HBO Diermanagement

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xxLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 21:07

Ja klopt. Het is nu bijvoorbeeld LDM101VN in plaats van pdm01

L staat voor leeuwarden,
DM voor diermanagement,
1 staat voor eerste jaar,
01 staat voor module 01,
V staat voor voltijd en N staat voor Nederlands want dat is de taal van deze module.

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 16:20

Oh dankje:)
hoe ingewikkeld willen ze het maken zeg.. :')

xxLady

Re: HBO Diermanagement

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 19:43

Ik weet niet of er toevallig hier nog een afgestudeerde diermanager is die werk zoekt, maar toen ik net zocht om het adres van aqua zoo vanwege de excursie morgen kwam ik een vacature tegen daar! ;p

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 14:48

ja die zag ik idd ook! jammer dat ik nog niet afgestudeerd ben :P

We zoeken nog vrijwilligers voor het Paard&Zo 2014. Hebben jullie zin om mee te helpen? We hebben namelijk nog een aantal mensen nodig.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 14:54

Mij lijkt het op zich wel leuk om te helpen! 25 januari is het toch?

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 15:07

ja klopt! Heb je de mail gekregen op je schoolmail? Daar staat in naar welk emailadres je even moet mailen om je aan te melden. Dan houd ik het een beetje overzichtelijk ;)

Likemaaike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-13 18:07

Wat is paard & zo precies? Wil misschien wel helpen! :)

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 18:33

Het is paardenevenement, met dit keer het thema 'all around the world', dat nu al voor de 6e keer georganiseerd wordt door studenten van het Van Hall. Het moet een leerzaam en vernieuwend evenement worden met shows, clinics, lezingen, stands, etc. De invulling van het evenement zelf is nog in volle gang, dus kan nog niet precies zeggen wat er gaat gebeuren en wie er allemaal komen, maar we hebben iig mensen nodig die ons op de dag zelf kunnen helpen :) dus het zou helemaal super zijn als jullie 25 januari zouden kunnen komen helpen. (je kunt er ook SLB-punten mee verdienen)
We moeten ook flink wat bezoekers trekken, dus nodig iig gezellig mensen uit! :)

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 20:29

En wat voor dingen zou ik moeten doen als ik kom helpen? :)

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 23:15

Smee__ schreef:
En wat voor dingen zou ik moeten doen als ik kom helpen? :)

wat precies de activiteiten inhouden kan ik nog niet zeggen, want we zijn nog met de invulling van het evenement zelf bezig,maar 2 weken van tevoren krijg je een mail (als je wilt helpen natuurlijk :P) met wat precies de bedoeling is. Het zal wss zoiets zijn als de clinicdeelnemers de weg naar de stallen wijzen, de kinderen bezighouden in een speelhoek, etc, maar dit ligt dus helemaal aan de invulling van het evenement zelf.

Likemaaike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-13 23:40

Lijkt me leuk! Helaas is 25 op een zaterdag en ben ik dan dus minimaal 30 euro kwijt aan het reizen.

nerina_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 14:17

Hier nog een Diermanager, 2e jaars. :)
Ik ga even meelezen.

Trouwens je moet 6 VIP punten halen in je hele studie (dus in vier jaar), 6 VIPS in één jaar zou echt overkilll zijn...

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 22:15

poeh dat zou niet eens kunnen! Vind sws die hele VIP's én SLB-punten een beetje onzinnig...doe het één of het ander...

nerina_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 22:17

@ Ballard, dat vind ik idd ook.

Ik heb gehoord dat in jaar 3 je slb-uren wegvallen, dus dan hou je alleen je vips over.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 22:25

Hier een afgestudeerde DM-er :) Alweer 5 jaar geleden mocht ik mijn diploma ophalen.

Mijn ervaring is inmiddels dat de werkgelegenheid zeer gering is. Het VHALL kan heel goed mooie verhalen vertellen :P Ik ben nu hengstenhouder en binnenkort start ik met werken voor de baas.

Zorg dat je tijdens je studie een duidelijke richting kiest. En mocht je de paarden in willen dan red je het met alleen een verzorgpaard voor buitenritten niet ;)

nerina_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 22:29

Plettje, de werkgelegenheid is momenteel sws gering in elke sector. :P

Ik ga zeker niet de paarden in, paarden wil ik houden als hobby. :)

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 22:32

Ook voor de crisis was het al gering. Vlak na mijn afstuderen werd het pas echt dramatisch.

nerina_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 22:41

In het gunstigste geval ben ik over 2 jaar klaar. En in een paar jaar tijd kan heel veel veranderen.

En voor de mensen die nu zijn begonnen duurt het nog langer. Waarschijnlijk is de economie dan wel weer zo hersteld dat de baankansen in alle sectors wel weer omhoog zijn gegaan.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 22:44

Het is geloof ik DM-ers eigen om eigenwijs en optimistisch te zijn :D

Als ik kijk naar mijn oude klasgenoten dan zie ik dezelfde tendens. Dit is wat je vooral hoort bij afgestudeerden.

Wie hier uit dit topic wil wel de paarden in dan?

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 22:53

Ik doe eigenlijk gewoon deze opleiding omdat ik toch iets moest doen en dit het enige was wat ik wel 3 jaar (doe versneld) vol kan houden. :+

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 23:26

Haha Jildau, voor mij hetzelfde :)) Wilde na de mas nog verder maar wist niet wat, dus DM! Wel super leuke tijd gehad! Had het zo weer opnieuw gedaan!

Heb dan ook een baan in de sector, maar heeft wel even geduurd! Pletje heeft wat dat betreft absoluut gelijk! Maarja, zolang er studies als deze zijn, waarom dan een saaie bedrijfskunde doen :P

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 08:43

nerina_97 schreef:
@ Ballard, dat vind ik idd ook.

Ik heb gehoord dat in jaar 3 je slb-uren wegvallen, dus dan hou je alleen je vips over.

haha was het maar zo...moet er nu weer 20!

Tja...er zijn weinig banen in idd...maar hoop dat ik met mijn major, die nog groeiende is (Dieren in de Zorg), misschien niet meteen, maar wel ooit een baan te krijgen :P en idd, waarom dan bedrijfskunde doen als je DM kan doen? :)

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 09:00

Omdat bedrijfskunde duidelijker is voor veel werkgevers. Als er DM op je cv staat weten heel veel werkgevers niet wat dat is. Bij bedrijfskunde is dat zo klaar als een klontje.

En je cv speelt een rol, zeker als er veel kandidaten zijn.

Weet je, het VHall beweert dat je bedrijfsmanager kunt worden op bijv een stoeterij. Maar vervolgens leiden ze dames op die zelf nog nooit een eigen paard gehad hebben, laat staan dat ze weten hoe fokkerij werkt. Met die achtergrond mis je een hele hoop en denk maar niet dat een leidinggevende functie krijgt als je geen verstand van (praktische) zaken hebt.

Het is een mooi sprookje. De paardenwereld is keihard en voor de meesten een soort nachtmerrie.

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 17:20

Maar is dat niet een deel zelfreflectie die bij mensen mist? Mag toch aannemen dat als iemand een HBO gaat doen deze persoon ook wel na kunnen denken en wat zelfinschatting hebben. Of is dat niet meer?

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 18:10

Was in mijn tijd ook niet hoor. Mensen die niet konden rijden maar wel deze opleiding deden...