Wie nog meer afstuderen in 2013?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 12:26

WillemYntJee schreef:
Hoeveel uur besteden jullie eigenlijk per dag aan je opdracht?
Ik zou er namelijk heeeuul graag naast willen werken, maargoed de banen liggen niet voor t oprapen momenteel en ik ben een beetje bang dat ik dan straks bij de echte researchfase wat in de knoei kom met mn tijd. Nu heb ik namelijk bergen van vrije tijd, maar we zijn nog bezig met t plan van aanpak.

Ik word geacht 42 uur per week te besteden. En dan moet ik in mei klaar zijn.

Maar.. Ik reken tot september. Ik vind het nu voornamelijk belangrijk dat IK tevreden ben als ik klaar ben. Dan maar wat langer!
En ik weet dat ik door alles wat gebeurd is nou eenmaal minder productief bezig ben dan ik zou moeten zijn.

Ernaast werken? Mja, op zaterdag, maar dat doe ik al jaren. Verder zou ik dat nu niet redden. Hoewel, als het echt moet, dan kan alles tuurlijk :)

@pluisje88; waar is jouw afstudeerplek? :) Ik heb geen werkplek. Ja, ik kan thuis aan de gang (maar ouderlijk huis, dus niet ideaal). En heb mezelf opgedragen ook in de bibliotheek aan de gang te gaan :)
Op bedrijf of school is geen plaats/mogelijkheid helaas.. Vreemde ogen dwingen :))

Zephyr

Re: Wie nog meer afstuderen in 2013?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 12:39

Ik werk volledig naast mijn studie, dat was ook verplicht. Ik ben dus savonds en op vrijdag bezig met mn afstuderen. Dat gaat niet zo vlot, want soms ben je gewoon te moe om nog heel serieus te werken. Daarnaast werk ik dan ook thuis (bij mijn ouders), dus dat werkt heel slecht omdat ik dan toch vaak even met de paarden help, etc etc...

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 12:42

@Akshay, Het ziekenhuis in Winterswijk ;)
Heb gewoon een computer ingepikt die leeg is. Heb geen vaste plek. Zit gewoon waar er een computer vrij is. Een onderzoek zoals ik doe (personeelszaken) kan niet zonder dat je de organisatie en de sfeer daarin kent ;) heb zelf ook gemerkt dat ik thuis veel te afgeleid ben

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 12:53

Wij zitten ook niet op t bedrijf zelf, gewoon thuis (dat maakt t Soggen inderdaad des te aantrekkelijker!).
Naast de afspraken op school en daarna nog wat uurtjes, gaat er bij ons nu nog niet zoveel tijd in zitten (wat ook een beetje eng voelt, doen we wel genoeg!?).

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 12:55

Zephyr schreef:
Ik werk volledig naast mijn studie, dat was ook verplicht. Ik ben dus savonds en op vrijdag bezig met mn afstuderen. Dat gaat niet zo vlot, want soms ben je gewoon te moe om nog heel serieus te werken. Daarnaast werk ik dan ook thuis (bij mijn ouders), dus dat werkt heel slecht omdat ik dan toch vaak even met de paarden help, etc etc...

Woww..

Wat een verschil zit er toch in afstuderen :\

Wat ik doe aan opdracht is wel iets wat als ''baan'' kan. Alleen is dit dus op euh.. Vrijwillige basis :\.. Helaas.. Vergoeding €0. Met veel geluk kilometervergoeding en vergoeding op printen.

@pluisje88; ja, dan kun je inderdaad niet anders dan de sfeer op het bedrijf proeven!

Ik hoop dat ik een paar dagen mag meelopen met een veearts. Maar verder niks..

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 12:57

Bij welke praktijk Akshay?

Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 13:00

Ja, echt een wereld van verschil. Voor mijn hbo opleiding had ik ook echt een werkplek bij een bedrijf en daar zat ik 5 hele dagen aan mijn opdracht te werken. Had zo een baan kunnen zijn inderdaad. Ik kreeg gelukkig wel een kleine vergoeding, dus dat maakte het extra leuk.
Nu moet ik alles zelf uitzoeken en werk ik gewoon thuis. Ik doe een onderzoek naar een project wat ik zelf heb opgezet, dus ik loop als het ware stage bij mezelf. Dat is dus best wel lastig. Ook mijn medestudenten hebben dat een soort van gedaan, want die hebben onderzoek gedaan onder de leerlingen van hun eigen klassen, die geven les op een school. Dus dat is echt heel anders.... ook de reden dat ik vertraging heb opgelopen, want in het begin kon ik mijn draai helemaal niet vinden.
Ik denk dat ik nu op de goede weg ben en dit is ook mijn laatste poging om af te studeren, dus ik hoop echt dat het nu gaat lukken!

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 13:14

WillemYntJee schreef:
Bij welke praktijk Akshay?

Mijn opdracht vindt plaats in samenwerking met de faculteit in Utrecht :)

ik ga trouwens op school meteen eens vragen hoeveel ik mag zeggen over m'n opdracht.. Voor ze daar straks pissig om worden :o

wilson

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 13:17

Ik meld me hier ook even :-)
Ben deze maand begonnen met afstuderen.
Ik ben bezig met de master Management van de Publieke sector. Mijn scriptie gaan over sturing op gemeenschappelijke regelingen (wgr)
Naast mijn studie werk ik 3 dagen per week bij een gemeente.

Iepoetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 13:26

Ik ga ook dit jaar afstuderen (als het goed is :D) Ik doe de MA Arts and Culture aan de Universiteit Leiden. Heb dinsdag gesprek gehad voor scriptie en moet nog twee vakken doen daarnaast. Het wordt wel heel hard werken, maar ik wil het gewoon dit jaar halen, want wil misschien volgend jaar nog een educatieve Master doen tot leraar.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 13:58

Ik moet ook nog twee vakken naast mijn afstuderen. best heftig. Maar moet en zal lukken. ben echt klaar met het school leven. Ik wil een eigen paard, dus er moet geld binnenkomen ;)
Master had ik ook nog wel willen doen, maar helaas is dat qua kosten niet echt haalbaar

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 19:58

Hiep hoi! Mijn plan van aanpak is goedgekeurd dus ik kan beginnen met mijn scriptie! Wil hem over twee maanden al inleveren, dus dat wordt aanpoten! :D

Welkom allemaal!

_Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 21:21

Even snel bijgelezen, welkom allemaal!
Ook wat positieve berichten gelukkig, goedgekeurde afstudeerplannen, altijd leuk om te lezen !

Ik heb weer even een dipje kwa school, PVA van afstuderen was afgekeurd, dus we zijn het nu aan het verbeteren en volgende week opnieuw inleveren.
Ene moment ga ik ervoor en ben ik positief, en volgende moment zie ik het niet meer zitten en kan ik eigenlijk wel janken..

Ben ook langzaamaan aan het accepteren dat ik niet meer in juli ga afstuderen, gezien de feedback op PVA ben ik bang dat onze verbeterde versie weer niet wordt goedgekeurd en dan is afstuderen in juli al niet meer mogelijk.
Probeer uiteraard wel positief te blijven, maar door de gehele situatie van feedback, andere afstudeerbegeleider en het gewoon niet meer weten is dat momenteel erg lastig!

Ben nu ook even niet bezig voor school, is ook rustig op het moment, wachten op cijfers en dan PVA, maar zelfs daar ben ik nu even niet mee bezig. Moet ook veel werken deze week, dus kijk er zondag wel weer naar.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 23:43

_astrid: :(:) Een :(:).. Kan er niet meer over zeggen.

hier vandaag afspraak gehad. Was eigenlijk wel positief :)
Ik heb de opdracht veel groter in mijn hoofd zitten dan die is. En dat is eigenlijk best een eng gevoel. Voorheen altijd opdrachten die verloop van tijd groter werden dan ik dacht :)) _O-

eslixapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 09:57

Jeetje _Astrid, dat klinkt vervelend... Succes met de verbeteringen, blijf positief! Uiteindelijk lukt het wel en alles komt altijd goed :)

Akshay: Kan me voorstellen dat het eng is als de opdracht veel groter is in je hoofd dat hij werkelijk is. Dan ga je je toch drukker erover maken dan nodig :)

Ik heb vanmiddag mijn eerste bijeenkomst met mijn afstudeergroep, ik ben later in de groep ingestroomd dus ik ben best nerveus :')

Bolderkar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 17:47

wilson schreef:
Ik meld me hier ook even :-)
Ben deze maand begonnen met afstuderen.
Ik ben bezig met de master Management van de Publieke sector. Mijn scriptie gaan over sturing op gemeenschappelijke regelingen (wgr)
Naast mijn studie werk ik 3 dagen per week bij een gemeente.

Mijne gaat over de "nieuwe" Wmo

Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 18:53

Zo, ik heb vandaag voor de tweede keer mijn operationalisatieschema opgestuurd! Hopelijk is ie deze keer wel Master-waardig....
Ik hoop snel iets te horen, want dan kan ik mijn interviews gaan plannen en uitvoeren :) zo spannend allemaal en ik twijfel zo ontzettend of het allemaal wel goed genoeg is wat ik doe....volgens mij is het namelijk maar mondjesmaat zeg maar :(

LePapillon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-13 20:20

Dat klinkt niet leuk _Astrid.. :(:)

Ik heb vandaag weer een gesprek gehad met m'n begeleider van school.
Ik had opgestuurd wat ik tot nu toe had en ik kreeg goede feedback. Ik hoef alleen de bronvermelding een beetje aan te passen.
Verder helemaal geen op- of aanmerkingen over de inhoud. Erg fijn dus :j

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 10:04

ik heb mijn eerste onderzoek terug (een 7!!) en kan nu verder met mijn afstudeeronderzoek. Mijn docent vond mijn theoretisch kader wat zwak en dat ben ik wel met hem eens.. Dat is dus wel iets waar ik op moet letten bij mijn volgende onderzoek!

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 10:16

*\o/* voor iedereen met goede resultaten en vooruitgangen en een :(:) voor degene die t nodig hebben, lastig om t van iedereen bij te houden sorry!

Wij gaan vanmiddag naar een afstudeerpresentatie van een oud klasgenootje, even de kunst afkijken en zien wat er verwacht wordt ;-)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 12:58

Gefeliciteerd Ievie!

Ik heb net gehoord dat ik een afstudeerstage heb! Morgen even de laatste dingen doorspreken en hopelijk zo snel mogelijk beginnen!
Me vandaag nog maar even wat extra verdiepen in een mogelijke opdracht, want het moet bedrijfskundig zijn.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 14:16

gefeliciteerd!

Ik vind vooral het begin echt heel erg lastig. Hoe vind je de motivatie, drive en het overzicht om te beginnen aan deze grote berg werk?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 14:27

Nouja, ik heb wel duidelijk een richting waarin ik wil kijken. Ik doe zelf Bedrijfskunde MER, en het bedrijf wil graag de online marketing op zetten. Door tijdgebrek en drukte zijn ze daar zelf niet aan toe gekomen.
Iets wat mij écht ligt! Maar ik moet het ook verbinden met een bedrijfskundig iets...

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 14:29

Nee ik bedoel als je de opdracht al hebt.. Ik heb mijn plan ook, en nu moet er heeeeeeeel veel gebeuren, maar hoe begin je daar nou aan.....

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 14:31

pluisje88 schreef:
Nee ik bedoel als je de opdracht al hebt.. Ik heb mijn plan ook, en nu moet er heeeeeeeel veel gebeuren, maar hoe begin je daar nou aan.....

oooh ja, dat lijkt me ook niet echt makkelijk zeg...