Examenjaar vwo'ers 2012

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gracezellaa

Re: Examenjaar vwo'ers 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 22:36

Ik had wel een typefout laatst, volgens magister had ik een 8,7 op wiskunde, maar bij het bespreken bleek dit een 6,8 te zijn. Was mijn cijfer omgedraaid met een ander en die hield natuurlijk zijn mond niet.. :|

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 22:48

Dan baal je.. maar wel fijn van Iris. Heb toch soms het idee dat se s op andere scholen makkelijker zijn, vooral omdat mijn school erop kicked om voor het ce hogere gemiddelden te hebben dan voor t se..

xCathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 23:10

Douce schreef:
Dan baal je.. maar wel fijn van Iris. Heb toch soms het idee dat se s op andere scholen makkelijker zijn, vooral omdat mijn school erop kicked om voor het ce hogere gemiddelden te hebben dan voor t se..

Join the club..

Bij ons geldt trouwens de regel dag als een cijfer eenmaal definitief is gegeven of als ie op internet staat, dat het niet meer lager kan worden dan dat, maar enkel hoger. Dus als je zo'n foutje treft heb je bij ons echt ontzettend geluk! Helaas gebeurt het echt bijna nooit :p

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 12:57

Wij hebben inderdaad ook de regel dat een cijfer niet meer lager kan worden, echt onzettend fijn want dan heb je soms wel eens geluk inderdaad :+

Iris wat goed van je 9.4 zeg! :D

Touchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 14:36

Wij hebben ook die regel, ik heb ook 1 keer heel veel geluk gehad!

Iris, super goed! Wow haha zal je gemiddelde wel flink omhoog schieten:)

Ik heb vandaag wiskunde herkansing gehad, maar ging best slecht.. Hij was veel moeilijker dan de eerste, zelfs kansberekening was lastig, terwijl ik dat normaal gesproken wel kan. Ben benieuwd of ik hoger heb, denk het niet.

Melissaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 13:58

Ik doe over een paar weken ook examen! Heb C&M met duits, tekenen, wiskunde C, eco, geschiedenis en maw :)
Sta er goed voor maar ben toch wel zenuwachtig door die nieuwe regels hoor... Ook hebben wij verplicht les tot de examens, zelfs na de meivakantie... Terwijl sommige scholen vanaf deze maandag de lessen al niet meer verplicht stellen! Baal er echt van, want kan me op school echt niet concentreren.
Heb gelijk even een vraagje voor de mensen met MAW hier. Volgens internet en mijn examenbundel gaat het examen over vaardigheden, criminaliteit & rechtsstaat, massamedia, en politieke besluitvorming.
Maar mijn docent zei afgelopen week dat het boek internationale betrekkingen er ook bij hoort? Weet iemand hier iets van?

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 14:43

internationale betrekkingen hoort onder politieke besluitvorming! :) als het goed is heb je een boek waar eerst politieke besluitvorming van nederland in staat, en dan heb je ook nog 1 of 2 hoofdstukken ofzo over internationale betrekkingen (zoals EU en VN) :)

Nienkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 22:03

Zo, eerste dag examentraining overleefd.
Ik vind het tot nu toe super zinvol! Eerst wordt er telkens een stukje theorie uitgelegd, en daarna ga je opdrachten maken die daarbij horen, en als je dan vragen hebt kan je die stellen, en ze leggen echt heel duidelijk uit :D

Golan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 13:46

Douce schreef:

Fijn hè zo'n school... ik ken het...
morgen natuurkunde herkansing, had voor de vorige een 4,8...
Ik heb echt zoooo'n hekel aan magnetisme en die veldlijnen en de lorentzkracht.......

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 14:21

Vind het altijd jammer dat de scholen zo gefocust zijn op cijfertjes.. verdwijnt het individuele belang nogal mee. Maarja het cito moet ook ergens een grens trekken natuurlijk

Touchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 17:18

Ik hoorde laatst toch wat raars.. Dat sommige scholen leerlingen uitsluiten van het examen omdat ze bijvoorbeeld 2 onvoldoendes hebben, omdat de kans dat ze zakken te groot is. En daardoor gaat het slagingspercentage van school omlaag en dat willen ze niet. Komt het bij jullie bekend voor? Ik kan het me namelijk totaal niet voorstellen!

Golan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 18:01

Oh Marloes dat zou wel belachelijk zijn... dat is bij ons gelukkig niet zo. Ze zeggen wel altijd dat het slagingspercentage heel hoog is, maar dan vergeten ze voor het gemak wel even alle leerlingen die in die 6 jaar van school gegaan zijn omdat het toch te moeilijk was... (onze school is alleen maar gymnasium dus als je het niet redt moet je van school)

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 18:35

Ons slagingspercentage was 91% vorig jaar. Ik vind dat best laag eigenlijk.

xCathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 19:31

xMarloess schreef:
Ik hoorde laatst toch wat raars.. Dat sommige scholen leerlingen uitsluiten van het examen omdat ze bijvoorbeeld 2 onvoldoendes hebben, omdat de kans dat ze zakken te groot is. En daardoor gaat het slagingspercentage van school omlaag en dat willen ze niet. Komt het bij jullie bekend voor? Ik kan het me namelijk totaal niet voorstellen!

Een klasgenootje van mij mag geen examen doen als ze niet liet zien dat ze in ieder geval er iets van probeerde te maken.
Maar dat is ook wel een geval apart. Ze gaat er helemaal niet voor om te slagen, roept al het hele jaar dat ze gaat zakken en dat ze dan verder deelcertificaten gaat halen. Ze doet niks, zit te slapen/terroren in de lessen.
Aan de ene kant snap ik het van de school, ze willen haar zo motiveren om toch wat te doen ('t is een slim meisje, alleen niet gemotiveerd). En zo willen ze inderdaad zorgen dat het slagingspercentage niet te ver zakt.

Ons slagingspercentage was vorig jaar geloof ik 89% over 3 klassen.

Touchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 20:38

Rond de 90% is landelijk gemiddelde toch, dus dat is niet zo slecht die 91%!
Ik heb het even opgezocht, vorig jaar waren er op het vwo op onze school 5 die zakten, van de 95. Dus afgerond 95% geslaagd :)
Op de havo was het maar 86%..

Cathy, en toch vind ik het raar dat school daartoe bevoegd is.. Je doet niet goed je best, dus je mag geen examen doen. Ik wist niet eens dat dat bestond :=

*Edit: Die slagingspercentages zijn van 2009 zie ik net. Even kijken of ik iets actuelers kan vinden.

Touchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 20:54

Ah gevonden.
Slagingspercentage onze school was vorig jaar 96,7%! Landelijk gemiddelde was 88,8 staat erbij. Dus dan hebben we flink hoger gescoord. Examencijfer was gemiddeld 6,9 bij ons, en landelijk 6,7.
Klinkt hoopvol dit :)

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 21:11

Wij hadden volgens mij een slagingspercentage van 75%. Niet zo goed dus. We kregen aan het begin van het jaar al een preek van de teamleider.

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 21:41

slagingspercentages liggen best laag inderdaad. Ik denk eerlijk gezegd dat er bij ons jaar VWO ook best veel mensen zullen zakken..

Ik had trouwens een 7.7 voor mn geschiedenis PO, woehoeee. :D nu alleen nog cijfer van mn herkansing terug, en dan zijn al mijn se-cijfers definitief.

irisssssje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 10:00

Slagingspercentage vorig jaar bij ons op school was 98% haha, was er maar eentje gezakt. Maar wij hebben ook allemaal 1 of 2 extra vakken, gewoon omdat je niet anders kon kiezen toen je profiel ging kiezen. Ik zou na mn examens Natuurkunde laten vallen als ik gezakt ben.. En dan wel slagen.. Snappen jullie :D ?

Onze SE's zijn trouwens bij bijna alle vakken gewoon opgaven uit oude examens.. En bij Economie liggen juist de CE's gemiddeld een half punt hoger dan de SE's..

Ik moet deze week nog 3 toetsen herkansen en dan ben ik ook eindelijk klaar.. Ging met Economie van een 5,7 naar een 7,0 want ik had er 2 herkanst, van een 4,8 naar een 9,4 en van een 5,1 naar een 7,2. Ben ik echt blij mee :D

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 12:21

Wow konden wij maar zoveel herkansen zeg.

BlackDancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 13:03

Wowie onze school had 97% slaging op het VWO vorig jaar :O Hopen dat ons jaar dat ook haalt (A)

75% is trouwens wel echt heel laag zeg :\ Dat is 1 op de 4 :oo

Froexiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 13:16

Pff mijn toetsweek is nog steeds bezig! Morgen toets bio, alle onderwerpen, telt voor 20% mee.. En laat bio nou net mijn slechtste vak zijn :\
Had gister wel mijn scheikundecijfer teruggekregen: 7.2! *\o/* (haalde vorig jaar alleen maar vijfjes..)

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 14:56

Goedemiddag iedereen! :wave:

Gefeliciteerd met jullie cijfers!
Ik kom ook weer onder mijn steen vandaan, dit weekend examentraining bij de RUG gehad, was erg zwaar maar wel nuttig. Nu examentraining op school maar ik ben "ziek". :') Morgen ga ik wel weer.
Ons slagingspercentage lag vorig jaar rond de 55 procent geloof ik. Absurd laag in ieder geval. Zoals het er nu uit ziet zakt 65%. := Onze school is een groot drama en ze raken hun VWO-licentie waarschijnlijk kwijt.

xCathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 15:33

Puissance schreef:

Ik kom ook weer onder mijn steen vandaan, dit weekend examentraining bij de RUG gehad, was erg zwaar maar wel nuttig. Nu examentraining op school maar ik ben "ziek". :') Morgen ga ik wel weer.
Ons slagingspercentage lag vorig jaar rond de 55 procent geloof ik. Absurd laag in ieder geval. Zoals het er nu uit ziet zakt 65%. := Onze school is een groot drama en ze raken hun VWO-licentie waarschijnlijk kwijt.

Wow :wow: Wel flink l*llig voor de mensen die daar nu vwo doen..
En dat scholen leerlingen mogen uitsluiten slaat ook nergens op, dan neem je dus iemand zijn kans om te slagen af...

Froexiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 09:34

Puissance schreef:

Wow dat is echt extraam laag ja! Jij staat wel op slagen toch?