Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 18:03

is 't wel eens voorgekomen dat een bokker werd afgewezen en toevallig een andere bokker er met de baan vandoor ging? :+

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 19:55

via uzb mag ik dinsdag even langs komen! :)

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 20:45

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 22:46

ikke129

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 11:03

ik meld me hier ook maar weer.. op dit moment kan t mij niet schelen wat, als ik maar meer kan werken dan de banen die ik nu heb( winkel en schoonmaak) maarja niet veel keus met mijn cv.. wel volgend jaar starten met opleiding doktersassistent :) Als iemand iets weet, omgeveing zwolle, kampen emmeloord..

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 11:59

Bij mij in de buurt zoeken ze voor in een distributiecentrum fulltime orderpickers.
Ook bij de Dekamarkt zoeken ze volgensmij verkoopmedewerkers.

Maar het stomme is.. het voelt voor mij zo stom om daarop te reageren of er te werken.
Oke ik heb het geld nodig.. maar het is zo onder mijn niveau.
Dan heb ik mij voor niets 4 jaar uitgesloofd op school en zoveel schoolgeld betaald.

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 12:06

Maar het is wel werk, en ervaring, en geld! En orderpicken geeft soms wel leuke doorgroeimogelijkheden moet ik zeggen!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 12:16

Ik heb ooit een maand orders moeten lopen en als ik heel eerlijk ben? Ik vond het vreselijk geestdodend werk. Om mijzelf te stimuleren ging ik de medicatie die ik moest lopen, leren. Gewoon om mijn brein iets te doen te geven :')
Schoonmaak vond ik echt veel leuker :j daar kon ik praten met mensen, fungeerde als een praatpaal voor de ouderen en kon ik mijn capaciteiten ook inzetten om ze te helpen. En ik poetsen kon ik goed haha :P
(Heb daar wel geleerd alle tips en trucs geleerd om schoon te maken haha)

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 12:20

Hahaha das ook een manier! Ik ben zelf nooit orderpicker geweest, maar zag op kantoor wel regelmatig mensen vanuit het magazijn doorstromen naar het kantoorwezen. Schijnt overigens wel goed te zijn voor de lijn en conditie ;-)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 12:22

O dat zeker; enige moment dat ik iets kon eten was tijdens de pauze :') en bij spoed orders rende ik haha. Ik haatte alleen de post waarbij ik elke keer weer die koelcel in moest... Dat was echt niet goed voor de gezondheid want ik liep continu van warme werkvloer naar 6 graden en weer terug :+

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 12:53

Naaaa ik zie een functie die op mijn lijf is geschreven, dacht dat het vrij dichtbij zat maar het zit meer dan 100 km verder :+ dat is mij iets te ver!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 17:28

Vandaag vakantie geboekt, 3 dagen met vriendje naar disneyland parijs! :D
22 t/m 24 december disney en dan nog wat dagen saampjes :D

Geven jullie voorafgeplande vakanties gelijk door tijdens een sollicitatiegesprek?

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 18:13

Is wel handig denk ik Jolliegirl.

Dat ik 6 jaar geleden bij de Albertheijn ging werken, had ik niet aangegeven dat ik 2 maanden naar spanje zou gaan :P Maarja ze vroegen er dan ook niet naar haha.
Dus toen ze mij hadden aangenomen en ik het vertelde waren ze niet zo blij.. (logisch) en gaven aan dat als ze dat van te voren wisten ze me niet hadden aangenomen :P

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 18:23

Twee maanden is ook wel lang! Maar een weekendje weg moet geen probleem zijn, lijkt me zo..

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 18:26

ik ben niet van de korte vakanties := als ik ga dan ga ik altijd minimaal 2 weken tot max 3 maanden. Liever zo lang mogelijk :')

Maar helaas heb ik vandaag een hoofdpijn/migraine aanval, ik kan me echt niet focussen op een sollicitatiebrief, kan niet eens echt nadenken want dan krijg ik al meer pijn aan mijn kop :=

Ik heb wel iets via een andere bokker te horen gekregen, werken in het buitenland voor half jaar. Dan betaal je 650 euro aan de organisatie die werk voor je regelt, je moet je ticket zelf betalen. Dan kom je op een bedrijf terecht waar je kost en inwoning hebt en zakgeld (500 euro per maand) krijgt.Dat klinkt nog best interessant :j

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 18:31

Ik ga pas volgende week weer schrijven, lig ziek op bed en rechtop zitten achter de computer is geen optie dus vandaag en morgen vul ik met onnozel tv kijken, veel slapen en wat op de tablet kijken naar vacatures.
En kippensoep eten!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 18:32

beterschap!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 13:04

wat voor werk zou je willen gaan doen Lifaya? en welk land?
werken in het buitenland is ook makkelijk te regelen zonder dat je er ene organisatie voor hoeft te betalen en met ongeveer dezelfde voorwaarden (dus kost en inwonen + een 500 euro ) en regelmatig zonder dat je zelf je ticket hoeft te betalen

dani_spit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 21:21

Ik las dat iemand op zoek was naar een traineeship. Ik zag in een blaadje de website jobnet.nl/traineeships , misschien dat daar nog iets leuks tussen te vinden is.
Daarnaast las ik ook over de nederlandse carrieredagen op 23 en 24 november in de rai. Schijnen heel veel werkgevers te komen dus misschien is het handig eens op de website te kijken wat er allemaal komt. Op de radio had ik ook gehoord over een beurs in, volgens mij, utrecht in oktober. Het zou een idee kunnen zijn op die manier in ieder geval te netwerken daar en er misschien iets leuks aan over te houden ;)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 21:22

Ja. Ik zoek leuke traineeships! :D
Merci voor de link :)

LittleRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 08:13

Ik heb vandaag een gesprek bij Appco Group Rotterdam, ben benieuwd of het iets voor mij is!

Bij de Rabobank hebben ze trouwens traineeships voor HBO/WO niveau.

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 08:24

Als het goed is, ben ik na vandaag zeker van mijn nieuwe baan, ik heb straks het hopelijk laatste gesprek, en een contract, eerst voor 3 maanden, dan een half jaar, en dan een jaar. Ik moet wel inleveren qua salaris, maar daar staat tegenover dat ik niet meer met de auto hoef. Andere nadeel zijn mijn nieuwe werktijden, tot 6 uur, half zeven..even kijken hoe ik dat moet gaan inpassen met mijn bijrijdpaardje.. LittleRose, succes!

LittleRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 08:37

Dankje eponine!
Jij gefeliciteerd met je baan! Elke dag om 6 uur of half 7 klaar is wel laat, dan is het een voordeel dat je wel dicht bij huis werkt. En moet je je avond ook wat anders gaan inplannen, maar je hebt wel werk :)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 09:39

Ik verwacht vandaag telefoon terug over een sollicitatie! :D

Epo : gefeliciteerd!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 09:42

ik zit ook te wachten -O-
UZB had vorige week nog terugkoppeling verwacht en dat ik deze week op babbel zou gaan. Net UZB gebelt, maar die hebben bedrijf nog niet te pakken gekregen... Grrr