Meer scriptieschrijvers/afstudeerders eind 2013/begin 2014?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ohana_91

Re: Meer scriptieschrijvers/afstudeerders eind 2013/begin 2014?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 19:40

Oei dat een laag cijfer... Hopelijk heeft hij duidelijk en concreet feedback gegeven zodat je er wat mee kan!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 11:02

Oh maar het is dus niet je definitieve cijfer? Dan er gewoon keihard tegenaan, komt wel goed :)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-14 18:00

Jeetje dat is schrikken als je zo'n cijfer krijgt!

Mijn deadline was in eerste instantie 13 januari... Tja. Niet gehaald := Wil dit weekend keihard werken dat ik dan m'n 1e versie af heb. En dan hopelijk dat ik 't begin/midden februari echt af in kan leveren.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 18:19

Nou zat ook een beetje beduusd te kijken. Had geen voldoende verwacht maar toch wel minstens een 4. Gelukkig nog 3 inlever momenten.

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 08:10

Hier heb ik m helaas ook niet gehaald. Die van ons krijgt twee beoordelingen. De een was net aan voldoende en de ander onvoldoende waardoor ik op een 5.2 uit kom. Over 7 weken herkansen... Wat wel betekend dat ik 10 weken studie vertraging heb maar goed dat is maar zo...!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 09:49

Succes milatje! Is een 5,2 niet erdoor? Of moet je in Nederland meer dan 5/10 halen om geslaagd te zijn? Grappig dat de regels zo verschillen :)

Mijn prof heeft gevraagd of ik mijn thesisonderzoek wil voorstellen op de startersdag voor bos en natuuronderzoek :D Ik vind het wel spannend, hoop dat het goed gaat :) volgens prof lopen er veel potentiële werkgevers rond daar dus da's weer mooi meegenomen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 11:38

In Nederland moet je inderdaad 5,5/10 halen om het te halen :)

En jee, wat balen van zo'n 2,3... niet echt motiverend lijkt me. Heb je wel nuttig commentaar gehad?

Ik heb eergisteravond (!!!) mijn nagekeken conceptversie van mijn scriptie teruggekregen en moet straks de definitieve versie inleveren. Succes :')

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 12:10

Je moet inderdaad een 5.5 hebben. Helaas. Volgende x beter! Succes iedereen

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 12:17

Ik heb mijn onderzoek teruggekregen. Nog niet voldoende. Feedback is begrijpelijk, maar wel jammer dat dat nu pas komt. Heb het meerdere keren teruggestuurd maar kreeg geen reactie of de reactie dat alles goed was.
Maargoed, nu druk bezig om alles aan te passen, vrijdag weer versturen....
Toetsen zijn allemaal gemaakt en verslagen zijn af :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 12:26

@ Noa; Vind het wel slecht dat je in je schrijfproces niet al meer gecorrigeerd bent.. Nu lijkt het net alsof je begeleiders nu pas laten weten dat het niet goed genoeg is dmv een laag cijfer :( Beetje raar! Ik hoop dat het je lukt, zal vast goed komen! :(:)

Ik zit flink te ruziën met SPSS, wat een verschrikkelijk programma.. Althans, ik kan er zelf gewoon totaal niet mee overweg :( Snap er helemaal niets van, haha!

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 14:58

Ik heb vrijdag het laatste ingeleverd, en nu begint het wachten.....
Ik zit al drie weken op mijn tentamencijfer te wachten, dat schiet ook maar niet op....
Binnen nu en drie weken weet ik of ik klaar ben of weer aan de bak moet.....

Ik moet er wel aan wennen dat ik nu geen huiswerk meer hoef te doen :P.
Morgen ben ik vrij, normaal gesproken moest ik dan naar school, maar dat hoeft nu dus niet meer :D.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 18:21

Heb vandaag het gesprek gehad over mijn bizar lage cijfer. Ik kan in de feedback komen die zij aangeven, maar vind het toch bijzonder jammer dat ik inderdaad niet eerder gecorrigeerd ben. Vanaf nu heb ik dus gevraagd om betere controle voor de rest van het proces. Eind maart weer opnieuw inleveren.

Sharonalover, spannend! Hopelijk heb je het gehaald en ben je er vanaf! :D

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 19:15

En mijn onderzoeksvoorstel is ook afgekeurd.. -O-

Nu hard aan het werk, inleverdatum is 18 februari, de gekken! en dan zit ik nog gewoon 32 uur per week op stage.. lekker weer +:)+

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 19:48

Mag ik hier even binnen vallen? :)

Ik ben bezig met een scriptie schrijven (geen afstuderen), een literatuur studie. Nu moet ik een flow-chart (zoek opdrachten in databases, inclusie en exclusie criteria, etc) maken en een data-extractie tabel (gevonden literatuur/artikelen in verwerken). Flow-chart weet ik wel wat ik precies moet doen en hoe het er uit moet zien, maar hoe maak je deze het beste? Gewoon in een of ander programma alla Paint?

Data-extractie tabel kom ik helemaal niet aan uit, helaas. Is er iemand die ook een literatuur studie gedaan heeft en mij misschien een handje op weg kan en/of wil helpen hiermee?

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 19:53

Data-extractie, bedoel je dan een soort zoekboom? Wacht, ik pb je even!

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 21:02

Quir schreef:

Ik ben bezig met een scriptie schrijven (geen afstuderen), een literatuur studie. Nu moet ik een flow-chart (zoek opdrachten in databases, inclusie en exclusie criteria, etc) maken en een data-extractie tabel (gevonden literatuur/artikelen in verwerken). Flow-chart weet ik wel wat ik precies moet doen en hoe het er uit moet zien, maar hoe maak je deze het beste? Gewoon in een of ander programma alla Paint?

Data-extractie tabel kom ik helemaal niet aan uit, helaas. Is er iemand die ook een literatuur studie gedaan heeft en mij misschien een handje op weg kan en/of wil helpen hiermee?

Ik wil je mijn literatuurstudie wel sturen.
Daar staan de benoemde punten in. :)

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 22:39

Quir schreef:

Flowchart zou ik niet in paint maar MS Visio, Smartdraw of een vergelijkbaar programma maken. Paint ziet er echt niet uit := Die programmas zij in principe betaald maar misschien via het netwerk van je uni? Anders moet je even een handig iemand in je omgeving vragen, programmas zijn in principe wel verkrijgbaar ;)

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 07:05

Jeej eerste cijfers terug: 8,3 voor een tentamen en 7,4 voor een dossier :D. Was het vak waar ik het meest bang voor was :P

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 13:57

Nog 3 minuten en dan gaan hier de inschrijvingen voor de onderwerpen open. Ik verga van de stress, er is namelijk maar één onderwerp dat ik echt heul graag wil!! :=

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 14:16

Ennn.... Gelukt?

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 16:30

Nee ;( Helaas niet, heb m'n vierde keuze. Denk wel dat ik hier wat mee kan, als ik tenminste zelf een beetje richting aan mag geven. Het gaat over sustainable consumption, in principe prima food/agribusiness geschikt (mijn interessegebied) alleen wilde ik graag iets toepassen op m'n werk en weet ik niet of ik uberhaupt aan dit thema mn eigen invalshoek mag geven. Maar dat zie ik later wel :) iig wel empirisch onderzoek en niet literatuurstudie, en dat was ook exact wat ik in gedachten had, dus dat is fijn :)
Mogen jullie volledig vrij kiezen eigenlijk, of ook aan thema's gebonden?

Ennuh, door de stress nog niet gereageerd, maar netjes van je cijfers, hoog zeg! Wacht je nog op meer cijfers van tentamens etc?

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 16:34

Mooie cijfers idd! Hoop dat die van mij ook zo goed gaan zijn :P

imd: pas je vierde keuze :\ Wat rot. edit: maar je onderwerp klinkt wel heel interessant :j

Bij ons is er een lijst onderwerpen, je mag je eerste en tweede keus aangeven. Ze proberen het zo te regelen dat iedereen op zn minst eerste of tweede keus heeft. Diegenen die geen van beiden hebben, mogen nog een keuzeronde doen met de overgebleven onderwerpen. Maar mijn studierichting zitten we met niet zoveel (60 in ons jaar) en er zijn wel 100+ onderwerpen, dus de meesten hebben wel hun eerste keus (of met beetje pech 2de).

Bij uitzondering mag je zelf een onderwerp indienen, maar dan moet je een prof vinden die je promotor wil zijn en je onderwerp moet goedgekeurd worden door een commissie. Ik heb wel m'n eigen onderwerp ingediend omdat ik het even gehad had met alle genen en fysiologische toestanden :P Heb nu een onderwerp meer naar natuurbeheer toe :)

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 16:37

Sharonalover: Mooie cijfers.
Imd: balen van je vierde keuze, maar hopelijk mag je er wat meer je eigen ingeving aan geven. Wij waren maar met 16 studenten in het afstudeerprogramma en volgens mij een stuk of 8 projecten. Bij ons ging het volledig in overleg en is iedereen naar tevredenheid geplaatst. Ook een eigen onderwerp aanleveren mocht bij ons, maar dat moet ook volledig goed gekeurd zijn.

Nog 5,5e week om mn herkansing in te leveren! :D

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 16:39

Da's netjes Solleke_Noah, fijn systeem! Klinkt ook interessant, jouw onderwerp! :)
Milatje: ja zo ging het op mijn HBO dus ook, heb volledig zelf onderwerp mogen kiezen en ook qua begeleiders kon ik zelf aangeven wat ik wilde :) 5,5 week nog, gaat snel! Loop je op schema?

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 16:43

Ik ben deze week begonnen met mn herkansing. Het loopt wel lekker.
Wil eigenlijk zo snel mogelijk m af hebben zodat ik m door een aantal mensen voor feedback kan laten lezen en 'm aan de hand daarvan kan laten verbeteren.
Dat doel heb ik voor volgende week gesteld.

Dan bezorg ik mezelf ook niet overbodige stress, zoals met mn 1e kans.
Wat dat betreft liggen de grote lijnen er al. Het is nu een kwestie van het verfijnen en iets meer uitdiepen.
Ik hoop toch zeker wel begin maar klaar te zijn. :)