Ziekmelden op tweede werkdag

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 17:23

Natuurlijk dat kan.
Maar je begint als het ware wel met een achterstand.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 17:24

Achterstanden kun je gelukkig vaak prima inhalen :j

Is het fijn beginnen? Nee. Maar soms heb je ook echt geen keuze. Ik kon ook moeilijk met spuugzak op het werk aankomen; gaf ook geen goede eerste indruk vrees ik :')
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 09-04-15 17:25, in het totaal 1 keer bewerkt

bruintje123

Re: Ziekmelden op tweede werkdag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 17:24

En soms heb je meer keuze dan je denkt. :)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 17:25

Maar er worden hier gewoon rare voor beelden naar voren gehaald. Er zijn diegene die zeggen als je ziek bent moet je thuis blijven. En er zijn er die zeggen dat sommige mensen ziek melden om lekker te niksen maar daar gaat de discussie niet over. Het gaat over ziek melden als je ziekt bent. Dus snap de toegvoegde waarde vab die voorbeelden niet die door sommige worden aangehald

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 17:26

Ben je mal, als je echt goed ziek bent ben je gewoon ziek.

Of had ik kostend door moeten brengen daar? :') of continu naar wc moeten rennen en daar vrolijk weer ee kwartier te moeten zitten ivm helse diarree; ook geen fijne indruk :')

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 17:27

nelis schreef:
Wat mij vooral heel erg opvalt is dat de oudere garde allemaal zegt , werken en de jongere garde in dit topic ziek melden?
Zit toch dan idd een verschil qua werkmentaliteit tussen deze generaties zoals een andere bokker eerder verwoordde. Ik geloof dat Maiske dat zei.

Dan is de jongere garde vast veel slimmer :+

Edit heeft niets met werkmentaliteit te maken, maar gewoon je eigen gezondheid op 1 hebben staan naast ook de gezondheid van anderen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 17:28

Maartje1990 schreef:
nelis schreef:
Wat mij vooral heel erg opvalt is dat de oudere garde allemaal zegt , werken en de jongere garde in dit topic ziek melden?
Zit toch dan idd een verschil qua werkmentaliteit tussen deze generaties zoals een andere bokker eerder verwoordde. Ik geloof dat Maiske dat zei.

Dan is de jongere garde vast veel slimmer :+

Edit heeft niets met werkmentaliteit te maken, maar gewoon je eigen gezondheid op 1 hebben staan naast ook de gezondheid van anderen

Het is maar wat je slim noemt.... ;)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 17:29

vuurneon schreef:

Of had ik kostend door moeten brengen daar? :') of continu naar wc moeten rennen en daar vrolijk weer ee kwartier te moeten zitten ivm helse diarree; ook geen fijne indruk :')

Ik heb het nog altijd over ts die zoveel hoofdpijn heeft dat ze op een fel oplichtend scherm een topic opent.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 17:30

Er is ook nog een middenweg waarbij het ook wel verstandig is om aan jezelf te denken; koste wat het koste door werken kan er ook voor zorgen dat je langer ziek blijft.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 17:30

Maartje
Als jij over de poos een stal runt kun je ook geen dag overslaan met voeren en water geven.
En net die dag gaan ze door de draad die je moet maken.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 17:31

Maartje1990 schreef:
Maar er worden hier gewoon rare voor beelden naar voren gehaald. Er zijn diegene die zeggen als je ziek bent moet je thuis blijven. En er zijn er die zeggen dat sommige mensen ziek melden om lekker te niksen maar daar gaat de discussie niet over. Het gaat over ziek melden als je ziekt bent. Dus snap de toegvoegde waarde vab die voorbeelden niet die door sommige worden aangehald

De discussie loopt inderdaad een beetje uit de hand... maar sommige mensen komen met dingen, waarop een ander dan met voorbeelden op reageert. En daardoor loopt het een beetje scheef.

Het probleem met deze discussie is dat wij, noch TS, niet kunnen inschatten hoe de werkgever zal reageren op een ziekmelding, zo aan het begin.
Een redelijke werkgever zal, denk ik, wel redelijk reageren en TS niet meteen ontslaan. Mocht TS wel kunnen verschijnen op het werk, zou ze kunnen melden dat ze niet fit is zodat ze er rekening mee kunnen houden dat ze minder goed haar werk doet.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 17:31

Misschien is het helemaal niet een "fel oplichtend scherm" en de ene hoofdpijn is de ander niet. Ofwel bij de ene maakt fel licht niet uit bij de ander wel

bruintje123

Re: Ziekmelden op tweede werkdag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 17:33

Als het scherm van de telefoon geen probleem is, is die van het werk dat ook niet :)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 17:35

bruintje123 schreef:
Maartje
Als jij over de poos een stal runt kun je ook geen dag overslaan met voeren en water geven.
En net die dag gaan ze door de draad die je moet maken.

Wat dit er nu weer toe doet vraag ik me af. Nog nooit gehoord van een electrische drinkbak of van een hele grote bak, een groot blok hooi of even iemand bellen die het voor je kan doen?! :+

Even een minuutje op je scherm kijken en een hele dag op t werk vind ii ook echt geen vergelijk. Tjonge jonge

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 17:35

Dan is de discussie, kun je werken als je ook een topic kunt openen op Bokt?

En ik vind van wel, maar dat is mijn mening.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 17:36

Ik ben er na een aantal jaar werken wel anders over gaan denken. Mijn baas stuurt je absoluut niet naar huis als ziek bent zelfs als je bijna omvalt hoor je nog wat goed dat je er gewoon bent. Vervolgens kun je altijd alle taken uitvoeren die je normaal ook doet en dat is best arbeidsintensief. Nee voortaan als ik me echt niet goed voel meld ik me liever ziek.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 17:36

bruintje123 schreef:
vuurneon schreef:

Ik heb het nog altijd over ts die zoveel hoofdpijn heeft dat ze op een fel oplichtend scherm een topic opent.

Hoe weet je dat TS een fel oplichtend scherm heeft?
Misschien ligt ze wel op bed op een laptop met ledscherm te tikken? ^)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 17:37

Die mening deel ik dus niet. Ik vind dat geen vergelijk. Even met je mobiel een post plaatsen om vervolgens die weer op t nachtkastje te leggen en weer te slapen oid vs een hele dag op t werk. Waar je dus ook nog andere kunt besmetten dat kan je via een topic niet.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 17:38

_sharonnn schreef:
Dan is de discussie, kun je werken als je ook een topic kunt openen op Bokt?

En ik vind van wel, maar dat is mijn mening.

Nee, want die 10 minuten in totaal op Bokt zijn zo zwaar?
Dat is niet te vergelijken met 8-9 uur werken en dan ook nog mentale inspanning.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 17:39

Bij de elektrische bak geloof ik wel dat je daarna geen werk meer hebt :+

Ja daar sta ik dus anders in (toch weer dat leeftijds verschil)

Ik ga niet voor hoofdpijn of griep een ander bellen. Mijn paarden mijn zorg.
Ook in de winter als de automatische bak het niet doet.
Als net die dag de grote baal op is.

En even op het schermpje kijken?
Billy heeft daar al een mooi antwoord voor gegeven.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 17:41

Citaat:
Hoe weet je dat TS een fel oplichtend scherm heeft?
Misschien ligt ze wel op bed op een laptop met ledscherm te tikken? ^)
[/quote]

Het hele topic lezen dan maar?

En sinds wanneer is led niet fel?

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 17:43

vuurneon schreef:

Op bokt bestaat ziekmelden niet. Daar ga je pas naar huis of blijf je daar als je tussen 6 planken ligt.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 17:45

Cowgirl schreef:
vuurneon schreef:

Op bokt bestaat ziekmelden niet. Daar ga je pas naar huis of blijf je daar als je tussen 6 planken ligt.

Zelf 2x baan kwijt geraakt door ziekte.
1x was bij mijn laatse hernia(notabene de 3e). ..stronteigenwijs gewoon door werken tot de boel letterlijk in mijn rug knapte. Nu 9 jaar later daar nog steeds de vruchten van plukken. Had ik mij maar ziek gemeld. Nog elke dag spijt.
2x keer in mijn proeftijd een hersenschudding opgelopen. ..dus exit.

Als ik ziek ben ben ik ziek. ..en als ik beter ben dan ben ik er weer.
Ik weet inmiddels hoe belangrijk je gezondheid is. Dat zegt niet dat ik met een verkoudheid of gekneusde vinger gelijk thuis blijf.

Maar jij noemt heel wat andere dingen op dan ts op haar tweede dag.

Daar gaat het topic toch over?
Blijf je thuis met hoofdpijn op je tweede dag. Terwijl je nog wel kunt bokken en niet zo ziek bent dat je echt niet meer twijfelt maar eerst wilt weten wat andere vinden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 17:47

Tja, ik ben van de oudere garde en ben opgevoed met het idee dat je eerst maar eens naar school/werk ging desnoods met een paar pijnstillers. Meestal ging het dan echt wel goed. En ja, als je een topic kunt typen dan kun je met een paar pijnstillers achter de kiezen het eerst echt wel proberen want als je echt ziek bent, in de zin van absoluut niet kunnen werken, dan vraag je niet eerst advies op Bokt. Daar ben je dan ook te ziek voor.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 17:48

TS heeft allang aangegeven dat het niet alleen hoofdpijn is en toch valt iedereen over dat 'alleen hoofdpijn.' Dat ze 5 meter lopen al zwaar vindt, zegt mij dat ze echt ziek is.

Denk dat TS puur geruststelling zocht. Dat je (noem even random voorbeeld) een relatie wilt uitmaken, maar niet durft. Natuurlijk kan je dan ook reacties verwachten die tegenovergestelde zeggen.