Studeren in Wageningen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

josje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 15:14

CCCCC

Re: Studeren in Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 15:56

Mag ik even binnenvallen?

Studeert één van jullie toevallig Gezondheid & Maatschappij aan de WUR? Zo ja, zou je daar iets over willen vertellen? Ik doe op dit moment een HBO opleiding (1e jaars) en zou heel graag de stap willen maken als ik mijn P heb gehaald.

Meer mensen die met een HBO P naar de uni zijn gegaan en me daar iets over willen vertellen?

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 17:02

Ik studeer zelf niet die studie, maar ik hoor er wel veel positieve verhalen over!

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 17:05

Ik studeer bedrijfs- en consumentenwetenschappen, wij hebben veel overlap met gezondheid & maatschappij en heb ook een aantal vriendinnen die dat studeren. Ik wil je vragen wel doorgeven? :)

Stitatio

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 19:16

Zit je met die studies nou vooral op de leeuwenborgh? Ik vind het daar zo vreselijk!

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 19:56

Omdat wij met 100 man zijn, zitten we vooral in het orion. Maar met kleine klasjes vooral in de lebo ja, vind het daar juist wel gezellig :)

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 08:46

Opnieuw even het topic omhoog schoppen: ik rijd vrijdag vanuit NH voor de masteravond naar de WUR. Wilt iemand meerijden? Is gezelliger en goedkoper dan alleen reizen!

BeFearless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 11:14

Vraagje, heeft iemand toevallig het boek "an Introduction to Behavioral Endocrinolgy"? Ik wil die graag tweedehands overkopen van iemand, maar bijna iedereen heeft m al uitgeleend. :( En ik heb begrepen dat je het boek wel echt nodig hebt.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 12:25

als jullie nog een stal zoeken : weet een plek met bak en wei en schuilstal die binnenkort vrijkomt :)

mijntje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 23:42

Heeft iemand ervaringen met de WO Dierwetenschappen of de HBO educatie en kennismanagement paardensector? Ik ga (weer) een studieswitch maken en die twee staan onder andere in mijn lijstje van opties. En ja ik weet het, ik ben een beetje laat, maar waar een wil is, is een weg ;)

unihorses schreef:
als jullie nog een stal zoeken : weet een plek met bak en wei en schuilstal die binnenkort vrijkomt :)

Nou misschien dus wel als ik in september in Wageningen ga studeren haha ;) kan de link in je profiel alleen niet openen!

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 23:56

Mijntje als ik jou was zou ik naar de uni gaan en dierwetenschappen doen. Ik doe zelf een paardenstudie op VHL en naast dat de studie (en school, maar jouw hbo studie zal wel van 't stoas zijn gok ik?) mij zeer zwaar tegenvalt is er natuurlijk gewoon helemaal nergens werk te vinden in de paarden, tenzij je enorm veel geluk hebt uiteraard.

miepietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 15:55

ik doe/ deed dierwetenschappen, ik ben namelijk sinds 3 weken gestopt.
Ondanks dat ik ga stoppen kan ik de studie wel aan iedereen aanraden. Het is een (vind ik) heel interessante studie. De reden dat ik stop is dat ik toch meer een doener ben en ik naar het HBO ga. De studie is wel echt gericht op de veeteelt. Je hebt wel onderdelen in kleine huisdieren/paarden, maar het gros is echt wel de echte veedieren. Hier moet je je dus niet op verkijken.
Het eerste jaar is vooral basis zoals wiskunde, scheikunde, celbiologie etc. Het tweede jaar gaat echt dieper op dieren in met de fysiologie, pathologie, immunologie etc. Het derde jaar heb ik geen ervaring mee dus daar kan ik ook niets over vertellen.

Vraag maar als je meer wil weten.

BeFearless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 21:51

Inmiddels heb ik het boek over kunnen kopen van JudithO +:)+

mijntje92 schreef:
Heeft iemand ervaringen met de WO Dierwetenschappen of de HBO educatie en kennismanagement paardensector? Ik ga (weer) een studieswitch maken en die twee staan onder andere in mijn lijstje van opties. En ja ik weet het, ik ben een beetje laat, maar waar een wil is, is een weg ;)

Ik vind dat miepietjuh het mooi heeft verwoord, maar als je nog vragen hebt mag je ook mij een PB sturen! Inmiddels aan het eind van mijn tweede jaar van dierwetenschappen en nog steeds heb ik het erg naar mijn zin.

Gracefull

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 09:45

Hier iemand met ervaringen Stoas. Vraag maar raak :P

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 01:20

BeFearless schreef:
Inmiddels heb ik het boek over kunnen kopen van JudithO +:)+

mijntje92 schreef:

Ik vind dat miepietjuh het mooi heeft verwoord, maar als je nog vragen hebt mag je ook mij een PB sturen! Inmiddels aan het eind van mijn tweede jaar van dierwetenschappen en nog steeds heb ik het erg naar mijn zin.

Oh ik wou net zeggen dat ik een PDF versie van het boek heb...
Ik ben ook tweedejaars dierwetenschappen en sluit mij aan bij miepietjuh, als je alleen iets met paarden wilt dan zou ik niet deze studie doen maar een hbo paardenstudie (wel goed bedenken dat er bijna geen werk in te vinden is in de paardensector)

josje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 22:33

Ik ben opzoek naar een kamer in Wageningen. Iemand die een tip heeft voor mij? :P
En zijn er hier nog meer mensen die naast in wageningen op kamers wonen ook een eigen paard hebben + trainen?

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 22:37

Geen idee wat je budget is maar naast idealis is project duivendaal bv van socius een erg groot pand, waar heel regelmatig kamers vrij komen. Bij mij op de gang (een vsb de acht) komen voor september er weer 2/3 vrij. Of via fb groep, komen altijd veel kamers langs. Voor meer info kun je altijd even PBen :)

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 22:43

Kijk op Wageningen student plaza op Facebook. Er wordt daar heel wat aangeboden. Het is ook een optie om eerst een kamer onder te huren en dan een vaste kamer te nemen als het wat rustiger is.

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 22:46

Hier nog een van stoas! Ik zit nog in mijn propedeuse fase. Dus mocht iemand vragen hebben, mag alfijd! Ook pb's zijn welkom

josje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 22:51

Ik ben al lid van een aantal FB sites en ik ben van plan om morgen een account te maken op kamernet.nl

Karli voor rond de 350 hoop ik wel een leuke kamer te vinden. Ik ben ook ingeschreven bij idealis dus ik ga morgen daar even op kijken :)

Gracezellaa daar heb ik al aan gedacht om eerst voor een half jaartje een kamer onder te huren zodat ik kan gaan ontdekken waar ik wil gaan wonen.

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 22:57

Voor 350 moet je iniedergeval wel iets (zeker bij idealis) kunnen vinden van redelijk formaat :)
Idealis is iets goedkoper als de rest, maar ik kwam er twee jaar terug redelijk moeilijk tussen, dus toen naar andere mogelijkheden gekeken.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 07:57

Ik ken ook veel mensen die eerst een 'duurdere'(particulier/andere wegen) hebben gehad en vervolgens naar een Idealis kamer zijn gegaan.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 09:12

Kamers kun je ook goed vinden op Housingdesk Wageningen. Daar worden particuliere kamers veel op aangeboden. En je kunt het zo duur maken als je zelf wilt. De een vraagt de hoofdprijs, de ander een kleine vergoeding. Ik heb zelf ook de eerste anderhalf jaar bij een particulier gezeten (eigenlijk 2, waarvan de eerste erg goedkoop was en de tweede erg duur) en zit nu sinds 3 jaar op een kamer van Idealis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 17:59

Je kunt je ook aanmelden bij Idealis, de kamerwebsite van Wageningen! Ik hoop in de loop van volgend jaar ook op kamers te gaan in Wageningen en heb me alvast ingeschreven, zodat ik meer kans heb om een kamer te krijgen :)

josje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 18:05

Ik heb mij in januari al ingeschreven maar ik zal toch eerst moeten onderhuren :s