Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Ik krijg morgen officieel bericht of ik toegelaten ben op de VWO school waar ik me had ingeschreven.
Zo achterhaald, dat ze dat vak uberhaupt nog geven joh
_Cowgirl schreef:Spannend Nina, hopelijk word je toegelaten! Heb je er een goed gevoel over?
Ik ben ook niet gelovig en vind het eerlijk gezegd ook een nutteloos vak, daarnaast vind ik het totaal niet interessant dus let ik niet op. Ik had voor deze toetsweek een 8 gehaald, maar daar hoefde ik dan ook weer niet veel voor te doen. Helaas kon ik niet naar een godsdienstvrije school als ik VWO wilde doen. Het was kiezen of MAVO zonder godsdienst óf VWO met godsdienst.
_Cowgirl schreef:Spannend Nina, hopelijk word je toegelaten! Heb je er een goed gevoel over?
Ik ben ook niet gelovig en vind het eerlijk gezegd ook een nutteloos vak, daarnaast vind ik het totaal niet interessant dus let ik niet op. Ik had voor deze toetsweek een 8 gehaald, maar daar hoefde ik dan ook weer niet veel voor te doen. Helaas kon ik niet naar een godsdienstvrije school als ik VWO wilde doen. Het was kiezen of MAVO zonder godsdienst óf VWO met godsdienst.
Ook positieve aanbeveling van mijn oude school, het is alleen echt hopen dat ze een plekje voor me hebben
Levensbeschouwing klinkt ook behoorlijk lame xd Ik had wel Filosofie op de havo, ging ik als Béta-er eventjes leuk hele lappen tekst analyseren en onthouden. Ging helemaal goed, tot het CSE. Dus ik ben blij dat ik beide vakken daar niet ook nog bovenop had

. Vond de lessen altijd heel leuk, ze gingen vooral over diepere onderwerpen zoals dementie, euthenasie, verzorgingstehuizen etc. Godsdienst kwam nauwelijks aan de orde. Door de zware onderwerpen voelde het af en toe wel een beetje als therapie (elke les wel een iemand huilend
). Maar goed, we hadden ook wel een hele leuke lerares.
). Maar dat gaat vooral over mensenrechten enzo, hoe het strafsysteem en de democratie enzo werken.