Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Missy_ schreef:Dus bijvoorbeeld aan het einde van het hoofdstuk schrijf je dat er enkele theoretische onderwerpen aan bod komen. En aan het begin schrijf je dan welke onderwerpen dat zijn?
Dan heb ik dus echt het idee dat ik onwijs veel dubbelop aan het schrijven ben, maar dat is blijkbaar wat ze willen zien..
Missy_ schreef:Ik ben nog niet veel verder dan de vorige keer dat ik wat schreef hier. Ik ben maar begonnen met mijn interviews terwijl ik nog geen go heb. Mijn begeleider zei dat ik dit maar gewoon moest doen omdat ik anders wel heel erg achter zou lopen. Alle interviews zijn nu gedaan en ik moet er nog 2 uitwerken dus dat is bijna klaarDaarna ga ik maar weer mijn opzet aanpassen en inleveren. Deze week is eigenlijk concept van het hele stuk inleveren maar dat ga ik sowieso niet redden, 13 mei is de definitieve versie inleveren en ik ben bang dat ik dat niet ga redden

Jeska2 schreef:Hoe zit dat bij jullie met begeleiders? Ook zo'n drama of hebben jullie wel goede begeleiding? Vanuit school of extern?

Dispar_Vulgo schreef:Scriptie, adviesrapport en onderzoeksrapport is in mijn ogen precies hetzelfde (hooguit met een andere insteek bekeken, maar neem aan dat je niet 3 versies van je verslag moet inleveren hoor!)
Ik heb echt mazzel met m'n begeleidsters. Hele lieve enthousiaste vrouwen die me ook echt willen helpen. Iedere keer als ik iets inlever gaat ze het echt helemaal lezen en verbeteren op taal enzo.
Op dit moment ben ik druk bezig met de spss analyses en het uitschrijven etc.

myrt3 schreef:Gister een heel stuk tekst samengevat voor in mn theoretische achtergrond, en niet opgeslagen.. nu net verwijderd door op een verkeerde knop te drukken (verwijderen zonder op te slaan, of opslaan), omdat het in een klein scherm stond .....
*domdomdomdom*
Kun je het niet ergens terughalen?
Missy_ schreef:Dispar wat fijn dat je zulke enthousiaste begeleiders hebt! Ik kreeg laatst feedback dat ik een alinea ergens anders neer moest zetten, dus dat had ik gedaan. Daarna feedback waarom ik die alinea daar neer had gezet.. Uhm ja dat moest toch? 'Ja maar je moet niet zo precies doen wat ik zeg.'
Soms snap ik er echt geen hol van.. Ik moet niet precies doen wat hij zegt, maar hij zegt wel honderd keer achter elkaar dat die alinea echt niet daar moet maar op die andere plek.![]()
Zo had ik feedback van mijn beoordelaar; Ik had aan het einde van de probleemanalyse verteld wat er in het volgende hoofdstuk (theoretisch kader) aan bod zou komen. 'In het volgende hoofdstuk zullen enkele theoretische onderwerpen aan bod komen blablabla..'
Staat er bij het volgende hoofdstuk, dus het theoretisch kader: LEID DIT IN!!!!
Nou sorry hoor.. Wat heb ik dan net gedaan? En je hoeft heus niet in hoofdletters te schrijven
Wellicht willen ze dat dus zien, dat je zelf zeker bent van je zaak?Rena100 schreef:Voor mijn gevoel is een scriptie en een onderzoeksrapport ook een en het zelfde. Maar ik krijg geen duidelijk antwoord vanuit school dus dat is zeer verwarrend. Ik kom ook een beetje in de knel nu met wat ik waarin moet zetten enz. In mijn scriptie staan nu mijn aanleiding en inleiding, methodologie, theoretisch kader en hier komt nog reflectie bij en conclusie en discussie. De resultaten heb ik voor nu nog in een apart document en ik twijfel dus wat ik van de resultaten in mijn scriptie moet plaatsen, voluit of alleen een beknopte versie en dan verwijzen naar een bijlage?! Adviesrapport wordt sowieso apart.
Mijn begeleiders, zowel vanuit school als van het bedrijf, zijn super. Beide erg tevreden over de resultaten tot zo ver dus dat is wel prettig.
@Missy: het klopt wel dat je aan het begin van een hoofdstuk een korte inleiding moet schrijven. En tja, de manier waarop mensen feedback geven is niet altijd even positief.

Straww_ schreef:Nou, hier staat alles op een enorm laag pitje.. het ging al even niet goed met mijn oma waardoor ik weinig concentratievermogen had, maar afgelopen zaterdag is ze overleden en morgen is de crematie.. ik loop qua tijdsplanning al 2 weken achter en ik heb weinig hoop dat het allemaal nog goed gaat komen3 juni is mijn deadline en ik knijp hem echt.

Missy_ schreef:Dus bijvoorbeeld aan het einde van het hoofdstuk schrijf je dat er enkele theoretische onderwerpen aan bod komen. En aan het begin schrijf je dan welke onderwerpen dat zijn?
Dan heb ik dus echt het idee dat ik onwijs veel dubbelop aan het schrijven ben, maar dat is blijkbaar wat ze willen zien..
Wieldop schreef:Gecondoleerd straww.
Het is zoals Jeska2 zegt..
Je moet inderdaad een hoofdstuk beginnen met inleidend verhaal ( wat staat er allemaal in het hoofdstuk- bij mij is dat soms maar een of twee zinnen ), daarna behandel je de verschillende paragrafen en aan het einde van een hoofdstuk schrijf je een conclusie ( de belangrijkste punten uit de verschillende paragrafen nog even samenvatten).
ik hoop dat je je tentamen gehaald hebt! Missy_ schreef:Op dit moment gaat het (nog steeds) niet echt lekker bij mij. Heb vandaag weer een tentamen gemaakt, het enige wat ik nog moet halen en vorige keer had ik 1 fout teveel. Ik heb echt geen idee hoe het ging en ben bang dat ik het niet gehaald heb, dan is de volgende poging pas weer in februari en heb ik dus sowieso studievertraging.
Wat betreft scriptie, dat heeft vanwege het tentamen even op een laag pitje gestaan maar ga ik morgen weer mee aan de slag. 13 mei is de inleverdatum van de definitieve versie maar aangezien ik nog geen go heb, ga ik er niet vanuit dat ik dat ga halen. Ik doe mn best maar het wil allemaal even niet zoals gepland
. Wanneer is voor jullie het volgende inlevermoment? Oktober?
Ik ken mensen die het nog binnen een week gered hebben en zich op gesloten hebben. Ik snap zelf niet dat je dat überhaupt haalt, maargoed..
Hoop echt dat het je uiteindelijk gaat lukken! Het gaat je ook lukken, hoe dan ook, misschien met een omweg, maar who cares! Als je er maar komt op je eigen manier 
Ze gaf aan dat ik dan niet meteen een vertrager ben (pfffiew!)
Gaat ergens iets niet goed dan lijkt me..
ik test nog tot eind mei proefpersonen samen met een andere student, daarna hoef ik alleen nog maar analyse te doen en resultaten en discussie te schrijven.