 80/20 is durf ik niet te zeggen :)

xKim97

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 13:52

@akires1 ik heb op de open dag van Utrecht ook wel eens zo een verhouding voorbij horen komen. Ik weet niet of het 20/80 was, maar het was wel zo dat ze er een grapje over maakten dat de jongens bij dgk genoeg keus hebben als ze een vriendinnetje willen :p