Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xnien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 11:51

Ik kom ook weer eens langs :)

Nog steeds opzoek naar een baantje voor op een zaterdag :=

anne3000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 11:52

Een soort boekhouder? maar dan speciaal voor loonadministratie, mag ik dat zo zeggen?

_Nancy

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 11:53

Volgens mij mag je dat zo wel noemen :j

Verder geen geschike vacature kunnen vinden..
Maar KPN overheerst tussen al die vacatures _O-

Dramatisch personeel tekort ofzo??

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 11:56

Of ontzettend veel verloop :=

Ik verdiende in de zelfde functie bij een ander bedrijf 4 euro meer, dat houdt mij een beetje tegen, ook omdat ik weet dat ik het geen leuk werk vind, ik moet er voor reizen, etc. Dan ga ik liever voor dat geld bij de Albert Heijn hier in het dorp werken :j

Ik geef mezelf tot 1 maart, als ik dan niets beters heb, ga ik zulk werk aanpakken :j

anne3000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 11:57

haha hier in de buurt valt het nog mee (twente). Mocht ik er nou gaan werken en het blijkt dat het toch helemaal niks is, ga ik gewoon weer weg. Het valt wel op inderdaad dat ze zoveel vacatures hebben.

MerelBormans

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 11:58

Prima deadline Susem, ik denk ook dat ze veel verloop hebben, wat dat betreft niet positief dat ze zoveel vacatures hebben.

xnien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 11:59

Ik heb nu al meer dan 20 winkels gebeld en ze zoeken niemand :=

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 11:59

kgambler schreef:
Prima deadline Susem, ik denk ook dat ze veel verloop hebben, wat dat betreft niet positief dat ze zoveel vacatures hebben.

Ik moet wel, want midden april loopt mijn WW af :+

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 12:04

xnien, laat je niet uit het veld slaan hoor!! Zo heb ik ooit ook eens weet ik veel hoeveel bedrijven gebeld voor een stage plek.. :n Maar uiteindelijk wel de winst! :D

Weer een sollicitatie eruit voor interieur verkoopster, 40 uur :):)

anne3000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 12:08

Wat bedoelen jullie precies met verloop?

MerelBormans

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 12:09

Dat veel mensen stoppen met werken en weg gaan, dan moeten er weer veel nieuwe mensen in hun plek aangenomen worden, het personeelsbestand verloopt dan veel in een korte tijd.

Vaak is dat niet zo positief omdat mensen het dan niet naar hun zin hebben of ergens anders onder betere voorwaarden aan de slag kunnen.
Laatst bijgewerkt door MerelBormans op 05-02-13 12:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 12:09

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 12:43

Mijn baas heeft gebeld :):)

Volgende week heb ik een afspraak bij de bedrijfsarts en als ik daar ben geweest en weet hoeveel ik mag werken per dag (opbouwen..) dan moet ik diezelfde dag mijn baas nog bellen en kan ik waarschijnlijk ook nog eens werken die dag! :):)

Dus vanaf volgende week hoop ik weer aan de gang te zijn.. Al is het voor een paar uur..
Alles pak ik aan nu!

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 12:44

kgambler schreef:
Ik heb niet helemaal bij gelezen, maar ik zag dat er een aantal mensen een baan hebben gevonden, er wordt flink gereageerd op vacatures en goed getimmerd aan cv's! Hartstikke goed!

Qua cv vroeg ik me nog af hoe ik het huidige werk wat ik doe nu het beste kan noemen en omschrijven? Hebben jullie input?

Op dit moment doe ik werk bij een verzekeringsmaatschappij, ik ben een tijdje geleden van de helpdesk doorgestroomd naar de afdeling acceptatie. Ik ben volgens mij geen acceptant (of misschien acceptant junior?),ik maak in ieder geval nog geen beslissingen over of iemand die geroyeerd is weer terug mag komen na het terug betalen van de achterstand, wat ik veel doe op dit moment is de mutaties uitvoeren op de polissen (pakketwijzigingen, polissen royeren, opvoeren, brieven tot splitsing sturen etc etc), daarnaast beantwoord ik de telefoon waarbij ik de helpdesk met inhoudelijke vragen krijg, dan beantwoord ik ze, neem het telefoontje over of zoek het uit om later terug te bellen. Ze hebben me gekozen omdat ze me samen met iemand anders het meest geschikt/best voor de afdeling vonden.

Voor mijn cv en linked in kom ik er alleen niet helemaal uit om tot een passende omschrijving te komen, moet ook niet te lang zijn.

Sorry voor de lap tekst!

Gaaf! Welk bedrijf werk je? Ik bel ook wel eens daarnaartoe als ik er niet uit kom in het systeem qua wijzigingen of als ik voorlopige dekking wil afgeven heb ik ook toestemming nodig. Ik zou denk ik junior- acceptant neerzetten

MerelBormans

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 12:46

annastasia schreef:
kgambler schreef:
Ik heb niet helemaal bij gelezen, maar ik zag dat er een aantal mensen een baan hebben gevonden, er wordt flink gereageerd op vacatures en goed getimmerd aan cv's! Hartstikke goed!

Qua cv vroeg ik me nog af hoe ik het huidige werk wat ik doe nu het beste kan noemen en omschrijven? Hebben jullie input?

Op dit moment doe ik werk bij een verzekeringsmaatschappij, ik ben een tijdje geleden van de helpdesk doorgestroomd naar de afdeling acceptatie. Ik ben volgens mij geen acceptant (of misschien acceptant junior?),ik maak in ieder geval nog geen beslissingen over of iemand die geroyeerd is weer terug mag komen na het terug betalen van de achterstand, wat ik veel doe op dit moment is de mutaties uitvoeren op de polissen (pakketwijzigingen, polissen royeren, opvoeren, brieven tot splitsing sturen etc etc), daarnaast beantwoord ik de telefoon waarbij ik de helpdesk met inhoudelijke vragen krijg, dan beantwoord ik ze, neem het telefoontje over of zoek het uit om later terug te bellen. Ze hebben me gekozen omdat ze me samen met iemand anders het meest geschikt/best voor de afdeling vonden.

Voor mijn cv en linked in kom ik er alleen niet helemaal uit om tot een passende omschrijving te komen, moet ook niet te lang zijn.

Sorry voor de lap tekst!

Gaaf! Welk bedrijf werk je? Ik bel ook wel eens daarnaartoe als ik er niet uit kom in het systeem qua wijzigingen of als ik voorlopige dekking wil afgeven heb ik ook toestemming nodig. Ik zou denk ik junior- acceptant neerzetten

Ik heb je een pb gestuurd, ben je een tussenpersoon? :)

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 13:00

Nee, wij zitten bij een andere verzekeraar. Zit bij de bank die genationaliseerd is ;-)

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 13:06

anne3000 schreef:
Ik teken voor het minimum hoor! Ben zelfstandig (geen contracten alles zwart) in de paarden en elke vastigheid in de maand is mooi meegenomen. Het lijkt me zoveel leuker dan die zware dozen en constant kassa draaien bij de Lidl. Maar het grootste voordeel: De openingstijden van de KPN winkel :) Ze hebben maar 1 koopavond in de week en gaan op zaterdag om 5 uur dicht. Lidl begint een paar uur eerder, heeft elke avond een koop avond ook op zaterdag.
Dus hoop een baan te vinden, waar ik meer tijd heb voor de paarden :j

edit: Jij kent het Kriel?

Ik ken de winkels niet, maar werk inderdaad wel bij KPN :+

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 13:07

Wat voor werk doe je Kriel? :)

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 13:53

Ik ben bedrijfsjurist

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 14:03

Ik heb mijn sollicitatiebrief verstuurd naar de dierenartsenpraktijk, ik vind het echt spannend!
Durfde hem haast niet te versturen en vergat eerst het emailadres in te typen :+
Ik hoop zo dat deze sollicitatie het wordt :D

Gwen09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 14:22

Ik zal voor je duimen Eilish! :D

Wat is jullie slotzin bij een open sollicitatiebrief?

Ik vond net dit: "Ik vertrouw erop dat deze brief aanleiding is mij uit te nodigen voor een oriënterend gesprek."

Kan dat? Of is dat te brutaal? ;)

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 14:24

Gewoon doen. Ik heb ook zoiets

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 14:55

Ik heb:
Graag kom ik mijn sollicitatie toelichten in een persoonlijk gesprek.

Beetje braaf :P

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 14:57

Ik ben ervan overtuigd dat ik, met mijn ervaring, capaciteiten en persoonlijke eigenschappen, de persoon ben die u zoekt! Ik vertrouw erop dat deze brief aanleiding is mij uit te nodigen voor een persoonlijk gesprek en zie een uitnodiging graag tegemoet.

Voor als je echt zeker bent van je zaak O:)

Edit: mobiel bokken is niet heel handig, sorry voor spelfoutjes :=

anne3000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 15:14

bedankt voor de uitleg. We gaan het wel zien :D.