Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
rensiepensie schreef:Nou ik ben service adviseur automotive, maar aangezien autoland weer op zijn gat licht solliciteer ik op alles wat ik zou kunnen qua profiel: receptionist, telefonist, verkoper binnendienst, verkoper buitendienst, account manager, detailhandel verkoper, medewerker horeca en noem het maar op! Maar zelfs dat gedaan te hebben zit ik inmiddels al 7 maanden aan de ww. Ik heb recht op 9 maanden dus hoop echt dat de laatste ontwikkelingen positief gaan uitvallen.
Maar 1 activiteit per week is natuurlijk belachelijk. Ik zou als ik het UWV mocht hervormen naar 1 activiteit per dag gaan. Dat is makkelijk haalbaar. Anders kruip je 1 uur per week achter je pc en de rest van de week niets doen? Onacceptabel. Als de dat nou eens aanpakken ipv de ww duur verkorten. Stomme overheid.
orienta schreef:ja ik weet niet wat dat inloopspreekuur voorstelt
stef schreef:behalve je sollicitatie plicht dan neem ik aan duplo?
Citaat:De eerste maanden krijgt u volledig de ruimte om op zoek te gaan naar een nieuwe baan.
In de 4e maand van uw werkloosheid neemt UWV contact met u op voor een evaluatie.
Heeft u vragen over werk.nl, uw cv of de Werkm@p?
Winged schreef:Ik heb even een 'daar klapt mij de bek van open' moment. Vriendin vna mij zit in de bijstand, krijgt 889 euro per maand.... + zorgtoeslag + huurtoeslag. Dat is een inkomen vna meer dan 1100 euroEn ondertussen lekker naar de musical en een hotelletje. Mijn brutoloon zit op 1600nogwat
Dat bedrag van haar geef ik zelf nieteens uit aan huur + vaste lasten + benzine + eten. Terwijl ik wekelijks minstens 360km rij. En geen huurtoeslag + zorgtoeslag heb.
Overigens kwam ik hierachter nadat ik haar een vacature doorgaf van 18-21 uur per week, kans op vast dienstverband, contract tot 2014. Plus dat ze al 2 sollicitaties had lopen. Kind zit verdorie al sinds juni 2011 in de bijstand.... Maar elke keer gezorgd dat ze als ze het toch niet leuk vond weer in de bijstand kwam