Thuisstudie, wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Carlijn101

Re: Thuisstudie, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 16:37

Hier ook aangemeld, spullen zijn nog onderweg.
Ik heb gekozen voor de 1jaars opleiding tot schuldhulpverlener.

Niveau vond ik wat vreemde, ene noemt het een opstap naar HBO de ander noemt het Post-HBO, gaat om hetzelfde certificaat/examen.

Maar hoe dan ook, als ik deze richting in ga heb ik het certificaat nodig ondanks dat ik al een HBO opleiding heb.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 16:41

Waar ga jij de opleiding volgen?

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 17:02

Leuk Renee16, waar ga je die opleiding doen? Heb zelf ook naar schuldhulpverlening zitten kijken :j

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 20:05

Ilja000 schreef:
Heb ooit wat modulen gedaan bij de Open Universiteit maar vond de examens wel heel erg pittig. Gebruik de boeken nog steeds regelmatig!

Studeer niet echt psychologie, maar ben wel veel met gedrag bezig: mbo 4 gehandicaptenzorg :)

Welke modules heb je gedaan? Ik ben bijna aan het eind van de inleiding en vind deze hele module behoorlijk pittig moet ik zeggen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 20:44

Brinta12 schreef:
Ik storm even het topic binnen :P Ik had een vraagje: heeft iemand ervaring met Online Distance Learning of MOOC (massive open online course) met internationaal erkend diploma?

ben ik ook wel benieuwd naar

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 20:49

Ik meld me ook!! :wave: ik zit momenteel met mijn boeken voor mijn neus :+

Ik volg HBO Concept & Branding aan het NTI
Reden is dat ik geen tijd had om naar school te gaan naast mijn fulltime baan en fotografie studie.

Maar ik loop ontzettend vast op 1 vak en dat is bedrijfseconomie. Mocht iemand daar bijles in geven graag :')
Als ik zoiets zoek, moet ik dat dan op de markt zetten denken jullie of kan ik daar een topic over openen?

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 22:37

EllaBellaah schreef:
Ilja000 schreef:
Heb ooit wat modulen gedaan bij de Open Universiteit maar vond de examens wel heel erg pittig. Gebruik de boeken nog steeds regelmatig!

Studeer niet echt psychologie, maar ben wel veel met gedrag bezig: mbo 4 gehandicaptenzorg :)

Welke modules heb je gedaan? Ik ben bijna aan het eind van de inleiding en vind deze hele module behoorlijk pittig moet ik zeggen.

Inleiding (examen was ontzettend pittig), klinische 1 en 2, neurologie en geschiedenis. Maar na de schrik van het eerste examen heb ik nooit meer examens gedaan :)

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 22:52

Ilja000 schreef:
Waar ga jij de opleiding volgen?

Bij het LOI, dus ik schrik wel een beetje van je berichten dat de stof niet goed op de examens aansluiten. Hopelijk valt het in deze richting mee!

Darah3 schreef:
Leuk Renee16, waar ga je die opleiding doen? Heb zelf ook naar schuldhulpverlening zitten kijken :j

Waarom heb je hier nog niet voor gekozen?

Ik heb er tot nu toe erg veel zin in, in ieder geval in de opleiding en wie weet kan ik hierin een baan vinden :).

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 23:41

Succes :) Hopelijk hebben ze de afgelopen jaren de kwaliteit verbeterd :)

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 07:37

Bizzybijtje schreef:
kelliiee1993 schreef:
Ik twijfel nog steeds over een volledige opleiding incl. stage. Maar ben bang dat het met een thuisstudie lastiger is om een stageplek te vinden en dat men het diploma wat je uiteindelijk haalt niet serieus genoeg vind en hierdoor minder snel aangenomen word.

Waarom zou het niet serieus genoeg zijn? Het toont juist een zeer hoge mate van discipline en zelfstandigheid.

Hier zat ik trouwens ook mee in het begin maar ik ben al een keer op sollicitatie geweest toen ik een andere studie (HBO Module) volgende van het NTI.
De mensen daar keken er helemaal niet vreemd van op en waren alleen maar geïnteresseerd in de module zelf en vonden het een hele mooie aanvulling.
Geen last gehad dus dat het van NTI was. Voor mijzelf ook wel prettig nu ik een volledige HBO volg.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 10:35

BIj mij op het werk vinden ze het ook super dat ik toch de opleiding kan volgen. Door mijn gezondheidsklachten kan ik niet naar school en ook bij de interne opleiding zou ik 1 dag in de week naar school moeten en opdrachten moeten doen. Nu doe ik er langer over, maar haal ik toch mijn diploma. Manager erg blij mee :)

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 11:16

renee16 schreef:
Waarom heb je hier nog niet voor gekozen?

Ik heb er tot nu toe erg veel zin in, in ieder geval in de opleiding en wie weet kan ik hierin een baan vinden :).

Omdat het niet aansluit op mijn werkervaring en huidige baan. Dan zou ik een andere richting op 'moeten' en ik ben wel tevreden met de richting die ik nu doe.
Ik zat daarom meer naar spelbegeleiding te kijken, omdat dat wel aansluit :j

Ben benieuwd hoe de opleiding je gaat bevallen!

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 10:49

Mag ik mij hier melden? Ik wil een opleiding gaan volgen via het NTI. Helaas heb ik geen MBO niveu 4 papiertje. Wel heb ik 4 jaar mbo niveau 4 gestudeerd maar de opleiding stopte ermee. Dus ik moest het zelf uitzoeken.. Dus ben er met niveau 3 uitgegaan. Nu moet ik dus een 21+ test doen als ik überhaupt de opleiding wil volgen.

Ik twijfel tussen HRM en Commerciële Economie / Marketing.

Ik heb zelf een eigen webshop en deze opleiding zou daar op aansluiten. Ook is het zo dat dit iets is wat ik leuk vind om te doen en ik zou willen doen in de toekomst als werk.

Bedrijfseconomie blijft een lastige. Gelukkig is mijn vader bedrijfseconoom 35 jaar en kan me bijstaan.

Ik lees in dit topic dat je vooral de discipline moet kunnen opbrengen. Lopen jullie ook stage?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 10:52

Ik ben er juist achtergekomen dat ik met mijn studie verkoper reizen niet overal stage kan lopen. Ik wilde heel graag bij Arke stage lopen maar die accepteren geen nha studie

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 11:00

purny schreef:
Ik ben er juist achtergekomen dat ik met mijn studie verkoper reizen niet overal stage kan lopen. Ik wilde heel graag bij Arke stage lopen maar die accepteren geen nha studie

Owh nou lekker dan dus dat kan niet overal.... Dat is lastig.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 11:12

Dat had me moeder ook. Deed de opleiding medewerker maatschappelijke zorg. Kon ook vrijwel nergens stage lopen

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 15:14

Ik had geen problemen met medewerker gehandicaptenzorg. Wel is het zo dat veel instellingen al regelingen hebben met scholen in de omgeving. Je moet dan dus een goed verhaal klaar hebben om er tussen te komen. Of om een uitzondering op het beleid voor elkaar te krijgen :)

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 15:15

En doen jullie het met een lening als ik vragen mag? Me ouders betalen het namelijk niet meer en zag dat die opleiding 8000€ kostte.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 15:37

Niet. Ik betaal het van mijn salaris en studiekosten kun je aftrekken bij je belastingaangifte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 15:51

Ik krijg nog stufi :)

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 15:53

Ik zou dan eerst een nieuwe baan moeten vinden.. Werk nu via uitzendbureau dus dat verdiend niet veel.

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 16:17

Hallo,

Ik meld mij hier ook als dat mag. :) Ik heb een goede baan en ben daarnaast moeder. Ik vind het leuk om nieuwe dingen te leren en volg daarom zo nu en dan wat cursussen. Zowel hobby als beroepsmatig.

Dit jaar mijn cursus bij iedereen EHBO afgerond voor eerste hulp bij kinderen en baby's. Ben nu bezig met een cursus van het NTI genaamd webdesign. Zit nu in hoofdstuk 3 en vind het tot nu toe erg leuk om te doen. :j

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 16:46

LisaFaded schreef:
Ik zou dan eerst een nieuwe baan moeten vinden.. Werk nu via uitzendbureau dus dat verdiend niet veel.

Ik werk 4 uur per week :) Dus je kunt je misschien iets bij mijn loonstrookje voorstellen.
Voordeel is dat je per maand je lesgeld kunt betalen. En je examens betaal je ook per keer.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 09:16

Ilja000 schreef:
LisaFaded schreef:

Ik werk 4 uur per week :) Dus je kunt je misschien iets bij mijn loonstrookje voorstellen.
Voordeel is dat je per maand je lesgeld kunt betalen. En je examens betaal je ook per keer.

Ohja idd maar heb ook nog een auto en paard te onderhouden hihi. Wil het wel heel erg graag. Ik heb net de studiekeuze test gedaan en kom uit op:
1: HBO European Studies
2: HBO Commerciële economie
3: HBO communicatie

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 12:20

LisaFaded schreef:
Mag ik mij hier melden? Ik wil een opleiding gaan volgen via het NTI. Helaas heb ik geen MBO niveu 4 papiertje. Wel heb ik 4 jaar mbo niveau 4 gestudeerd maar de opleiding stopte ermee. Dus ik moest het zelf uitzoeken.. Dus ben er met niveau 3 uitgegaan. Nu moet ik dus een 21+ test doen als ik überhaupt de opleiding wil volgen.

Ik twijfel tussen HRM en Commerciële Economie / Marketing.

Ik heb zelf een eigen webshop en deze opleiding zou daar op aansluiten. Ook is het zo dat dit iets is wat ik leuk vind om te doen en ik zou willen doen in de toekomst als werk.

Bedrijfseconomie blijft een lastige. Gelukkig is mijn vader bedrijfseconoom 35 jaar en kan me bijstaan.

Ik lees in dit topic dat je vooral de discipline moet kunnen opbrengen. Lopen jullie ook stage?

Ik doe ook een tak Commerciele Economie/ Concept & Beandig op het NTI en heb gister een klassikale les gehad van 10 tot 5 over bedrijfseconomie. Was echt heel erg handig en duidelijk. Weet nu precies waar ik op moet letten enzo.

Hopelijk kom je door die 21+ test :)
Ik ben wel tevreden over NTI maar ik doe geen klassikale opleiding maar volledig thuis (scheelde veel geld)
Ook hoorde ik van sommige meiden gister dat ze niet zo te spreken waren over de klassikale studies. De thuisstudeerders waren allemaal wel tevreden :) Voor vragen mag je me mailen!