Bokt-ondernemers deel 4: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: Bokt-ondernemers deel 4: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 15:21

Heb je hem vandaag ontvangen...?

Ik zal het in de gaten houden , maar word al giftig als ik er aan denk *grauw*

HorseRunner

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 15:22

pmarena schreef:
Heb je hem vandaag ontvangen...?

Ik zal het in de gaten houden , maar word al giftig als ik er aan denk *grauw*

Ja net gehad. Mijn man gaat vanavond een bezwaar brief maken.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-11 15:29

HorseRunner

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 15:33

Nee ik zie er het nut ook niet zo van in.

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 15:35

Wat een onzin iets... dan kan ik ook wel een brief op de mat verwachten (denk ik).

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 15:55

En wat doet het HBD dan voor de bedrijven die verkopen? Oftewel waar betaal je voor?

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 16:01

Hilda79 schreef:
En wat doet het HBD dan voor de bedrijven die verkopen? Oftewel waar betaal je voor?

Dat vraag ik me ook af!!!!!

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 16:02

@Dendrofleur: fijn dat je nu een goed administratiekantoor hebt gevonden

@Lovepaints: is dat Lotto die terug naar huis komt?

KvK en HBD e.d. zijn van die instellingen die jou niet actief opzoeken, maar wel van alles doen voor ondernemers. Informatie verstrekken, Kvk organiseert bijv. allerlei gratis bijeenkomsten, op de website van de HBD zie ik heel veel info staan. En daarnaast ook belangenbehartiging.
Ik ben aangesloten bij een beroepsvereniging (niet verplicht overigens). Daar kan ik bijv. gebruik maken van juridische hulp als ik problemen heb met klanten. Maar zij zitten ook, namens mij en vele collega's, aan tafel met diegenen die de auteurswet willen veranderen (lees: verslechteren). Ik kan daar in mijn eentje nooit iets tegen doen, maar zo'n vereniging wel.
Het bedrijfschap is toch ook zoiets, een soort branche-organisatie?

Het is alleen wel vreemd dat het bedrag ineens zo verhoogd is.

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 16:03

wat een afzetters zeg! mijn bedrijf komt in de dienstverlening te zitten (zakelijk) heb je dan ook te maken met dit soort organisaties als het hbd?? vind dat echt veel geld voor niks nl.!!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 16:05

De HBD, die heb ik ook al gehad, rond de 200 euro en kom er niet onderuit!

HorseRunner

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 16:20

Nou klinkt goed :( bah dit na de belastingaanslag kan ik er niet echt bij hebben.

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 17:12

Zidore schreef:
wat een afzetters zeg! mijn bedrijf komt in de dienstverlening te zitten (zakelijk) heb je dan ook te maken met dit soort organisaties als het hbd?? vind dat echt veel geld voor niks nl.!!

HBD is voor de detailhandel. Of er voor jouw branche zoiets is (al dan niet verplicht) zou je eens na kunnen vragen bij de KvK.

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 17:28

[quote="JolandaS
@Lovepaints: is dat Lotto die terug naar huis komt?

[/quote]

Ja, dat is hem; leuk dat je hem nog kent!!

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 17:30

@ jolanda, ik zie nu dat je in Esbeek woont, dat is dichtbij! Ik in Baarschot :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 18:16

:oo De etterbakken !!!! Ik heb hem ook hoor !! -:(-

Alsof het al niet gek genoeg was dat ze je elk jaar die 79 euro afpersen , hebben ze er nu dus een "leuk" nieuw kopje bedacht "bestemmingsheffing sport" waar je dus inderdaad nog eens 200 euro extra voor moet betalen ! Terwijl het uiteraard weer meer van hetzelfde is en ik er nog steeds niks aan heb...

Waar eindigt dit ? Kunnen ze zomaar vanalles erbij blijven verzinnen ? WAT een boevenbende zeg !
Hier moeten toch heel veel mensen tegen in opstand komen ?!

Ze kunnen van mij echt de *piep* krijgen , ik ben sterk geneigd om die 79 euro over te maken en voor de rest doen ze hun best maar >;)

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 18:26

Ik heb mijn post nog niet gekeken, maar ga ervanuit uit dat ik hem ook ontvang, niet blij! :n
Kunnen we hier niet iets aan doen....? Juist van een organisatie als HBD zou je mogen verwachten, dat ze inzien dat dit niet kan! Simpelweg betalen, vind ik eigenlijk niet de manier... ow hier kan ik mij heel kwaad om maken!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 18:29

Ik zit inwendig ook te koken , je wordt gewoon legaal bestolen :(

De ellende is dat je uiteindelijk heel veel ergernis en stress er van hebt en het toch niet gaat winnen :P

Ik gooi de factuur vooralsnog in de prullenbak , laat ze er maar een paar herinneringen voor sturen , dan doen ze er tenminste nog iets voor }:)

Ik zit ook al wat te zoeken of er al ergens een vuist gevormd wordt tegen dit soort onzin dat nu ècht de spuigaten uitloopt , je hoeft al die grappen van die gasten toch niet te pikken ? Laat ze lekker opdonderen met hun Haagse hobbies op onze kosten :(

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 18:37

Helemaal gelijk!! Hier gaat hij ook gewoon de prullenbak in, laat ze idd maar wat moeite doen voor hun geld :+

Kan ik ondertussen mooi kijken wat ik hieraan kan doen!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 19:11

Je kan er niets aan doen, je bent verplicht om het te betalen. Alleen als je onder een bepaalde inkomensgrens zit, kun je eventueel "korting" krijgen, is LovePaints & Georgette bijv. gelukt. Maar ik kon er in elk geval niets vanaf halen! Dat ik een startende webshop ben en verder vrij weinig aan de HBD heb maakt niets uit, maar ze schijnen idd een hoop achter de schermen te doen. Of je nou een webshop hebt of een gewone winkel, of je winstgevend bent of verlies draait, dat maakt allemaal niets uit.

Enne, wachten op een herinneren, dat kun je doen, maar op een gegeven moment zullen er administratiekosten bovenop gaan komen en krijg je uiteindelijk een deurwaarder op de stoep. Jullie kunnen beter je trots inslikken en gewoon betalen, want op de lange termijn snij je alleen jezelf in de vingers en je komt er toch niet onderuit! Het enige dat jullie kunnen proberen is kijken of je de kosten omlaag krijgt, maar mij is het in elk geval niet gelukt.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 19:11

OMG ook nog 200 euro voor sportartikelen??! Hoe voelen ze zich?? Pffff, iedereen waarschuwt altijd voor malafide bedrijven die spookfacturen versturen, nou, dit begint er verdacht veel op te lijken :x .

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 19:13

Helaas is dit geen malafide bedrijf met spookfacturen Rinske...

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 19:13

Dat snap ik :') . Maar ik bedoel dat ze zomaar facturen kunnen sturen die je moet betalen, zonder dat je daar maar iets aan kunt veranderen. Zo is het makkelijk geld verdienen...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 20:03

Je hebt gelijk hoor Joyce , maar ik laat ze altijd graag een herinnering sturen en zal het dit jaar tot de laatste uitzingen voordat er extra kosten bij komen , dan doen ze er tenminste nog iets voor en houden ze er zo weinig mogelijk aan over.

Dat is de enige vorm van protest die ze open laten dus die kunnen ze dan krijgen.

Het is toch van de gekken dat ze er steeds meer onzin kopjes bij gaan verzinnen om steeds meer geld uit je zakken te roven :n

Vraag me ook af waarom ze nu ineens met dat sport-gedoe op de proppen komen , zie dat het al een paar jaar bestaat. Lekker hoor nog 200 euro extra voor nog iets waar ik nog steeds niks aan heb.

Ik hoop dat ze deze onzin ook af gaan schaffen binnenkort , KvK is al een goed begin +:)+

Die Buma / Stemra of weet ik wat nog meer heb ik in het eerste jaar ook gewoon doorgescheurd en in de prullenbak gegooid en nooit meer wat van gehoord , stelletje struikrovers :P

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 20:31

Buma/Stemra heb ik gewoon netjes ingevuld, ik hoefde namelijk niets te betalen ;)

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 20:54

Wat je betaald aan het het HBD hangt ook af van je inschrijving bij de KVK. Wij hadden in het gesprek bij de KvK ook aangegeven dat we zo nu en dan een markt zouden doen. Werden we door het HBD direct aangeslagen voor ambulante handel boven op de standaard heffing. De inschrijving bij de KvK hebben we direct aangepast en een kopie daarvan naar het HBD gestuurd. Toen werd die heffing weg gescholden. Betaal nu dus € 79,- per jaar. En helaas kom je daar niet onderuit. Tenzij je een laag inkomen hebt.