Een jaar High-School (deel2)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MelanieB

Re: Een jaar High-School (deel2)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-11 09:10

Nope, hier was het gratis pinnen....

Tenzij je naar de ATM gaat dan moet je wel iets van 3 dollar meer betalen voor de moeite ofzo :roll:
Dus haal er altijd geld af bij de Walmart en andere winkels.

_BLOEMPOTJE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 19:05

Mag ik mij ook aanmelden hier?

Heb deze week een hele hoop brochure's binnengekregen en ga vrijdag naar een voorlichting van STS. :) Ik wil HEEEEEL graag een jaar naar (engelstalig) Canada.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-11 19:09

Leuk!
Ben ook met sts gegaan, ik raad je ten zeerste aan meerdere organisatie's te bezoeken. Ik zelf raad STS echt niet aan. Maar er zijn net zo goed andere organisaties zijn niet geweldig.

Er zijn wel een paar hier waar ik alleen maar positieve verhalen heb gehoord. Oa die rotary nd into?

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 19:10

Mijn creditcard staat op mijn vaders rekening, wij zijn toen vantevoren naar de ABN AMRO gegaan en gevraagd wat het beste was.
En die zeiden dat ik gewoon een creditcard op mijn vaders rekening kon hebben.
Je bent het voordeligst uit als je pint met je pinpas bij ATM, want daar betaal je de minste transactiekosten en betaald met je creditcard in winkels, omdat je daar dan weer het minste betaald :)

_BLOEMPOTJE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 19:13

Ik heb zelf bij heel wat organisatie's informatie gevraagd. En toevallig is de voorlichting van STS in de buurt dus daar gaan we sowieso heen. Voor de rest ben ik nog aan het kijken voor andere organisatie's. :j

Mag ik vragen waarom STS voor jou niet een goede organisatie was? :)

Wat mij trouwens opviel: bij STS is Canada rond de 7-8000 euro, terwijl het bij andere organisatie's wel 14000 euro kan zijn! :oo Weet iemand waardoor het prijsverschil zo groot kan zijn?

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-11 19:16

Fleur_Laura schreef:
Mijn creditcard staat op mijn vaders rekening, wij zijn toen vantevoren naar de ABN AMRO gegaan en gevraagd wat het beste was.
Je bent het voordeligst uit als je pint met je pinpas bij ATM, want daar betaal je de minste transactiekosten en betaald met je creditcard in winkels, omdat je daar dan weer het minste betaald :)

Ehm, bij ATM moest ik 3,- dollar nogwat betalen als ik geld opnam.
Bij de walmart niks.

Ik kreeg geen creditcard hoor, zelfs niet op mn vaders rekening.. mocht niet zeiden ze :n

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-11 19:16

_BLOEMPOTJE schreef:
Wat mij trouwens opviel: bij STS is Canada rond de 7-8000 euro, terwijl het bij andere organisatie's wel 14000 euro kan zijn! :oo Weet iemand waardoor het prijsverschil zo groot kan zijn?

Omdat de service flut is. :+

Ik zou een beetje het topic doorlezen als ik jou was.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-11 19:19

MelanieB schreef:
Over de organisatie ben ik hoogst teleurgesteld. Mooie verhalen, maar het word niet waar gemaakt.

Mn hostfamily was ook echt niet blij met de organisatie, slordig, het scheelt ze allemaal niks.
Ook niet mn ouders inlichtten toen het bij vorig gastgezin slecht ging.
Maar ook niet eens even mn nieuwe hostfamily bellen om te vragen hoe of wat oid. echt niks gewoon.

Echt een klote gastfamilie, boeiend, ze laten je daar gewoon zitten en je werkt het maar uit.
En anders dan moet je zelf opzoek gaan naar een familie. Gelukkig had ik een topschool die me hielp!

Jammer. Maar heb opzich verder wel een leuk jaar gehad, maar dit niet met hulp van STS.

Denk goed na en ga niet alleen op de prijs af... goedkoop is duurkoop zeggen ze altijd... begin eraan te twijfelen. :)

_BLOEMPOTJE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 19:46

Heb 't topic doorgelezen en begrijp waarom jij STS flut vindt... Ik ben iig erg benieuwd naar hun verhaal :)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-11 19:47

Nja hoop dat het beter is als je besluit met hun te gaan :)
Want tsja, met bijeenkomst hebben ze gewoon hele mooie verhalen etc. dus val er niet direct voor, want hebben ze je geld, is het goed. ;)

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 19:49

Ik zou zeggen, lees mijn posts ook eens, rotary is ten eerste verreweg de goedkoopste en daarnaast heb ik daar zelden slechte verhalen over gehoord.

_BLOEMPOTJE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 19:53

Ik heb ook de Rotary site al bekeken + brochure's. Heb bij 5,6 organisatie's informatie aangevraagd en ben ook van plan om naar meerde voorlichtingen te gaan en "recensies" te bekijken. Ik ga dus niet gelijk voor STS ;)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-11 19:54

Mooi :)
Heb je ff gepbt hoe of wat ;)

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 19:55

MelanieB schreef:
Fleur_Laura schreef:

Ehm, bij ATM moest ik 3,- dollar nogwat betalen als ik geld opnam.
Bij de walmart niks.

Ik kreeg geen creditcard hoor, zelfs niet op mn vaders rekening.. mocht niet zeiden ze :n

Hmm wat raar! mij hebben ze hele andere dingen verteld? :P Heb jij ook ABN amro?

Ik zit nu in Amerika met Travel Active, en ik ben daar eigenlijk wel tevreden mee :)
Nou heb ik ze ook niet echt nodig gehad, dus qua steun enzo weet ik niet hoe dat hier gaat, maar als ik een vraag had, heb ik altijd binnen 24 uur antwoord, mensen zijn altijd aardig etc..

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-11 19:57

Da;s netjes Laura!
Als ik wat moest vragen kon dat niet in't weekend (gesloten :roll: ) en maandagochtend wel weer vanaf 9 uur, maar dan werd je doorverbonden oid.
En op mail reageerden ze vaak niet :n

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-11 19:58

Fleur_Laura schreef:
Hmm wat raar! mij hebben ze hele andere dingen verteld? :P Heb jij ook ABN amro?

Ja heb ook ABN Amro :))
Daarom zo apart. :))
Maar misschien ook beter, hou wel van shoppen en een credit card zou me niks goed doen denk ik.

_BLOEMPOTJE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 20:00

Volgens mij een hele blonde vraag O:) Maar is het bij Rotary nou zo dat mijn ouders automatisch gastgezin worden? :o?

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 20:04

Nee dat is niet zo. Kinderen worden vaak gehuisvest door leden van de rotary, tenminste zo ging dat bij mij,

_BLOEMPOTJE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 20:07

Oké. :)

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 22:58

Ik vind het trouwens wel banketstaaf om zo negatief over organisaties te praten. Het is maar net wat je nodig hebt van die organisatie en wat niet. Zoals Laura zegt, ze heeft ze niet nodig. Mijn vriend is met AFS, die service was ook niet echt geweldig en hij wist 3 weken voor vertrek dat hij een gastgezin had. Maar hij heeft ze totaal niet nodig en staat prima op z'n eigen benen. Hoe minder ze hem bellen des te beter, vindt hij.

Daarnaast is er altijd wel iemand die een slechte ervaring met iets heeft.

Dan komt er iemand vertellen dat ze ook naar het buitenland gaat en dan worden er allerlei negatieve dingen geroepen. Natuurlijk is niet alles perfect aan zo'n organisatie en er kan altijd wel eens iets misgaan. Zoals Aster is behandelt is niet netjes, maar ik ken ook mensen die met EF zijn gegaan die een geweldig mooi jaar hebben gehad.

Zoek gewoon de organisatie uit die het beste bij jouw wensen past, desnoods bij je budget en denk er gewoon 100x over na voordat je de beslissing maakt.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-11 23:02

Tsja Jenn, jij gaat zelf ook niet.
Ik bedoel, je verwacht hulp en ondersteuning ook als er iets niet goed gaat. Is toch wel heel normaal om dat te vragen.

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 23:04

Ja, omdat ik zelf ook 100x heb nagedacht. (en omdat iemand me voor was.. :roll: )

Maar, ik ga Romaanse Talen en Culturen aan de RUG studeren, dus mijn buitenlandavontuurtjes komen nog wel. :)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-11 23:06

Oke mooi, maarja, dat ga je niet doen met een high school organisatie..

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 23:16

Nee, maar dat er mensen zijn met slechte ervaringen met organisaties heeft voor mij niet meegewogen.

Ik ben gewoon het type er niet voor. Ik kan mezelf echt niet 24/7 vermaken en ik zou me echt gaan vervelen als er weinig te doen is, niet iedereen na school af kan of wil spreken en dat ik vooral altijd weg wilde om de thuissituatie hier te ontvluchten. En voor dat laatste is een jaartje buitenland niet de oplossing, want dat noem ik weglopen voor dingen die je niet leuk vindt, waar ik soms nogal goed in ben. Dat wil niet zeggen dat ik er snel de brui aan geef, maar dat ik soms gewoon even wil ontsnappen aan mijn dagelijkse sleur. Ik denk dat zo'n jaar buitenland al snel sleur gaat worden, althans .. zo ervaar ik het ook bij mijn vriendje die het eigenlijk heel normaal is gaan vinden dat hij nu in Spanje zit. En als iets sleur wordt, vind ik het geen donder meer aan en dan wil ik daarvoor weglopen en het is dan wel heel makkelijk om dan naar huis te gaan. (No offense trouwens, ieder zijn eigen natuurlijk).

Vandaar dat ik destijds besloten heb dat ik een jaartje als au pair wilde werken. Maar ik ben 17 als ik mijn VWO diploma haal over -als het goed is- 4 maandjes en de meeste gezinnen vinden mij nog te jong en vereisen een rijbewijs. Die heb ik gewoon niet.

Dus vandaar mijn keuze om dan maar lekker te gaan studeren, wel uit huis en op kamers in Groningen. En dan wil ik sowieso een semester volgen in het buitenland en misschien tussen mijn bachelor en master een pauze inlassen en lekker een jaartje au pair in het buitenland. Dan ben ik ook (nog maar) 20 en dus oud genoeg, maar ook nog jong genoeg!

Mijn tijd komt nog. Anders dan dat van jullie, maar even leuk.

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 23:28

Ola ola lady's!

Het is hier elke dag heerlijk heet, en de omgeving blijft een droom !
Ik leef mijn droom, en heb echt de tijd van mijn leven, letterlijk!

Overigens heb ik 2 creditscards, allebij op mijn vaders rekening..