Een knallend CV! Hoe doe je dat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Axel_Valerie

Re: Een knallend CV! Hoe doe je dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 16:55

JEEEEEJ!

eline95enile

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 17:03

Ik vind dit echt een heel interessant topic, voor mij nog niet echt van belang, heb een bijbaantje en eerst maar eens verder studeren maar vind het wel erg leuk omte lezen!
Zeker ook om de meningen van mensen te lezen die daadwerkelijk met sollicitaties te maken hebben!

Op school heb ik wel de gewone "standaard" cv vorm geleerd en werd altijd verteld dat iets anders (andere volgorde etc) écht niet kan, vind het heel leuk om te lezen hoe je er dus toch een beetje je eigen draai aan kan geven!

Ga denk ik (gewoon voor de leuk) ook eens puzzelen aan mijn cv :D

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 17:58

Ik heb ook een vraag: ik zit nu nog in het middelbaar, dus heb nog wel wat tijd, maar hoe kan je zorgen dat je cv toch aantrekkelijk is als je nog geen werkervaring hebt gehad (als je dus juist van school komt) en (bijna) geen bijbaantjes?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 19:49

Dan maak je jezelf interessant als je bijv vrijwilligerswerk hebt gedaan, sport in competitie verband of bijv actief organiserend lid bent van een vereniging.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 20:22

@damned je moet laten zien dat je een aanpakker bent.

Bij bijbaantjes uitleggen waar je foed in was. Hoe je op school was en hoe jou hobby's jou vormen.

Paardrijden bijv. Laat zien dat je verantwoordelijkheid draagt etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 18:26

Is er iemand die ik mijn resume + motiviatiebrief mag sturen (in het engels)? Ik heb nog nooit eerder op die manier gesolliciteerd, ben namelijk blijven hangen bij mijn stagebedrijf dus ik zou het prettig vinden als iemand er even door heen wil lezen en eventueel wil/kan verbeteren.

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 09:25

Jahoor. Mag altijd. Als ik een gaatje heb op mijn werk kijk ik er even naar!

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 15:48

Met welk programma maken jullie je CV? (aan de creatievelingen onder ons :D)

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 19:18

Axel_Valerie schreef:
Siamsmeesje schreef:
Mijn vraag is nu, hoe omschrijf ik het gat van ruim 10 jaar op m'n cv het beste? Ik ben niet van plan het weg te laten of om er over te liegen, het is immers onderdeel van mijn ervaringen en zelfkennis. Tot nu toe heb ik namelijk het idee dat dit werkgevers vooral afschrikt, ondanks dat ik zeer gemotiveerd ben om weer opnieuw aan de slag te gaan.

Je kunt gewoon neerzetten dat je met andere dingen bezig was hoor. Dat hoeft helemaal niet negatief te zijn.

En vermeldt ik die andere dingen dan in het chronologisch overzicht van m'n cv? Want daar staat het nu, maar toch twijfel ik of die manier van omschrijven wel goed is. Of kan ik beter melden dat ik sinds ???? thuiszit met een burn-out, maar dat ik me in de jaren sindsdien bezig heb gehouden met zelfontwikkeling en mantelzorg?

Dit soort dingen vind ik dus heel moeilijk, raden wat de mensen op de HR-afdeling graag willen zien qua omschrijvingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 21:47

Cv moet altijd anti chronologisch. Hetgeen wat je het laatst hebt gedaan eerst.

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 10:06

Ik adviseer je dat van je burn out niet neer te zetten maar iets over zelfontwikkeling op te schrijven. Of in elk geval iets in die richting. Mantelzorg is vaak niet eens negatief.

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 10:08

Hmm heb ook de eerste afwijzing op basis van nieuwe cv binnen. Nog steeds niet iedereen heeft dezelfde smaak blijkbaar :P

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 10:24

Hebben ze dat letterlijk zo gezegd? Want dat kan ook betekenen dat je niet aan de functie-eisen voldoet.. Helaas..

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 11:21

Kreeg een 'massa mail' wss heeft iedereen die gewoon gekregen di eis afgewezen
Uw cv past niet binnen onze visie..

Deze week hoor ik of ergens anders door ben na 2de gesprek. En die waren wel positief over mijn cv :D :P

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 11:26

Ja dan hebben ze gewoon 1 of 2 dingen die ze graag willen zien op een CV, dat heeft niks te maken met de opbouw van jouw CV. Dan missen ze of een competentie of een bepaalde werkervaring of opleiding. Tenminste dat is dan hoe het bij ons gaat.

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 12:26

Ja zoiets zal t wel zijn ..
Ach morgen maar weer een briefje sturen..

appel_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 15:24

hey dames,
heb stukjes van het topic doorgelezen en al wat interessante dingen voorbij zien komen. Toch vroeg ik me af wat jullie denken dat handig is. Ik heb namelijk ook wat gaten in mijn CV. Ik ben niet echt zo goed in solliciteren :( en pech gehad met mijn banen (tijdelijke contracten). Als ik op gesprek kan komt het goed, en als men mij kent helemaal, maar anders kom ik er niet doorheen ;(

Nu zag ik al staan om geen data er bij te vernoemen, ik twijfel hier nog over, maar ik heb overlappend over al mijn banen in de paarden gewerkt. Dit is niet essentieel voor de banen waar ik op solliciteer en ook niet helemaal volgens de regels gebeurt :o omdat het dan niet loonde om te doen . Hier weet men hoe dat gaat in de paarden :o

Vinden jullie dat ik dit moet vermelden bij op mijn CV als werkervaring of juist niet? (gaat om een periode van 3 jaar en een periode van een half jaar) waardoor enkel nog een gat heb na mijn studie en 1 maand ergens tussen mijn banen (operatie). Die "banen" werden ook gecombineerd met de officiële banen en mijn opleiding, wat wel mijn flexibiliteit weer geeft O:)

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 15:42

In dat geval zou ik het er wel bij zetten maar dan zou ik proberen om er een professionele titel aan te geven. Vooral omdat je zegt dat het nu al een aantal keer niet gelukt is erdoorheen te komen..

appel_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 15:56

Ik ben ook bang dat mijn brieven niet spontaan genoeg zijn, maar dat zou ook door een aantal prive redenen kunnen komen. Maar daar werken we aan ;).

Ik ben blij dat jij er dan ook zo over denkt, wil niet overkomen als paarden meisje, maar kan niet leven zonder O:) . Gelukkig hebben beide stallen een stal naam en was ik ruiter en instructeur dus dat is niet negatief. Ben gewend te werken en mijn broek omhoog te houden. Zou alleen fijn zijn een baan in je afstudeer richting en niveau te hebben :Y)

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 16:27

Het is heel erg om te zeggen maar ik weet dat wij ook filteren op grote gaten omdat er bepaalde mensen zijn die dan denken dat het lastige mensen zijn die het niet erg vinden om met een uitkering thuis te zitten en dus geen werkmentaliteit hebben. Ik kan mij daar zelf altijd erg druk om maken.
Een functie als instructeur of stalruiter is dan inderdaad een prima invulling op die gaten.

limilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 17:07

.
Laatst bijgewerkt door limilou op 02-02-22 00:35, in het totaal 1 keer bewerkt

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 22:59

Als je niet in InDesign kan werken gaat dat zeker weten niet professioneler overkomen hoor :P En ik denk dat een grafisch interessant CV alleen een pré is als je ook in de grafische sector een baan zoekt. De gemiddelde kantoorbaan-recruiter is *denk ik* al lang blij met een gewoon netjes en duidelijk vormgegeven en correct geschreven en gespeld CV.

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 09:04

lisa_xxx schreef:
het grafisch vormgeven is heel belangrijk.
probeer je cv niet in word te maken maar in indesign (komt professioneler over)

een lettertype hoeft niet standaard of simpel te zijn. kies iets wat bij je past. (niet groter dan 11 pt.)
zelf heb ik een blauwe koppen, de rest simpel zwart. ook staat het niet strak onder elkaar.

mijn cv is niet geweldig. maar het laat wel redelijk zien hoe ik ben.
maar ach.. ik ben ook pas 17 en ik heb een bijbaan dus kan ik er nog wel even aan werken :)

ik wil hem via pb wel sturen naar geïnteresseerden

In welke sector werk jij? Want tenzij je solliciteert op een creatieve baan belanden dat soort CV's eigenlijk vaak in de prullenbak..

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 09:10

Ik moet eerlijk zeggen dat mijn cv creatiever is dan de gemiddelde cv, krijg er vaak complimentjes over :)
helaas heeft hij me nog niet aan een baan geholpen.

limilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 17:58

.
Laatst bijgewerkt door limilou op 02-02-22 00:34, in het totaal 1 keer bewerkt