Werken bij McDonald's

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

DJZ
Blogger

Re: Werken bij McDonald's

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 02:17

Zijn jullie wel eens bekogeld door bijv. een ijshoorntje??? :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 08:45

Ik vind lobby leuk op zn tijd !:)

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 09:03

Ik vind lobby af en toe ook niet erg, bijvoorbeeld het laatste uurtje van je dienst alles rechttrekken :) Gaat de tijd lekker snel. Maar ik ben dan ook best secuur dus dat maakt het leuk. In het weekend hebben we standaard mensen in de lobby staan, dit zijn inderdaad de 15 jarigen. Zij werken tot 18.45 en daarna houdt de counter of drive het bij :) Alleen als het druk is is dat wel eens vervelend.

Bekogeld met ijs nog nooit maar wel eens niet zo prettig omarmd door een vieze oude man die dacht dat die zo wel 3 zaterdagkranten mee mocht nemen, hij bleef me maar vasthouden en praten :(:)

Tammii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-14 11:18

Grappig dat dit topic zo goed loopt! *\o/*

Of ik wel of niet ben aangenomen bij de McDonald's weet ik helaas niet..
Maar ik heb een andere baan aangeboden gekregen, en daar ga ik me nu voor inzetten!

Bedankt voor jullie leuke reactie's ik heb ze allemaal gelezen! :D

Hopelijk worden de sollicitanten in dit topic aangenomen! :o

DJZ
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 12:46

Sommige oude mannetjes zijn echt smerig := We hadden er ook 1, die regelmatig door de drive kwam en als je dan het geld aan wilde nemen, streek hij met zijn hand over je vingers heen... BBBLEEGGHHH..... Heb er wel een wat van gezegd en hem gewaarschuwd, mocht ie het nog een keer doen, dat ik een aanklacht tegen hem in ging dienen bij de politie.... Daarna heeft ie het niet meer gedaan :)

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 13:52

Bij ons heeft een vrouw eens een keer een dienblad over de counter gesmeten, inclusief drankjes... Ze was boos en uitte dat in een vreemde taal, waar wij dus niets mee kunnen.
Toen werd ze zo boos dat ze maar ging gooien. Gelukkig was ik niet het mikpunt

DJZ
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 16:21

Met dat ijshoorntje: zo'n jongere gast had alleen dat ijshoorntje besteld en afgerekend. Komt ie bij het 2e raam, geef hem het ijshoorntje, pakt ie het vanaf de bovenkant vast en ik krijg hm zo weer terug gesmeten.. Had echt zo iets WTF haha. Kon er later ook wel om lachen :')

Vrijdag nacht hadden we nog een mafkees.... Man stond al een tijdje bij de hoofdingang op het raam te bonken. Maarja, 2:30u, dus lobby is allang dicht. Komt ie bij het 2e raam en gaat daar keihard op het raam bonken. Manager erbij geroepen, geprobeerd die man te kalmeren, maar hij werd steeds kwaaier en uiteindelijk komt ie half naar binnen zetten. Pakt de doos frietsaus die op de tafel staat en smijt deze de halve toko door. Vervolgens slingert ie het bonapparaat van z'n plek af. Gelukkig was op dat moment een manager die cardio traint, dus hij grijpt die man in een houdgreep en duwt hm naar buiten. Gelijk raam op slot, foto gemaakt en politie gebeld.... Man was helemaal van zijn padje af... Dan schrik je toch wel. Andere gasten hadden ook echt zo iets van: we willen hier weg....

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 09:13

Dat zijn wel enge dingen ja, schrik je ook behoorlijk van lijkt me..

Bij ons begin je met friet of lobby. Alleen toen ik werd aangenomen stonden daar al te veel mensen en ik was al best oud (20) en ben direct op de counter gezet. Ik heb dus nog nooit friet of lobby gestaan maar weet inmiddels wel prima hoe je friet moet maken hoor :')

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 09:31

Waar ik werkte begon je met counter als vrouw zijnde en op de grill als man zijnde, uitzonderingen daargelaten. 15 jarige stonden uiteraard ook lobby.

Zelf was ik allround, al was ik niet zo heel goed in grill, maar dat deed ik ook nauwelijks. Weet niet eens meer of ik mijn soc daarvan gehaald had :') De tweede keer dat ik er kwam te werken (was gestopt voor anderhalf jaar ofzo) in ieder geval niet, haha.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 09:34

Straks werken van 14.00 tot 22.00, lekker voetbal kijken op werk :)) Daar heb ik wel geluk mee!

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 11:14

Rubber_Duck schreef:
Straks werken van 14.00 tot 22.00, lekker voetbal kijken op werk :)) Daar heb ik wel geluk mee!

Mag dat bij jullie dan?
Bij ons zal een manager wel de stand in de gaten houden en mensen updaten, maar ik geloof niet dat wij voetbal mogen kijken...

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 11:17

Haha ja! Vorige week had de manager zijn laptop meegenomen en bij raam 2 neergezet en vandaag mag ik de iPad meenemen. Ik moest zelfs, aangezien de manager het anders zelf niet kan zien :')

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 11:50

Maar ik neem aan dat wanneer er gasten zijn jullie even bij de ipad weg moeten toch? Lekker handig moment ook voor de wedstrijd overigens.. Is net de rushtijd. Al zal die nu wel rustiger zijn :P

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 11:53

Door de week valt de rush vaak wel mee, maar uiteraard gaan de gasten voor! Geluid blijft wel aan staan dus krijgen het wel mee :) En we staan in het zicht van de counter dus iedereen wordt gewoon op tijd geholpen ;)

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 12:02

Waarschijnlijk willen de gasten ook wel weten wat de huidige stand is :P
Krijg je alleen maar blije hoofden als je hun kan bijpraten.

DJZ
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 12:21

Vrijdag had de manager ook zijn Ipad mee. Hebben we met z'n allen op het 2e raam staan kijken hoe Nederland won :D
Hopelijk mag het vanavond ook :P

Helaas vandaag mijn laatste werkdag :(

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 13:24

Helaas is er bij ons altijd wel wat te doen en zijn er dus geen mogelijkheden om met het hele personeel voetbal te kijken.
In het kantoortje staat vaak een manager met de internet-tv aan, dat wel en mensen die aan de grill of BOP werken, staan daar vlakbij, dus die mogen af en toe mee kijken. Verder word gelukkig wel aan iedereen altijd meegedeeld wat de stand is als er gescoord is, dus je weet nog wel een beetje iets.

Suzanne_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 13:27

Ik ben aangenomen bij de McDonald's! :) Volgende week zaterdag begin ik en ik krijg de opleiding kassa. Deze week nog wat documenten in orde brengen zoals attest van de huisarts dat ik met voedsel mag werken. Nog een vraagje, hoe valt de kleding uit van de Mc? Ik moet namelijk mijn kledingmaten doorgeven maar ik vind dat dit vaak zo kan verschillen...
Ik heb er wel echt heel veel zin in :D

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 13:29

Meestal wel je eigen kledingmaat. Als je twijfelt kun je misschien vragen of ze een setje kleding in die maag toevallig hebben liggen dat je even kan passen. Ik had alleen een kleiner maatje met het ondershirt van de nieuwe kledinglijn van Dyanne Beekman.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 13:31

Test van de huisarts dat je met voedsel mag werken? Is dat nieuw? :')
Gefeliciteerd in ieder geval! Hopelijk heb je het snel naar je zin!

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 13:33

Suzanne_J schreef:
Ik ben aangenomen bij de McDonald's! :) Volgende week zaterdag begin ik en ik krijg de opleiding kassa. Deze week nog wat documenten in orde brengen zoals attest van de huisarts dat ik met voedsel mag werken. Nog een vraagje, hoe valt de kleding uit van de Mc? Ik moet namelijk mijn kledingmaten doorgeven maar ik vind dat dit vaak zo kan verschillen...
Ik heb er wel echt heel veel zin in :D

Ten eerste: gefeliciteerd!
Dat attest heb ik ook nog nooit van gehoord..
De kleding verschilt als het goed is per filiaal, franchisers mogen zelf kleding inkopen, ik geloof wel in bepaalde kleuren en natuurlijk moet het logo erop.. maar daar kan je dus niet heel veel overzeggen. Bij ons valt het wel normaal uit, alleen de blousjes zijn verschrikkelijk lang :')

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 13:34

Ik vind de bloesjes erg strak in de schouders, strek met passen dus even goed je armen naar voren om te kijken of je dat kan! Heb al 2 bloezen terug gebracht met gaten onder de armen daar door..

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 13:35

Die attest was bij mij ook niet nodig. Maar dat was 7 jaar terug ongeveer.

Suzanne_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 13:37

Het is een Belgische McDonald's waar ik ga werken, en daar is het denk ik wel gebruikelijk dat je zo'n attest moet afgeven. Ik had ook al eens gesolliciteerd voor fabriekswerk in België en daar was zo'n attest ook verplicht :)

En bedankt voor de antwoorden: Ik moet de maten voor een t-shirt, broek en schoenen doorgeven, maar ik vind het wel moeilijk aangezien bij mijn andere werk een S echt gigantisch is, terwijl ik bij winkels vaak een M heb..

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 13:54

Tsja, bij ons is het ook heel verschillend. Nederlandse Mac, maar wij hebben "oude" en "nieuwe" blousejes. Het verschil tussen de maten daarin is bijna anderhalve maat. Van het ene model heb ik dus een Sje, dat ruim zit, bij het andere model een M. Die zit goed, alleen wel wat strak om de schouders.
Dat laatste is echt iets om eventjes rekening mee te houden.

Zou je niet als het niet past je kleding mogen ruilen voor een maatje dat wel past?