Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Amaryllis schreef:Ik heb de Pabo gedaan en mij tijdens mijn minor verdiept op het vmbo. Ben daar vervolgens ook affestudeerd, waardoor ik naast de pabo ook groepsdocent vmbo ben en mag zijn. Helaas is de werkgelegenheid en wetgeving rondom deze bebiegdheid slecht en onduidelijk dus werk ik nu al ruim een jaar op kantoor bij een semi-overheidsinstelling..
. Ik heb echter nog nooit problemen gehad en ben altijd serieus genomen. Jij staat daar niet voor niets voor die klas: je hebt ze iets te vertellen. Daar hebben ze gewoon naar te luisteren. Gelukkig heb ik ze dat nog nooit duidelijk hoeven maken.
.

Ik vind het vak zelf heel leuk! Ik zit in Utrecht en op deze opleiding ervaar ik de balans tussen pedagogiek en vakinhoudelijk hetzelfde; baggerslecht. Je krijgt vooral het eerste jaar ontzettend veel kennis over Geschiedenis naar je toe gegooid (we doen de hele Geschiedenis, dus van prehistorie tot modern) in één jaar. Vervolgens heb je nog 2 jaar om je daarin te verdiepen en wat meer pedagogiek te krijgen (hoop ik) om vervolgens je LIO stage te gaan lopen.
Het is een vierjarige opleiding. Ik heb hem in Amsterdam gedaan (HvA), fantastische docenten gehad en nooit problemen qua organisatie.
Opleiding duurt idd 4 jaar, maar het laatste jaar is in principe je LIO-stage 
SdaphneS schreef:Goedenavond!
Mag ik mij ook hier melden?
Hier een geschiedenis student, laatste jaar, loop nu mijn LIO.
Onze opleiding begint in het eerste jaar met de oudheid en middeleeuwen, wel stage, 1 dag in de week ga je in tweetallen naar een school.
Heel erg verstandig, omdat je er direct achter komt of lesgeven wel iets voor jou is of niet.
Ik vind de balans didactiek en pedagogiek erg goed op de opleiding, ik zit in Leeuwarden op de NHL.

) en groepen die vandaag in een (redelijk) goede bui waren, was het toch wel weer heel erg leuk vandaag. Fijn werk is het toch