Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ineke2

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 22:36

Fromnorway: misschien bel me niet register? Heb dat nooit gehad. Heb je op internet veel ingeschreven soms of intakes bij werving en selectie bureaus gehad?

Gabbe dat is meer regel dan uitzondering helaas...

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 22:39

Gabbe schreef:
Eerste afwijzing van de 8 brieven binnen.... De vacature was al vervuld waarom staat hij dan nog op de site denk ik dan :?

Gebeurt heel erg vaak, helaas. Ik heb een maand geleden mijn contract getekend en de vacature staat nog steeds online :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 23:29

Beetje jammer is dat. Doe je moeite voor een goede brief te schrijven en dan is het gewoon echt voor niks.

Aangezien ik gisteren gestopt ben met mijn studie. Zal ik binnenkort ook moeten beginnen met solliciteren. En verder wil ik rondzien voor een nuttige thuisstudie. Maar dat is ook nog niet makkelijk. Op dit moment hou ik namelijk alle opties open qua richting die ik uit wil :+

Maar eerst even een week of 2 relaxen en tot rust komen. Lang geleden dat ik weer kan leven ipv geleefd wordt. Maar het voelt wel heel fijn! Al zal de stress vanzelf weer terugkomen als ik geen werk kan vinden komende maanden..

FromNorway

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 10:32

FromNorway schreef:
*stille meelezer meldt zich*

Even mijn spelfoutje verholpen (kon het al niet meer wijzigen helaas) :o

Ineke2 schreef:
Fromnorway: misschien bel me niet register? Heb dat nooit gehad. Heb je op internet veel ingeschreven soms of intakes bij werving en selectie bureaus gehad?

Heb me op veel vacaturesites ingeschreven, daar halen ze mijn gegevens ook steeds vandaan. Wil wel beschikbaar blijven voor 'echte' werkgevers, dus weet niet zo goed hoe ik moet vermelden dat ik door de 'zweveraars' niet meer benaderd moet worden.
Bel me niet register is meer voor reclamebureaus, maar zal eens gaan zoeken of ze hier ook iets aan kunnen doen.

Edit: dit gaat alleen om goede doelen en callcentra, niet om bedrijven.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 10:39

@FromNorway nou dan leg je de telefoon toch neer zonder op te hangen? Als je echt niet van ze af komt is dit mijn methode. Kijk ik wil best iemand gewoon NEE verkopen maar sommigen gaan gewoon te ver.

Meestal vinden zij dit zo irritant dat ze je daarna niet meer weer bellen.

ZIjn er hier nog technische mensen die een baan zoeken? Bij mij zijn ze nog op zoek naar nieuw personeel waaronder projectassistente (dat is net wat meer algemeen ipv technisch). Bij interesse stuur ik wel een linkje.

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 10:42

FromNorway: kun je niet veel aan doen vrees ik... ik werd een tijdje geleden ook benaderd door een dubieus bedrijf met mooie beloftes (Appco Group). Na een rondje googlen heb ik ze gewoon de links gemaild van Tros Radar dat dit geen zuiver bedrijf is en ik geen contact meer wens. Maar irritant is het wel ja.

Knert: succes, wel dapper dat je de gok waagt vanuit een vaste baan!

Hier weer 2 afwijzingen verder... :( Maar morgen een gesprek! :):)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 10:43

Vermeld dan alleen een email adres en geen telnr.
Ik heb mij niet klakkeloos overal op internet gezet overigens...juist om dit te voorkomen.

Wat voor werk zoek je en welke regio?

Ik heb het niet gehad zulke " zwevers" maar bij bedrijven die blijven doorzeuren terwijl ik al nee heb gezegd roep ik vaak midden in een zin " HALLO!!! Heel hard dus en daarna wat versta je niet aan het woord nee???!! "
Dan houden ze wel op :j

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 10:46

Toushie schreef:
Meraki schreef:
Hier is het linkje naar m'n sollicitatie-ding

Balen Dimple, echt balen. Da's hier precies hetzelfde, of je krijg het antwoord "we gaan voor degene met net wat meer ervaring".

Wat mij kwa tekst opvalt is het heel veel over jezelf maar niks over het bedrijf.
alleen omdat de functie aansluit?

Waarom zou je bij hun willen? Wat vragen ze wat jij zekert kan bieden? Ga iets meer in op het bedrijf en vacature zelf zou ik zeggen.

Verder tof vormgegeven en duidelijk!

Goeie! Bedankt! :j

SusanH schreef:
Ik probeer in de brief ook altijd aan te sluiten bij de vacature, en wat ze daarin aan competenties vragen. Dan geef ik uit mijn huidige werkpraktijk voorbeelden om aan te geven waarom ik vind dat ik die competentie of vaardigheid heb. Vind de vormgeving wel gaaf, daarmee zeg je wel iets over je vaardigheid als vormgever.

Dankje :)

Dimple schreef:
Super gaaf gedaan de vormgeving.
Stuur je dit standaard naar ieder bedrijf of pas je de cv aan op de vacature?

Ik zal kijken of ik ergens brief kan uploaden zodat jullie mee kunnen kijken.

Hij gaat zo naar ieder bedrijf :) als ik voor ieder bedrijf een op maat ding moet maken :') dan wordt het echt een dagtaak :))

gomir schreef:
Mooie vormgeving idd! Dan zijn mijn brieven maar saai ;)

Dankje! :) Maar ja, ik moet wel :j

FromNorway

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 10:48

Misschien is ophangen inderdaad wel de enige oplossing. Onbewust hoop ik ergens toch dat ik een toffe baan aangeboden krijg en daarom laat ik ze uitpraten.

Heb het er toch bij laten staan. Mocht er ooit eens een echt bedrijf zijn dat me wel serieus werk aan wil bieden, ze me meteen kunnen bellen. ;)

Ach, aan de andere kant, ik heb nu de meesten waarschijnlijk al gehad.. Waaronder Appco geloof ik :')

Ik zoek in regio Achterhoek een secretarieel/administratieve baan vanaf 24 uur.
Daarnaast ook druk bezig met (alweer) een brief naar de DAPS te doen. Heb ook redelijk wat aan dier-diploma's dus daar hoop ik ook ooit nog iets mee te kunnen gaan doen.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 11:09

Had gesolliciteerd bij een bedrijf, wat overigens niks geworden is.
Krijgen we gisteren ineens een "open sollicitatie" van een werknemer van het bedrijf waar ik op gereageerd had naar de functie die ik uitoefen.
Beetje apart.
Bovendien heeft ze ook totaal geen ervaring in de sector, dus wordt het zowiezo niks

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 11:10

Wat betreft die vage bureaus, daar ben ik heel kort mee.
Kortaf zijn en niet vriendelijk, dan ben je er zo vanaf.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 11:13

Goedemorgen, ik kom mij ook weer melden :)

Heeft iemand dé tip om een goeie sollicitatiebrief te maken ?

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 11:28

Gefeliciteerd Ineke :)

Hier ondertussen 6 sollicitaties verstuurd, al 3 afwijzingen binnen :(

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 11:54

WinSel schreef:
Goedemorgen, ik kom mij ook weer melden :)

Heeft iemand dé tip om een goeie sollicitatiebrief te maken ?

Ligt aan je cv en de functie waar je op solliciteerd.
Geloof dat mijn brieven opzich wel goed waren. Werd gemiddeld genomen wel 1x per 10 brieven uitgenodigd op gesprek.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 13:31

Hier ook weer een afwijzing..... Maar net ook weer een nieuwe sollicitatie weggedaan we houden vol haha!

Blingpiggy succes met je gesprek!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 14:36

Vandaag op echt een hele leuke functie als office manager in de regio gereageerd. Het zou echt super leuk zijn als ik daar wat van hoor en als dat wat zou worden.. Oef. Nou ja brief en CV zijn verzonden, nu maar afwachten .. :){ <:)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-15 17:06

Succes allemaal met de solli's! Ik hoop dat het wat oplevert.

Hier op het moment even niks nieuws. Nog wel wat lopen, maar dat is al 2 weken geleden dus ik ga er maar eens achteraan.........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 18:49

Ik heb echt DE perfecte vacature gevonden <3 En ik voldoe nog aan de eisen ook haha. Nu bezig met een mail... wil niet te lang wachten, want weet niet hoe lang de vacature al op hun site staat. De site lijkt wel actueel, vanwege info over een evenement erop die morgen is. Maar zal er maar geen gras over laten groeien. Het begin is er, nu even eten koken en dan erna er nog eens naar kijken. En mijn CV aanpassen. Daar staat mijn master op, maar ben daar mee gestopt dit semester.

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 20:24

Net weer 2 afwijzingen gehad waarvan ik er 1 gewoon echt niet kan begrijpen. Zeker weer een overvloed aan reacties met ook mensen die naadloos aansluiten op de functie eisen maar dichterbij wonen ofzo. :')
Stond ook bij dat ik niet hoefde te bellen voor de reden van afwijzing.

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 20:59

Succes iedereen!

Zou ook snel reageren idinn... ik merk dat de ECHT leuke vacatures soms maar een paar uur online staan... :(

Kyno schreef:
Net weer 2 afwijzingen gehad waarvan ik er 1 gewoon echt niet kan begrijpen. Zeker weer een overvloed aan reacties met ook mensen die naadloos aansluiten op de functie eisen maar dichterbij wonen ofzo. :')
Stond ook bij dat ik niet hoefde te bellen voor de reden van afwijzing.

Frustrerend he... :(:) Het is ook net een loterij, dat solliciteren...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 21:18

Hoe doen jullie dat trouwens met jullie sollicitatiebrief? Zetten jullie die als tekst in de mail of als bijlage in een word/pdf bestand? In Word ziet het er namelijk altijd zo netjes uit. En dan in de mail ligt het er maar net aan of ze op klein of groot formaat scherm lezen. Ik vind het dan zo lelijk overkomen?

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 21:21

Ik stuur zolang het kan altijd gewoon de brief in word mee.
Helaas kan dit niet altijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 21:25

Dus als tekst in je mail + apart nog eens als bijlage? En hoe noem je het dan? Gewoon bijlage 'sollicitatiebrief'? Ik heb iig mijn CV wel opgeslagen als pdf en bestandsnaam CV met mijn voor + achternaam erbij. Dat lijkt mij handig mochten ze de bijlages opslaan ivm terug vinden wat waarbij hoort?

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 21:27

Als er dus een mailadres bij staat word het een mail met.

Beste ,

Hierbij treft u mijn sollicitatiebrief en CV.

M. v. g

En dan voeg ik cv en brief mee.
Ik noem mijn brief vaak : sollicitatiebrief (naam) (vacature)

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 21:28

Ik heb 1 van de 3 brieven die ik wil maken gemaakt. :)
Nog twee te gaan, blijf het lastig vinden!

Idinn; ik sla ze als pdf op als motivatie brief voornaam achternaam :)